Hei,
Olen 28-vuotias mies ja sain erittäin vahvasti eturauhastulehdukseen viittaviin oireisiin Siprion-nimistä antibioottia 14 vrk kuurina. Oikeastaan lääkäri määräsi toista valmistetta ja kun sitä ei ollut, niin apteekki lykkäsi nuo Siprionit käteen. Annostus oli 250mg X 2 päivässä, mutta viimeisinä päivinä en kivuiltani syönyt enää kuin yhden päivässä.
Eturauhastulehduhduksen oireet katosivat kyllä kuurin aikana enimmäkseen pois, mutta ilmeisesti tuo antibiootti sitten kipeytti jalkapohjat ja lopuksi rupesi sitten vasemmalle puolelle vatsan alaosaan ja ilmeisesti paksusuoleen sattumaan.
Ripulia ei ole missään vaiheessa ollut, vaan ehkä enemmänkin ummetusta. Olen huomannut myös että ulosteet ovat jotenkin "paksuuntuneet" kuurin aikana.
En ole aivan varma asiasta, mutta tänä aamuna sitten vatsakipujen ohella taisi tulla myös verta ulosteen mukana. Luin että tuossa Siprion-valmisteessa on kinolonipohjaisia antibiootteja, jotka tekevät todella rankkoja sivuvaikutuksia kuten esimerkiksi pseudomembranoottisen koliitin.
Minulla ei ole kuumetta eikä oikeastaan ripulia, jotka mainitaan oireiksi tälle taudille. Pelkona on että joudun syömään varmaan lisää antibiootteja. Olen nyt syönyt maitohappobakteereja antibioottikuurin jälkeen ja kenties ne auttavatkin oloa, mutta kipuja silti on.
Menen tänään lääkäriin asiasta, mutta pelottaa että kun on vaan työterveys kyseessä niin kai tuo tulehdus näkyisi CRP:ssä?
Helvetillisiä myrkkyjä nuo kinolonipohjaiset antibiootit kyllä ovat. Oikeastaan tämän eturauhasvaivan kanssa oli paljon helpompaa tapella kuin nyt näiden komplikaatioiden itse kuurin jälkeen. Pelottaa vieläkin että miten tässä oikein nyt käy ja minkälaisiin lisätutkimuksiin sitä joutuu.
Siprion-valmisteen haittavaikutusten listakin oli tosi pitkä ja rankka, joten välttäkää tuota jos moista yritetään tyrkyttää.
Pseudomembranoottinen koliitti?
Vatsari
1
1020
Vastaukset
- varootus
http://cfs.gehennom.org/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=326
Tämä mahdollisuus kannattaa kaikkien ottaa huomioon tiettyjä antibiootteja saadessaan.
Samoin clostridium difficile pseudomembranoottinen koliitti, jota monet antibiootit voivat aiheuttaa. Doximed harvemmin kuin muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792