Hei te kaikki, jotka kärsitte herpeksestä! Onko herpes vaikuttanut seksielämäänne, esim niin, että seksiä harrastaessanne olette varovaisempia? Kauan odotatte oireiden jälkeen, että harrastatte taas seksiä? Itse olen parisuhteessa miehen kanssa, joka on alusta lähtien tiennyt taudistani. Minulla oli juuri oireet ja luulin niiden jo lähteneen ja aamulla harrastimme seksiä. Sitten jälkeenpäin huomasin, että alueella, jossa rakkulat oli, oli vieläkin pienen pieni kohouma... Paniikki iski. Onkohan mitenkä suuri riski, että tartutin poikaystäväni? Kertokaa kokemuksistanne! Oletteko esimerkiksi tartuttaneet miehenne? Vältättekö joitakin asentoja (itse esimerkiksi pelkään, että jos painaudun oikein lähelle, miehen kivekset ovat kosketuksessa ja hän saa tartunnan...)?
Seksi ja herpes
14
463
Vastaukset
- vihaantautiani
Kai täällä nyt joku on, jolla on kokemusta? :)
- moimmmm
Hei mulla ois mielessä ihan samanlaisia kysymyksiä, vastatkaa joku nyt :D
- 123456789
Nostan
- hyväksyntautini
Pitääkö tuo valkosipulijuttu paikkansa, josta joku kirjoitti vähän aikaa sitten toisessa ketjussa? Olen mies, nyt sinkkuna mutta toiveissa on vakituinen suhde. Herpeksestä kertominen mahd. puolisolle arveluttaa mutta sen joudun ja aion myös tehdä. Tarttumisajasta toiseen en osaa sanoa mitään. Ei tämä tauti kuitenkaan maailmaa kaada, niin uskon.
- herpes6v
Uskon että valkosipulista on todella hyötyä herpeksen hoidossa. Itselläni huuliherpes alapäässä, ja joka kerta jos se uusii puristan koko oireisen ajan alueelle valkosipulia. Olin joskus tekemättä näin vähän aikaa, ja silloin herpes uusiutui muutama kuukauden välein. Kun taas sen jälkeen aloitin valkosipuli hoidon, ei ole uusinut kun max kerran vuodessa! Taas vuosi mennyt edellisistä oireista, saapa nähdä jos ei uusisikaa enää koskaan. ;)
Ja tuosta tarttumisesta, ainakaan itse en ole vielä tietääkseni ketään tartuttanut, olin joskus 2 vuoden parisuhteessa ja emme käyttäneet kondomia, mutta mies ei saanut tartuntaa. Nyt ollut yli vuoden eri miehen kanssa parisuhteessa, eikä häneenkään ole tarttunut. Kannattaa odottaa että oireet paranevat kunnolla jos uusii, ettei varmasti tartuta kumppania! Aplle vastaukseksi että et voi mistään tietää oletko nyt kumppanisi tartuttanut, odota pari viikkoa ja jos ei hänellä oireita ilmene niin tuskin on saanut tartuntaa! - Googleta vaikka
Sehän tarttuu silloinkin kun oireita ei edes ole, eli AINA pitäisi käyttää kondomia.
- vihaantautiani
Kiitos vstauksista! Toki voi tarttua aina, mutta herkimmin juusri oireiden aikaan. Lisää kokemuksia kiitos! :)
- valkosipulia
Te jotka olette kokeillu tuota valkosipulia, käytättekö sen lisäksi lääkkeitä? Ja eihän se ole mikää ilkee läppä, että kun minä meen kokeilemaan niin oon rakkuliita täynnä päästä varpaisiin? :D
- mitähän
Ehkä vähän outo ja nolo kysymys, mutta mulla irtoo alapäästä ihoo, johtuukohan siitä, että oireita on ollut melko usein ja alapää on voiteesta kuivunut, vai jostain muusta vaivasta..? Kokemuksia?
- huoli pois ja elämää
Suomessakin varmaan 90% väestöstä kantaa herpesvirusta ja suurin osa ilman oireita ikinä joten tuosta tartuttamisesta huolestuminen on turhaa, herpeksen voi saada uimahallilta yleisestä vessasta tai vaikka mistä.
