Brugge

Sarah

Jos etsitte kivaa lomakohdetta niin voin lämpimästi suositella Bruggea jonne n.tunnin matka Brysselistä. Itse vietin kyseisessä paikassa syyskuussa muutaman päivän ja uudestaan on päästävä;).

Brugge on keskiaikainen ja kaunis kaupunki josta löytyy upeita vanhoja rakennuksia, 15 km kanavia, aivan ihania suklaapuoteja joista saa Belgialaista suklaata kaikissa muodoissa.... unohtamatta hyvää ruokaa ja Belgialaisia oluita!
Täydellinen lomapaikka, jopa häämatkalle! Kutsutaanhan Bruggea pohjolan Venetsiaksi;).

6

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa veneessä

      Täysin samaa mieltä. Vietin belgiassa 4kk ja bruggessä tuli käytyä useaankin otteeseen, todella kaunis paikka.
      Siellä mieli lepää ;) Ympäristö on niin kaunista ja ilmassa leijuu romantiikka. Todella hyvä paikka häämatkalle, mikäli toivoo matkalta jotain vanhaa, uutta ja tunnelmaa. Hevosvaunut kiertävät kaupunkia ja veneet lainehtivat kanaaleissa. Niin ihana paikka :)

      • Daisy

        Asuin Bruggessa melkein 10v. Todella ihana kaupunki, en koskaan väsynyt kävelemään, varsinkin keväisin, kanavien rantoja. Kesällä on ehkä turhan paljon tungosta. Suosittelen lämpimästi!
        p.s Edullisia yöpaikkoja Ezelstraat:Snuffel ja Langestraat:Bauhaus


      • Chimay
        Daisy kirjoitti:

        Asuin Bruggessa melkein 10v. Todella ihana kaupunki, en koskaan väsynyt kävelemään, varsinkin keväisin, kanavien rantoja. Kesällä on ehkä turhan paljon tungosta. Suosittelen lämpimästi!
        p.s Edullisia yöpaikkoja Ezelstraat:Snuffel ja Langestraat:Bauhaus

        Itse olen käynyt Brüggessä pariin otteeseen, se on todella kaunis paikka. B&B-paikoista saa majoituksen edullisesti, luostarioluiden valikoima on erinomainen ja baarit ovat muuten auki niin kauan kuin asiakkaita riittää...

        Suosittelen siis minäkin lämpimästi. Muita samantyyppisiä paikkoja Hollannissa Delft ja Maastricht, mutta eivät kuitenkaan yhtä hienoja kuin Brügge.


      • Daisy
        Chimay kirjoitti:

        Itse olen käynyt Brüggessä pariin otteeseen, se on todella kaunis paikka. B&B-paikoista saa majoituksen edullisesti, luostarioluiden valikoima on erinomainen ja baarit ovat muuten auki niin kauan kuin asiakkaita riittää...

        Suosittelen siis minäkin lämpimästi. Muita samantyyppisiä paikkoja Hollannissa Delft ja Maastricht, mutta eivät kuitenkaan yhtä hienoja kuin Brügge.

        Brugge eikä Brügge=saksalaistyyli, belgialaiset vihaisia!!!


      • Daisy
        Daisy kirjoitti:

        Brugge eikä Brügge=saksalaistyyli, belgialaiset vihaisia!!!

        OIKEINKIRJOITUS


    • Heidi

      Joo ihan samaa mieltä olen täällä; Brugge on ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka! Itse olen kyseisessä paikassa käynyt muutaman kerran ja keväämmällä taas!

      Jotain tietoa kaipaaville voin kertoa sen verran että Brugge valittiin vuonna 2002 euroopan kulttuutikaupungiksi joka tarjoaa nykyaikaista elämänmenoa historiallisissa kulisseissa. Ja romantiikka kukoistaa:). Keskustan vilkkailla ostoskaduilla ja museoiden reunustamilla aukioilla voi osallistua kaupungin nykyaikaiseen elämänmenoon. Jokapuolella on viihtyisiä kahviloita, terasseja, ravintoloita.... Jos pitää hyvästä ruosta ja erilaisista oluista, niin tämä on oikea paikka:). Myös niitä ihania suklaapuoteja todella löytyy...... Lisää tietoja yms. www.brugge.be

      Eikä Brugge tosin ole Belgian ainoa kiva paikka, niitä kyllä löytyy. Tutustumisen arvoinen on myös Belgian rannikko, ei kovin kaukana Bruggesta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe