Tulipa mieleen yhtä äkkiä semmoinen seikka että onkohan tuolla seudulla mitään erityistä huomioitavaa jokien ylityksissä, huhtikuussa? Kosket ja virtapaikat on merkitty karttoihin niin riittääköhän jos välttää niitä?
Kolme kertaa on tullut käsivarressa hiihdeltyä huhtikuussa mutta reitille ei ole sattunut mitään huomattavia jokia ja muutenkin reitti on aina kulkenut aika suosittuja uria.
Nyt olisi tarkoitus hiihdellä didnujoki-urtaslaakso-porojärvi-taapmajärvi-termisjärvi-kilpisjärvi "reittiä" ja siinähän tulee käsittääkseni pakosta aika ison joen ylitys kun mennään porojärveltä taapmajärvelle. Tai ainakin siinä kohti on porojärveen laskeva valtijoki ja järvestä lähtevä poroeno melkolailla suorassa yhteydessä toisiinsa.
Järvethän on paksussa jäässä tuohon aikaan. Joet kuulemma saattaa pysyä hangen alla sulana joistakin kohtaa koko talven. Kosket ja virtapaikat on merkitty karttoihin niin riittääköhän jos välttää niitä?
Käsivarren erämaa, jokien ylittäminen huhtikuussa.
jomppe2
3
360
Vastaukset
- vesi vähissä
Ne on niin pieniä vesiä virtaamaltaan talvisaikaan että on vain pieni liru virtaamassa keskellä leveätäkin jokea.
Silmät auki kulkemalla huhtikuussa ei tuolla alueella huku eikä edes kastele munaskuitaan. - jomppe2
Ahaa... niinpä tietysti. Siksipä tuosta ei juurikaan löytynyt keskustelua mistään, koska ei ole ongelmaa.
Kiitos vastauksesta. - ollaansiellämekin
Jokien ylitykset varminta tehdä järvien tai lampareiden kohdilta.
Useimmat joet ovat kylläkin niin matalia ja vähävetisiä ettei varsinkaan yläjuoksun puolella ole isoa vaaraa. Pahimmat virtakohdat on tietysti syytä välttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271984
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001740Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611414Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?801397Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311038Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47946Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51943Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44892- 73876
- 109873