En tiedä, onko tämä ollenkaan oikea aihealue.
Kuitenkin, menin kolmisen viikkoa sitten jumpatessa (tein sitä, kun selkä pyöreänä leuka rinnassa rullataan ees taas lattialla) hieman rajummin niskan päälle. Menin kai jotenkin nurin niskoin, ja kaulassa tuntui muutaman sekunnin ajan voimakas tunne, kuin kurkkuun olisi virrannut verta. Syljeskelin ja yskin ihan paniikissa, mutta mitään verta ei tullut ja outo verentulon tunnekin oli vain äkillinen humahdus, joka kesti muutamia sekunteja. Mitään niskasärkyä ei seurannut.
Mutta myöhemmin on pitkään paikallaan istuessa alkanut tulemaan lyhytkestoista huimausta, ja pää särkee hieman. Mulla on nyt ollut kova ahdistuneisuus päällä viimeiset viikkoa, jatkuvasti panikoiva olo tän takia. En tiedä, voiko huimaus ja päänsärky johtua kokonaan stressistä.
Tuleeko niskojen taittuessa normaalisti tommoinen veren virtauksen olo, voiko oireilla näin pitkän ajan päästä ja mitä tämä on, onko joku valtimo vahingoittunut ja aiheuttaa hapenpuutetta aivoissa niin, että tulee näitä kohtauksia pystyasennossa ollessa? Ensimmäisen viikon aikana, kun en stressannut, näitä oireita ei kyllä ollut.
Voivatko kaulan/niskan verisuonet vahingoittua taittuessa?
3
530
Vastaukset
- Aloittaja:)
Lisätään tähän vielä, kun ei äsken sitten tulut mieleen: mulla on nielussa pieni paise ja siitä kävin ihan lääkärillä, virusinfektio. Eikä siitä muuten mitään, mutta öisin on ollut vaikeaa saada unta sen takia. Olen nukkunut epätyypillisesti ilman tyynyä, vatsallani pää sivulle käännettynä. Päivisin olen jaksamisen puutteessa ollut koneella paljon, maannut sängyssä kyljelläni. Varmaan näilläkin saattaa joku viittaus olla tuohon? Niska ollut normaalia enemmän pahoissa asennoissa.
- MRI
Tottakai verisuonten vahingoittuminen on mahdollista tuollaisessa tilanteessa. Sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin lähetettä pään magneettitutkimukseen.
- Aloittaja...
Tänään aamulla oli niskat ja selkä jumalattoman jumissa, ja aamulla seisoessa bussipysäkillä silmissä musteni yhtäkkiä täysin. Mitään tasapainon ongelmaa/ tunto-ongelmia/liikkumisvaikeutta ei ollut, korvissa vain kohisi ja muuta en erottanut selkeästi kuin katulamppujen valopallot. Kuva oli kanssa jotenkin rakeinen.
Tuskin siinäkään oli tosi kyseessä, kun en oikeastaan edes osannut pelätä ja muutamia minuutteja kestäneen kohtauksen aikana sovin itseni kanssa (ajatus kulki siis ihan selkeästi), että jos tuntuu siltä, että kaadun, pyydän apua vieressä olevilta.
No, kohina loppui ja näkökenttä palautui. Menin koulussa terveydenhoitajalle, jossa mitattiin verenpaineet ym. Tunnusteli mun niskan ja hartiat ja totesi, että on tosi jumissa ja luultavasti juuri niskan jännityksestähän se johtuu. Kuulemma se niskan taittuminen/verisuonten vahingoittuminen olisi erilaista, eikä mun niska mitenkään varsinaisesti taittunu vaan jotenkin pahasti vain menin. Ku mulla kumminkin pyörrytys kestänyt vasta muutamia päiviä.
Sain jumppaohjeita, ja jos tulee uudestaan tuo pyörrytys, käski tulla uudestaan niin lähetetään lääkäriin/fysioterapiaan. Kokeilin hierontaa, ja hartioihin auttoi hieman. Niskaa en viitsi, kun en osaa hieroa sieltä. Meillä on kanssa jotakin geeliä, jos vaikka sitä laittaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303841Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1621138Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ78971Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲102904Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754