Itse kävin sukupuolitautien polilla ottamassa testit kaikki muut testit ottivat mutta herppes testiä ei edes oteta sen voi ottaa vain omalla kustanuksella yksityisellä ja sanoivat että sen ottaminen on oikeastaan turhaa kun se nyt on melkein kaikilla joillekkin se nyt vaan tuo oireita joihin on lääkkeet ja taas suurimalleosalle ei koskaan tule oireita.
Itse pidän herppestä samana kuin flunssaa eli kun oireita tulee ne yleensä viikossa viimeistään on poissa.
miksi muuten tuota alapään herppestä vielläkin jotkut häpeää vaikka se on aivan sama kuin huuliherppes olet voinut koskea huuleesi ja kätesi koskee sen jälkeen alapäähän ja hupskeikkaa sinulla on " alapää herppes " HERPES TARTUNTA EI TARVITSE SUKUPUOLIYHDYNTÄÄ MYÖS NEITSYILLÄ TAI LAPSILLA JOPA VASTASYNTYNEILLÄ VOI OLLA ALAPÄÄ HERPPES
- vihaantautiani
Kiitos aivan ihanasta vastauksesta! ♡
Tuo on niin totta, sukupuolitaudit ihan näin yleensä on jonkinlainen tabu, herpes mukaanlukien. Itselläni on siitä johtuen jotenkin kamalan ilkeä olo, ihan kuin olisin joku likainen huora... Joten et arvaakaan miten ihanaa on lukea tuollainen kommentti, ja aivan tuntemattomalta! Kiitos!! :) - herpes6v
Tässäpä ohjeet ''valkosipuli hoitoon''.
1. Halkaise valkosipuli ja purista siitä mehu pintaan.
2. Hiero valkosipulia oireilevalle alueelle. (varoitus! tämä KIRVELEE)
3. Lopuksi voit laittaa hunajaa oireilevan alueen päälle, se lievittää kipua ja kutinaa välittömästi.
Toista hoito muutaman kerran päivässä, aloita se heti kun ensimmäiset oireet alkavat ja jatka koko oireellisen ajan. MUISTA PESTÄ KÄDET HYVIN AINA KUN KOSKET OIREILEVALLE ALUEELLE, JOTTEI TAUTI LEVIÄ MUUALLE.
Jos et halua haista töissä valkosipulille, voit hetken päästä hoidon jälkeen pestä alapääsi. Jos olet vaan kotona ei näin kannata tehdä.
Minulla on ollut herpes 6 vuotta, ja olen tätä ''hoitoa'' käyttänyt siitä asti kun sain herpeksestä tietää. Uskon että herpes hoidon ansiosta pysyy useimmiten piilossa, ja puhkeaa maksimissaan vain kerran vuodessa. Itse en suosittele zovirazejen ym käyttöä herpeksen hoitoon, sillä jostain luin että ne saisivat viruksen oireilemaan useimmin. Ja näin ainakin omalla kohdallani kävi, kun joskus zovirazilla koetin herpestä hoitaa...
Toivottavasti ohjeistani olisi jollekin apua. :) - herpes6v
..Semmoinen lisäys vielä edelliseen, että uskon hoidon toimivuuteen oman kokemukseni vuoksi, sillä yhdessä vaiheessa olin hoitamatta herpestä valkosipulilla, ja näin oireet uusiutuivat jo kuukauden päästä uudelleen. Kokeilin tällöin juuri tuota zovirazia herpeksen hoitoon, ja jätin valkosipulin kokonaan pois. Parin kuukauden ajan herpes uusi kuukauden välein, kunnes käsittelin alueen taas valkosipulilla, ja seuraavat oireet tulivatkin vasta vuoden jälkeen. Nykyään hoidan herpestä aina valkosipulilla kun se puhkeaa, ja näin oireet uusivat vain kerran vuodessa ja aina talvella..
- herps
Hei kannattaa käydä liukuhihnahorolla niin alkaa jälkipeleissä tuntuu kipristelevältä rakkulalta http://www.seksitreffit.com/forum/viewtopic.php?t=8924
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995