Somalit töissä Lieksassa?

arbeit macht frei

Kertokaa,missä firmassa/yrityksessä lieksassa on somaleita töissä tai edes työharjoitelussa?
Timitranlinnassa on nähty,mutta eipä muualla.

43

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toni.

      miksi lieksassa olisi somaleita töissä somalia on afrikassa ja olisi jo pitkä työmatka?

      • Anonyymi

        Just näin. Eivät lieksalaisetkaan käy Somaliassa töissä, tuskin edes lomailemassa. Nyt ei tarvitse enää mennäkään, kun omalla kylällä on ihan ihka eläviä issoja. Heitä näkee, jos tarkkaan katsoo.


    • 5 vuoden jälkeen

      Yhden käden sormilla on laskettavissa töissä olevat somalit, osa näistä vielä somalilta somalille töissä kulttuuritulkkina toisilleen.

      • työtä kaikille

        Palvelevat toinen toistaan ja kunta maksaa! Tämä käyttöön myös muille Lieksan työttömille. Voisivat pyykätä ja silittää, siivota, käydä asioilla ja kuskata toisiaan ja lasku kunnantalolle.


      • Anonyymi
        työtä kaikille kirjoitti:

        Palvelevat toinen toistaan ja kunta maksaa! Tämä käyttöön myös muille Lieksan työttömille. Voisivat pyykätä ja silittää, siivota, käydä asioilla ja kuskata toisiaan ja lasku kunnantalolle.

        Tämä olisikin muuten hyvä idea. Mikä estäisi toteuttamasta sitä, kun kerran issatkin tekevät näin.
        Minä olen eläkkeellä, joten aikaa olisi. En olisi edes kallispalkkainenkaan, minulle piisaisi 12 €/ tunti. Osaan pyykätä, siivota, käydä kaupassa, hoitaa pihaa, lukea vaikka lehteä, olla seurana.


    • arbeit

      Kerro missä firmassa sinä olet töissä ? Ennenkuin rupeat kyselemään toisten työsuhteita. Työttömyys ei ole firmantöit jossa olet ilmeisesti tukia saamassa.

      • arbeit macht frei

        töissä ollaan. Sorry väärä sanavalinta.Ei tietenkään tarvii firmoja ruveta nimeämään.
        Mutta sen mitä asioin lieksan kaupoissa/yrityksissä,niin ei siellä somaleita näy.


      • loppuivat
        arbeit macht frei kirjoitti:

        töissä ollaan. Sorry väärä sanavalinta.Ei tietenkään tarvii firmoja ruveta nimeämään.
        Mutta sen mitä asioin lieksan kaupoissa/yrityksissä,niin ei siellä somaleita näy.

        Alussa oli harjoittelijoita, taisi yrittäjät saada hyvän kuvan harjoittelijoistaan, kun ei enää näy.


    • en ihan varma

      Olisiko sellaisessa firmassa kuin Pielisentien Kenkä ja Taksi?

      • Käräjät

        On ne ovet auki ylinopeuttakälätyskännykkään tyypit.


    • vale pukki

      Kaupunginniemessä tekevät öljynporauslauttoja. Niihin hommiin ei löytynyt työvoimaa paikallisista. Muutama on paikallisissa ohjelmointiyrityksissä. Naispuoliset ovat yleensä Lieksan Yliopistollisessa Keskussairaalassa erikoissairaanhoitajina ja osastonhoitajina.

    • millä papereilla

      Teollisuuskylän rakettikeskuksessa on muutama kymmenen!

    • Kyrpä-Jooseppi!

      Viime kesänä kun remppasin venettä satamassa näin kuinka muutama somalinainen ja mies teki ns puistotöitä, haravaoiden sataman aluetta mm uimarannan kohdalla!
      Haravoivat heinät kasaan ja mm koiranpaskat! Tuli ilmeisesti työnjohtaja ja toi jätesäkkejä sekä käsineitä...elekielellä näytti että haravoidut jätteet pitää laittaa jätesäkkeihin!..Somalit puistelivat päätään ja lähtivät kai ruokatunnille kun kello oli jo 11. Kello 13 tulivat takaisin ja istuivat autossa tunnin ...lähtivät pois ja sen jälkeen heitä ei näkynyt! Olisikkohan syynä tekemättömyyteen tuo koiranpaska? Somaleille koira tuntuu olevan saastainen eläin! Ja vielä laitetaan somalit kerämään koiranpaskoja! Kauheeta, hirveetä, poliisi,ihmisoikeusvaltuutetttu, vähemmistövaltuutettu, palokunta ja sossu heti tutkimaan tapausta!

      • camelbootsgogogo

        ...pitäisi kertoa, että ovat kamelin kakkoja. Yhtä hyvin voisivat olla.


      • animal
        camelbootsgogogo kirjoitti:

        ...pitäisi kertoa, että ovat kamelin kakkoja. Yhtä hyvin voisivat olla.

        kertokaa,että suomalaisen veronmaksajan kakkoja kakitte.Ja koira on rakkaampi kuin somali.


      • Wuf Wuf

        K-Jooseppi!

        Selvästi sopivat eläinlääkäri Savirannan apulaisiksi työharjoittelemaan. ;)))


      • Bongattu nukkumasta

        Sataman ahkerat koneinsinöörit nukkuivat keskellä työpäivää. Siestako oli?


      • Yst. vast. tlk.
        camelbootsgogogo kirjoitti:

        ...pitäisi kertoa, että ovat kamelin kakkoja. Yhtä hyvin voisivat olla.

