te onnelliset jotka pääsitte lääkikseen v 2014

Innostunut kovasti

Niin voisitteko hieman kertoa kuulumisia opiskelun rintamilta, ja onko ollut sellaista kuin odotitte ja mikä on ollut kaikkein haasteellisinta opiskelussa? Ja olisi ihan kiva myös tietää pääsittekö ekalla jo sisälle ja millaisella yo todistuksella olette liikkeellä :)

5

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon turhia kursseja, kuten yliopistoissa yleensäkin, mutta kokonaisuutena aikalailla, mitä etukäteen kuvittelinkin. Haasteellisinta on ollut se ulkoaopettelun määrä. Kovin paljoa ei todellakaan vaadita läpipääsyihin, joka välillä luo vähän ristiriitaisia tunteita. Siltikin kyllä joutunut totuttua enemmän lukemaan.

      Surkealla yo-todistuksella, mutta aina on noita eri hakuryhmiä. Ei ollut itsellä ensimmäinen hakukerta, mutta ensimmäinen, jolloin oli kokeeseen valmiina.

      • lol4

        Eli siis hait kymmenen kertaa?


    • fuksi14

      Moi!

      Ulkoaopettelua on tosiaan ollut paljon. Perfektionistin pitää alkaa jo nyt opettelemaan tunteeseen, ettei kaikkea voi osata. Varmaan ihan hyvä, kuulemma myös ammatissa pärjäämiselle edellytys.

      Kai se pitää itselleen myöntää, etten ole tiedekunnan terävin kynä, kolme kertaa hain. Osa on tosi fiksua porukkaa, muistavat samat asiat kerrasta mitä mä kertailen neljättä kertaa. magnan papereilla valmistuin, tosin nostin ne eximian tasolle kirjoittamalla biologian, kemian ja fysiikan uusiksi pääsykoelukemisten ohella. Lukiossa en kyllä tajunnut, mikä osaamistaso edellytetään, mutta kun tajusin toisen hakukerran jälkeen, ettei kouluun pääse ihan "ei tätä mekaniikkaa ehkä tarvii osata jos osaa kaiken muun" -mentaliteetilla, vaan pitää rohkeasti kehittää itseään myös aiheissa, jotka eivät ole lemppareita, tai joista ei pidä.

      Opiskelijarientoja on ollut paljon, samoin harrastemahdollisuuksia. (Y)

      Opiskelut ovat vastanneet aika paljon sitä, mikä kuva mulla on opinnoista ollut. Tosin iso osa mun lääkistutuista opiskelee PBL -kaupungeissa (Hki ja Tre), siellä opiskelu on vähän erilaista kuin muissa lääkiksissä.

      Tsemppiä vaan hakijoille, kyllä unelmien edestä kannattaa tehdä töitä!

    • lääkis14

      Täällä samoja kokemuksia mitä ekoilla kirjoittajilla. Anatomiaa ja latinaa joutuu opettelemaan ulkoa ankarasti. Ei ole mitenkään tavatonta, että menee päivässä 8-12 tuntia opiskeluun, toki kevyempiä päiviä välillä. Pakollista läsnäoloa ei ainakaan Oulussa ole kuin muutamana päivänä viikossa. Välillä pääsee tutkimaan opiskelutovereita, ja oli meillä jo muutaman päivän terveyskeskusharjoittelukin. Opiskeluporukka on tiivis ja sieltä löytyy aina tukea ja apua jos ei itse tajua jotain asiaa.

      Itsellä oli noin M:n paperit, ja kolmannella hakukerralla pääsin sisään.

      • qwerty3

        Ilmeisesti tuohon lukuaikaan kuuluu luonnollisesti myös ruoka-, lepo- ja muunlaiset tauot?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      1976
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      249
      1974
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1656
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1481
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1130
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      978
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      944
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe