Olikos C180:n jakoketjulle ( kiristäjä) jokin huolto-ohjelmassa määrätty vaihtoaika (km-määrä) ? Jotkut ovat sitä mieltä, että olis hyvä vaihtaa 200 - 250 tkm kieppeillä ja toiset sanovat, että sitten kun alkaa rallattaa. Ja sitten on taas tietoa, ettei ala rallattaa lainkaan. Onko todellisia asiantuntijoita ?
Jakoketju
75
54692
Vastaukset
- Elinikä
on sama kuin moottorin elinikä. Sille ei ole annettu vaihtosuositusta,
- Valopää
Jakoketjulle on aina olemassa vaihtosuositus.
Koska ketjunkiristys on toispuoleinen,aiheuttaa venynyt ketjut kammenkulmasta laskettuja venttiiliajoituksen muutoksen.Tästä seurraa taas moottorin toimintapistenn muutos.Jos ajoitus poikkeaa 3-4 astetta kammenkulmasta,niin ketju tulee vaihtaa.Vastaava muutos kammenkulmassa vastaa n. 280 000 km matkaa.Samoin polttoaineen ruiskutuksen ajoitus muuttuu.Ketjun katkeaminen kuiten on harvinaista malleissa,jossa on ns. tuplaketju. - meze
Valopää kirjoitti:
Jakoketjulle on aina olemassa vaihtosuositus.
Koska ketjunkiristys on toispuoleinen,aiheuttaa venynyt ketjut kammenkulmasta laskettuja venttiiliajoituksen muutoksen.Tästä seurraa taas moottorin toimintapistenn muutos.Jos ajoitus poikkeaa 3-4 astetta kammenkulmasta,niin ketju tulee vaihtaa.Vastaava muutos kammenkulmassa vastaa n. 280 000 km matkaa.Samoin polttoaineen ruiskutuksen ajoitus muuttuu.Ketjun katkeaminen kuiten on harvinaista malleissa,jossa on ns. tuplaketju...onko muuten mb:n dieselit kaikki ketjukoneita?
Nimim.Tuonti mb haaveena.
PS.mikä olis paras vaihtoehto :200/220 cdi tahi 290/300 td mielestäsi.(vm 97-2000). - ......
meze kirjoitti:
..onko muuten mb:n dieselit kaikki ketjukoneita?
Nimim.Tuonti mb haaveena.
PS.mikä olis paras vaihtoehto :200/220 cdi tahi 290/300 td mielestäsi.(vm 97-2000).Kaikki MB:n bensa- sekä dieselkoneiden jakopää on ketjulla.
- huolto-ohjelmassa
ei ole vaatimusta ketjun vaihtoon.
Se paljonko venyy tai on venymättä, on eriasia. - Kallonkutistaja
meze kirjoitti:
..onko muuten mb:n dieselit kaikki ketjukoneita?
Nimim.Tuonti mb haaveena.
PS.mikä olis paras vaihtoehto :200/220 cdi tahi 290/300 td mielestäsi.(vm 97-2000).Tässä oma mielipiteeni, kun sitä kysyt: Oma valinta kohdistui 300tdt:hen, eli se viimeinen perinteistä diesel-tekniikkaa edustava malli. Tärkeimpinä syinä pidin rivikuutosmoottoria ja rivipumppua. "Huippuunsa" kehitettynä siinä on kaksi nokka-akselia, neliventtiilirakenne ja välijäähdytys. CDI:t ovat noissa vuosimalleissa suht tuoretta (kokemuksetonta) tekniikkaa, ja nelosten (tyhjä)käyntiääni on kuin traktorissa, ja 290:ssä on jakajapumppu. Huonona puolena tuossa on piheimpiä suurempi kulutus.
- Anonyymi
...... kirjoitti:
Kaikki MB:n bensa- sekä dieselkoneiden jakopää on ketjulla.
..juu ja 1.8 bensa -kompurassa sellainen, luokkaa polkupyörän ketjun vahvuinen jakoketju, joka max.100000km vaihdettava(ainaki vm.2005).. terv. nim. pettynyt
- Anonyymi
...... kirjoitti:
Kaikki MB:n bensa- sekä dieselkoneiden jakopää on ketjulla.
Ei ole, on ketkulla, vaihto 60000km välein.
- Tollasia
SuretPistä koko suku ajelee silllä niin se pysyy kondiksessa seon sentään Mersu!!!!
- Kingi -81
Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju. Ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä. Tällöin on ketjun vaihto edessä.