        Kamelinkuljettaja hakee töitä.


      • rantalan kerhotalo
        Bongattu nukkumasta kirjoitti:

        Sataman ahkerat koneinsinöörit nukkuivat keskellä työpäivää. Siestako oli?

        Sitten minä väsyä. Minun lääkäri sano minulle. Ei niin paljon työtä. Minä toimessa nyt Sairasvakuutuskassa. Hyvin hyvä firma. Haarakonttoria yli koko Suomi. Ei paljon työtä, vaan saada rahaa. Joskus minä työssä toinen suomalainen firma. Sosiaalitoimisto, iso firma konttoria joka puolella Suomi. Helppo työ, vain saada raha.


    • deemari

      Hyviä ovat työllistymään. Ottakaas peräkammarin bemaripojat oppia. Aktiivisella työn hakemisella tulee tuloksia.

    • duunari jo 41 vuotta

      Kesällä näin kotolassa n. 10 somalia "haravoimassa" toisin sanoen makasivat nurmikolla ja työnohjaaja tai muu vastaava seisoskeli pyörätiellä!! Olin kahden vaiheilla hakea kotoa kameran ja ikuistaa tämän TYÖNTÄYTEISEN joukon "ahkeria" työmiehiä! Saattoihan heillä olla tietty "lakisääteinen" tauko 7-16??

    • mamutyö seis

      Se on taitolaji tehdä pitkällään töitä, siiehen ei suomalainen pysty,,,tai jos pystyy saa opputilin!

    • korvenpoikanen

      Olisi yllätys, jos Lieksaan muuttaneille olisi löytynyt työhalut. Ei niitä ole muualla näkynyt.

    • sarasojalilja

      Ei taida olla ku pari näitä valetyöllistettyjä

    • uuh serkku

      Ei he voi olla töissä kun heti poliisitutkinta peräjunttilan einareilta tulee.

    • Pas.a leviää käsiin

      Nauttikaa natiivit nauttikaa, kyllä suunnaton rikkaus ja monilahjakkuus vielä teidänkin iloksenne avautuu koko komeudessaan. (Koittakaa nyt edes hetken pitää nämä rikkaudet siellä susirajalla että eivät eivät ihan jokainen olisi täällä stadin lähiöissä notkumassa, on jo tarpeeksi rikkautta omastakin takaa)

    • patjapussinkuljettaj

      Somali työ? Miten liittyy toisiinsa?

    • Hallataho

      Somalithan menee jotennin joukon jatkona niin kauan kunhan eivät erehdy töihin,autaarmias jos ruppee oikeisiin töihin.Siitähän pitää tehdä rikosilmoitus,näinhän Lieksalaiset koululaisten vanhemmat teki taksin kuljettajista,yks meinattiin tappaa oli kylläkin yöllä juoppoajossa.Nyt porukat poikotoi yrittäjän muitakin yrityksiä.Eipä ois uskonut 2014,että me suomalaise tämmöseen idiottimaiseen käytökseen ryhdymme vai asuuko Lieksassa aivan jokin muu Suomalainenrotu?Toivottavasti syyttäjä saa leivottua rasistisin perustein syytteet ainakin tästä pahoinpitelystä se yleensä korottaa tuomiota.

    • exliexal

      Minkä verran Lieksassa on tarjota työpaikkoja kenellekään? Se että Lieksassa vallitsee suurtyöttömyys, ei nyt kuitenkaan ole somalien vika. Työpaikkojen takia sieltä on muutettu jo vuosikymmenet muualle.

    • norssumies

      olen itse somaliasta ja asunut lieksassa olen koko 3vuoden ajan tehnyt töitä elätin itdestäni maksoin verot niiku muut veromaksajat, okei! mä en tiiä miksi suurin osaaa suomalaiset eivät huomaa kun joku maahanmuuttaja taustainen tekee jottain hyvää ja ne huomaa kun joku tekee pienen virhen oikeest pääpystyyn ollaan kohta 2016 tidän somalilasesta enemmään kui sä ne ois tehnyt töitä jos ne pärjäis suomen kielen kanssa tai olisi täydelinen työnantajaa olen ainaki ylpee itsestäni ettei mua syytetä et mul maksetaan veromaksajien rahoilla halautko tiettää meistä jotain tuu juttelemaan oisit saanu paljon tietoo suokaa anteeks jos puhuin väärää olen vain suuttunu

      • Anonyymi

        Minäkin olen vihainen. Somalit on Luoja luonut Somaliaan, ei Suomeen. Teillä on siellä lämmin ilmasto, meillä kylmä suurimman osan vuotta.
        Olkaa omassa maassanne ja yrittäkää kehittää sitä, Suomi kantaa teille kehittymisrahaa, minne ne joutuvat.


    • sompit

      Työllistyykö tänäkin vuonna somaleita nojailemaan haravanvarsiin ja nurmikolla makoiluun?

    • Anonyymi

      Kaikki somalit ovat työllistyneet konepajoihin. Koneinsinööreillä on kysyntää

      • Anonyymi

        Taitavat kaikki olla tukipisteellä töissä.


    • Anonyymi

      Haravan varsiin nojailua

    • Anonyymi

      "Alussa oli harjoittelijoita, taisi yrittäjät saada hyvän kuvan harjoittelijoistaan, kun ei enää näy"

      Eräässä ammattioppilaitoksessa oli myös näitä harjoittelemassa, harjoittelivat käsisahan käyttöä.
      Kaksi somalia sahasi ja kaksi opettajaa valvoi, selvästi työllistävä vaikutus.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe