Välitarkistus

ihmettelevä

Nyt kun käy niin mukavasti että tulot putoaa joulukuun puolessa välissä, että pitää hakea välitarkistusta asumistukeen, lisäksi kun asumistukilaki muuttuu 1.1.2015, ja vuokra kohoaa helmikuun alusta herääkin kysymyksiä.

Pitäisikö välitarkistushakea alkavaksi siis 15.12, 1.1 vai 1.2? Ja kun vuositarkastus ajankohta olisi huhtikuussa, niin pitäisikö se sitten jos hakee 15.12 tai 1.1 alkaen laskea keskiarvo tuloista/menoista välillä nyt - vuositarkastus vai määräytyykö välitarkastus taas vuodeksi eteenpäin?

4

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

Asumistuki määräytyy kuukausittain, joten 15.12. ei ole mahdollinen. Välitarkastusajankohta taas määräytyy tulojen muutoksen mukaan seuraavan kuun alusta. Eli välitarkastusajankohta tulee olemaan 1.1.2015. Mutta jos haet vasta tammikuussa välitarkastusta 1.2. alaken niin sitten sen saattaa mennä Kelaltakin sormi suuhun tehdäkö välitarkastus tammi- vai helmikuun alusta että saisi mahdollismman paljon haittaa asiakkaalle. Vuoistarkastusta ei tule ja jatkossa vuositarkastus muuttuu jatkossa sen mukaan koska viimeksi on tehty välitarkastus. Kinkkinen juttu.

• ihmettelevä

Kiitokset vastauksesta, taitaa olla siis fiksuinta hakea vain vuoden alusta ja laskea asumismenojen (vuokran) keskiarvo vuodeksi eteenpäin. Saa nähdä sitten milloin käytännössä astuu voimaan tämä uuden lain myötä.

• Hetkinen vaan

Mitä ihmettä? Mikä ihmeen vuokran keskiarvo?!?!?!

• ihmettelevä

Kuten sanoin että vuokra nousee välillä, kahdesta erisummasta muodostuu keskiarvo. Samoiten kuten tulot pitää arvioida tulevalle 12kk:lle myös menot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      211
      9118
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      54
      4740
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      96
      4706
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      61
      3669
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      73
      3401
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3376
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2886
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2762
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2661
    Aihe