- Minun tiedot
Eikös C180-200 bensiinimallien heikkous ole juuri ketjulla varustettu jakopää, jopa 2008 asti.
Minun tiedot kirjoitti:
Eikös C180-200 bensiinimallien heikkous ole juuri ketjulla varustettu jakopää, jopa 2008 asti.
Mersun koneissa ei ole ollut kovin suuria murheita. Tosiaan noissa vanhoissa vuoteen 1989 asti oli yksirivinen ketju ja se tahtoi venyä. Tämän havaittuaan tehdas vaihtoi ketjun kaksiriviseen eikä murheita ole enää kuulunut. Yleensä jakoketju vaihdetaan kansiremontin yhteydessä, koska on koko kone auki muutenkin. Ketju kiristin ei maksa paljon ja se on kannattavaa vaihtaa kalliin remontin yhteydessä. Toiset ajaa kyllä samalla ketjulla yli puoli miljoonaa kilometriä.
- Olisikohan näin??
mersumies_ kirjoitti:
Mersun koneissa ei ole ollut kovin suuria murheita. Tosiaan noissa vanhoissa vuoteen 1989 asti oli yksirivinen ketju ja se tahtoi venyä. Tämän havaittuaan tehdas vaihtoi ketjun kaksiriviseen eikä murheita ole enää kuulunut. Yleensä jakoketju vaihdetaan kansiremontin yhteydessä, koska on koko kone auki muutenkin. Ketju kiristin ei maksa paljon ja se on kannattavaa vaihtaa kalliin remontin yhteydessä. Toiset ajaa kyllä samalla ketjulla yli puoli miljoonaa kilometriä.
Minulla tieto että C180 bensiinimallissa olisi yksirivinen ketju ainakin 2008 asti. Olen jo yli 50v enkä elämässäni vielä koskaan ole ollut väärässä, enkä voi uskoa että nyt olisin.
- joko tai
Olisikohan näin?? kirjoitti:
Minulla tieto että C180 bensiinimallissa olisi yksirivinen ketju ainakin 2008 asti. Olen jo yli 50v enkä elämässäni vielä koskaan ole ollut väärässä, enkä voi uskoa että nyt olisin.
Minulla olis toisenlainen mielipide mutta en viitsi sanoa ettei sun 50v putki katkea
- 7+4
mersumies_ kirjoitti:
Mersun koneissa ei ole ollut kovin suuria murheita. Tosiaan noissa vanhoissa vuoteen 1989 asti oli yksirivinen ketju ja se tahtoi venyä. Tämän havaittuaan tehdas vaihtoi ketjun kaksiriviseen eikä murheita ole enää kuulunut. Yleensä jakoketju vaihdetaan kansiremontin yhteydessä, koska on koko kone auki muutenkin. Ketju kiristin ei maksa paljon ja se on kannattavaa vaihtaa kalliin remontin yhteydessä. Toiset ajaa kyllä samalla ketjulla yli puoli miljoonaa kilometriä.
Ainakin -88 200D:ssä on kaksirivinen ketju.
Hämärä muistikuva on että bensakoneissa olisi ollut myöhempään yksirivistä, vuosiluvuista en mene sanomaan - Kokemusta ei MB:stä
joko tai kirjoitti:
Minulla olis toisenlainen mielipide mutta en viitsi sanoa ettei sun 50v putki katkea
Olen kuitenkin kaljotellut MB miesten kanssa ja kuunnellut heidän huolijaan, jotka purkaantuvat tietyssä mielentilassa syvältä sydämmestä. Kyllä niissä vuodatuksissa on tullut pinnalle C180 bensiinimoottorin jakopään murheet. Nämä sankarit eivät ajele millään siimevuosikymmenen lintoilla vaan suhteellisen uusilla peleillä. Siihen perustan väitteeni. Vanha totuushan on että lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden.
- kysehän oli
7+4 kirjoitti:
Ainakin -88 200D:ssä on kaksirivinen ketju.
Hämärä muistikuva on että bensakoneissa olisi ollut myöhempään yksirivistä, vuosiluvuista en mene sanomaanMercedes C 180 Kompressor moottorista eikä dieselkoneista
- Totta turiset
Kokemusta ei MB:stä kirjoitti:
Olen kuitenkin kaljotellut MB miesten kanssa ja kuunnellut heidän huolijaan, jotka purkaantuvat tietyssä mielentilassa syvältä sydämmestä. Kyllä niissä vuodatuksissa on tullut pinnalle C180 bensiinimoottorin jakopään murheet. Nämä sankarit eivät ajele millään siimevuosikymmenen lintoilla vaan suhteellisen uusilla peleillä. Siihen perustan väitteeni. Vanha totuushan on että lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden.
