Eli olen ollut jokseenkin tekemisissä lestaadiolaisten kanssa, mutta ikinä en ole sen paremmin perehtynyt teidän elämänkatsomukseenne ja nyt tipahdin aivan täysin kärryiltä. Jos joku ihana ihminen voisi minulle melkein juurtajaksain selittää kuin uuslestadiolaisuus eroaa muista niin olisin taas ehkä hiukan viisaampi ja suvaitsevaisempi. Hyvää joulun odotusta kaikille! Kiitos!
Auttakaa hölmöä ja uteliasta
4
706
Vastaukset
- El-man
Olen itsekin lestadiolainen ja yhtä hölmö kuin sinäkin suhteessa uuslestadiolaisuuteen... Lukemalla noita viestiketjuja ehkä saa oikean kuvan "heistä" ja varsinkin se tyydyttää uteliaisuuden. Evvk.
- Sibley
Tuntuu vain että ihmiset ovat keskenäänkin eri mieltä :) Tarkoitukseni ei ollut olla tungetteleva. Minusta olisi hyvä jos ihmiset tietäisivät enemmän, vältyttäisiin ikäviltä ennakkoluuloilta sekä epäilyiltä.
- ===
perustettiin, koska jotkut ehdottivat sitä pilan päiten, ja Suomi24 otti ehdotuksen täydestä.
Ilmeisesti uuslestadiolaisuutta on oikeastikin olemassa. Jostakin lestadiolaisuuden suuntauksesta kai käytetään tätä nimitystä. Tällä palstalla ei kuitenkaan ole tekemistä sen kanssa. - vaikeus...
Jos nyt vähän alkaisit perehtymään lestadiolaisuuteen, niin huomaisit, että eri nimisiä ja hiukan opillisesti toisistaan eroavia lestadiolaisryhmiä on lukuisia. Kaikki pitävät omaa porukkaansa Jumalan valtakuntana ja jos et kuulu joukkoon, olet ulkopuolella. Piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343956
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131879Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631354Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951286Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681165Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51021- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti331894Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26881En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39872