Samaa mieltä olen, ei vannoutunut mersumies puhu ongelmista, ja vioista kuin humalassa, ja silloinkin melkein sammumistilassa.
- 14+8
kysehän oli kirjoitti:
Mercedes C 180 Kompressor moottorista eikä dieselkoneista
Mistä tuon kompurakoneen keksit? Siitä ei myöskään ollut kyse vaan C180 bensiinimoottorista
- Selvensin
14+8 kirjoitti:
Mistä tuon kompurakoneen keksit? Siitä ei myöskään ollut kyse vaan C180 bensiinimoottorista
Koska C180 koneet 2000v vuoden alkupuolelta 2007 asti nimenomaan olivat kompurakoneita. 2008 alkaen C180 koneet ovat taas perinteisellä turbolla. Niinen jakopäästä en tiedä.
- Kyllä näin on
Totta turiset kirjoitti:
Samaa mieltä olen, ei vannoutunut mersumies puhu ongelmista, ja vioista kuin humalassa, ja silloinkin melkein sammumistilassa.
Kyseisessä automallissa on yksirivinen jakopäänketju, joten olit jälleen oikeassa, jatkoa seuraavalle viidellekymmenelle vuodelle.
- Anonyymi
mersumies_ kirjoitti:
Mersun koneissa ei ole ollut kovin suuria murheita. Tosiaan noissa vanhoissa vuoteen 1989 asti oli yksirivinen ketju ja se tahtoi venyä. Tämän havaittuaan tehdas vaihtoi ketjun kaksiriviseen eikä murheita ole enää kuulunut. Yleensä jakoketju vaihdetaan kansiremontin yhteydessä, koska on koko kone auki muutenkin. Ketju kiristin ei maksa paljon ja se on kannattavaa vaihtaa kalliin remontin yhteydessä. Toiset ajaa kyllä samalla ketjulla yli puoli miljoonaa kilometriä.
Ostin kolmevuotta sitten 200c 180 Kompressor 2005vm.Autolla piti olla ajettu 132000km,itse olen ajanut 20000. Nyt ketju rives taisi vääntää venttiilit, nokkaakseleiden ajoitusmerkit oli pois kohiltaan.Olen pettynyt.
- Anonyymi
Kyllä näin on kirjoitti:
Kyseisessä automallissa on yksirivinen jakopäänketju, joten olit jälleen oikeassa, jatkoa seuraavalle viidellekymmenelle vuodelle.
mersu meni juuri huoltoon ei käynyt kunnolla pienillä kierroksilla jakopää auki sieltä vika löyty kettingit löysällä
- Anonyymi
7+4 kirjoitti:
Ainakin -88 200D:ssä on kaksirivinen ketju.
Hämärä muistikuva on että bensakoneissa olisi ollut myöhempään yksirivistä, vuosiluvuista en mene sanomaan200 bensakoneessa yksirivinen,katkeaa noin 150000km tai aikaisemmin,myös 180 sama ketju.Kallis vaihtaa merkkiliikkeessä noin 3000€
- Anonyymi
joko tai kirjoitti:
Minulla olis toisenlainen mielipide mutta en viitsi sanoa ettei sun 50v putki katkea
Pensa Mersuissa 180 -c on kaikissa 2012 asti yksirivinen ketju , sen sijaan kaikissa diiseleissä on kaksipuolinen ketju jolla voi ajaa 400tuhatta km ihan huolettomasti Pensa Mersuissa suositellaan vähän yli 100 tuhatta vaihtoväliksi,koska ketju venyy ja venyessään se voi hypätä rattaiden yli ja lyö venttiilit vääräksi,jolloin edessä on vähä kalliimpi remontti,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin kolmevuotta sitten 200c 180 Kompressor 2005vm.Autolla piti olla ajettu 132000km,itse olen ajanut 20000. Nyt ketju rives taisi vääntää venttiilit, nokkaakseleiden ajoitusmerkit oli pois kohiltaan.Olen pettynyt.
Vaihto menny pahasti yli kilometrirajan se on 60000km ketjun vaihto, joka toisella kerralla rattaat ja ketju
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
200 bensakoneessa yksirivinen,katkeaa noin 150000km tai aikaisemmin,myös 180 sama ketju.Kallis vaihtaa merkkiliikkeessä noin 3000€
Voi katketa, tai olla katkeamatta, riippuu huolloista miten tehty, jos pärnäsellä niin silloin voi katketa
- Kompura.
03 c 180 ketju muistuttaa lähinnä polkupyörän ketjua,syytä vaihtaa alle kahdesadantuhannen,6-7 tunnin työ osat, että sillain,mutta onhan merusumiehillä rahaa ?
- mb320cdi1
Mersumiehillä on aina rahaa, totta turiset.
- Anonyymi
Yleisohje näissä jakopääketjun vaihtoasioissa on, että ketju kannattaa vaihtaa, ennekö se
katkeaa. Kannattaa siis katsoa auton matkamittarin ajettua kilometrimäärää ja tarpeen
mukaan vaihtaa ketju uuteen. Joskus se kuitenkin on vaihdettava.
- Ketjukone
Ongelmakone on tyyppimerkiltään M271 E18 (C 180-200 2001-). Omassa -04 C180 farkussa ketju meni vaihtono alle 140tkm. Ei sentänä päässyt katkeamaan mutta 5 astetta oli ajoitus pielessä joka ilmeni muun muassa huonona tyhjäkäyntinä ja ajoittaisena nykimisenä. Loppuaikona syttyi myös vikakoodin valo. Kustannukset työlle täällä Kuopiossa noin 500e, osat hankin itse netistä etukäteen.
Tuolla juttua aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=140020
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43026&sid=16372d70b80d4053cc2a17ca60be3796- miihcars
muistatko minkä antoi vikakoodiksi??
- tuoppi61
nokka-akselin asento epämääräinen.Tuli iso remontti 4250 e.eli heti ketju vaihtoon jos ääntä pitää
- tuoppi61
tuoppi61 kirjoitti:
nokka-akselin asento epämääräinen.Tuli iso remontti 4250 e.eli heti ketju vaihtoon jos ääntä pitää
autolla ajettu 140 t
- Dieselman
Bensalla pestään pensselit dieselillä tehdään voimaa!
- ari6
Moikka hei mulla on vanha mb 124 250 5sylinterinen kone ja 390000 km ajettu koskakohan sen jakoketjun vaihto olis suotavaa t Ari
- Älä osta mersua.
124 koriseen tuon verran ajettu niin kiirettä ei ole,uskoisin tuossa 600000-700000km tienoilla olevan vaihto tai 500000-600000kohdalla kansipahvi,muutahan suurempaa tuohon ei tule.
Joten luutavasti siististi ajettuna ajat 700000km asti mitään tekemättä.Muista jälkikäyttö ja älä poleta kylmänä anna käydä tyhjä käyntiä pakkasella.- Älä osta mersua.
Ei enää ikinä mersua
- niko58
Ostin 60000 aj -09.c-180 1.6 koneella.Milloinko tossa pitää ketju vaihtaa?Mistä koneen tyyppikilpi löytyy?
- Tein sen itse
Vaihdoin juuri 103000km ajettuun M271 koneeseen jakoketjun. Auto seisoo talven lämpöisessä tallissa ja piti tehdä jotain. Päätin vaihtaa ketjun.
Jako pielessä n. 3°. Ketju venynyt 2.7mm. Ketjun rullissa selvää kulumaa. Ketju tuntui aika tiukalta. Hammaspyörissä ei kulumajälkiä.
Tilasin jakoketjun vaihtoon tarkoitetun työkalusarjan 180€, Uusi ketju 110€ ja uusi venttiilikopan tiivistesarja 24€.
Töihin meni jonkin aikaa koska en ollut tehnyt vastaavaa työtä koskaan aikaisemmin.
Nyt ketju vaihdettu ja toimii hienosti. Uskoisin että seuraavalla kerrallalla aikaa menisi puolet vähemmän. Hintaa remontille tuli nyt 314€. Seuraava vaihto olisi jo huomattavasti halvempi. Yksi vaihtoehto olisi että myyn työkalusarjan, jolloin hinta jäisi alle noin 150€.- Lillukkamb73
Tervehdys! Hankin itelleni sellaisen 320-cdi...n. Aattelin utella tyyppivikoja ja jakoketjun vaihtoa. 324 tonttua mittarissa oisko kiristimen vaihdon paikka??? Kiitän ja kumarran ja moikataan kun kun törmäillään!👍😀👍😀
- Kfkkfkok
Tarkastitko kaikki hammaspyörät.? Jos et ja siellä on kuluneet paikallaan niin onnea matkaan. Voi olla ettet pitkälle pääse...
- Tähtitaivas
Valitetavasti ei ole tallia,niin kuin suurimalla osalla Suomalaisista auton omistajista,tallit maksaa monesti yksiön verran Suomessa !
- mursutäti
Itellä 200E bensamersu, vm. 2003, kilsoja kohta 140 000, pitäskö se nokkaketju kohta jo vaihtaa kun huollossa jotain siihen suuntaan uhkasivat, ite en siis autoa osaa huoltaa vaan "ammattilaisilla" sen teen...? Mitä ootte mieltä?
- ÄkkiäVaihtoon
Mikä moottorimalli? M271 jos kyseessä niin äkkiä vaihtoon.
- mursutäti
Koko auto vaiko pelkkä hihna...? ;o) Mistä sen moottorimalli näkisi... kyselee tietämätön?
- ÄkkiäVaihtoon
M111 on kaksirivisellä jakoketjulla missä on punainen muovilätkä kannen päällä, kun avaa konepellin ja M271 on yksirivisellä jakoketjulla joka kannattaa vaihtaa 100tkm välein sekä kiristin myös vaihtoon.
Automaattilaatikkoon öljynvaihto myös 60tkm välein niin voihan tuo M271 myös kestää, kuten M111 joka kestää paremmin.
Valmistenumerolla näkee mikä moottori ja saattaa saada selville kun laittaa auton rekisterinumeron www.biltema.fi ja sieltä klikkaa AUTOILU-MP.
Itse en omista kyseisellä moottorilla olevaa autoa niin muut jatkaa neuvomista :) - Mursutäti
Kiitos paljon avusta, tuo M271 se oli kun asian tarkastin, eli sitten se ketju saa kyllä mennä vaihtoon. Mahtaako tulla kallis urakka, onko kokemuksia? Olen tässä pohtinut, että jännä juttu kun silloin kun ostin tuon nykyisen mersuni, niin kysyin juurikin nokkahihnasta kauppiaalta (merkkiliike, muttei kuitenkaan MB) ja autokauppa vastasi että mersuissa se on ketju jossa kiristäjä, ei siis tarvi KOSKAAN vaihtaa. Samoin talouteen hankittiin tämän vuoden alussa toinen MB vm. 2004, 180C bensa ja siinä samoin autokaupan edustaja sanoi että on jakoketju jota ei tarvi koskaan vaihtaa kun on se automaattikiristys. Miksi nämä autokauppiaat sanoo näin vai ovatko olleet vain oikeesti tietämättömiä??? Kummassakin tapauksessa kuitenkin suurempi merkkiliike, vaikkei olekaan mersuliike.
- ÄkkiäVaihtoon
Ei nuo automyyjät yleensä tiedä yhtään mitään myymistään autoista.
Kannattaa selata merkkikohtaisia auto foorumeita, missä tavalliset autoilijat keskustelee autoista.
Tarkista myös onko ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettu !!! - Anonyymi
Mursutäti kirjoitti:
Kiitos paljon avusta, tuo M271 se oli kun asian tarkastin, eli sitten se ketju saa kyllä mennä vaihtoon. Mahtaako tulla kallis urakka, onko kokemuksia? Olen tässä pohtinut, että jännä juttu kun silloin kun ostin tuon nykyisen mersuni, niin kysyin juurikin nokkahihnasta kauppiaalta (merkkiliike, muttei kuitenkaan MB) ja autokauppa vastasi että mersuissa se on ketju jossa kiristäjä, ei siis tarvi KOSKAAN vaihtaa. Samoin talouteen hankittiin tämän vuoden alussa toinen MB vm. 2004, 180C bensa ja siinä samoin autokaupan edustaja sanoi että on jakoketju jota ei tarvi koskaan vaihtaa kun on se automaattikiristys. Miksi nämä autokauppiaat sanoo näin vai ovatko olleet vain oikeesti tietämättömiä??? Kummassakin tapauksessa kuitenkin suurempi merkkiliike, vaikkei olekaan mersuliike.
Tottakai ne noin sanoo. 150 000 on ketjun vaihtovälisuositus. saavat jatkossa asiakkaan ostamaan moottoriin osia, myös Startti kuulemma kestää kun on lujempi näissä start top autoissa, minä en siihen uskonut vaan otan start topin pois aina, jos valoissa odotan kauemmin laitan kaksoiskytkinvaihteiston vapaalle,
siis G7 CDT.n. Aina siellä joku kuluu kun pyörii.
- JussiTheOne
Olen harkinnut käytetyn MB 140 mallin ostoa. Kanattasiko? - on pelkkää kesä ajoa pääasiassa. Olisi kiva katsoa sekä kokea miten ihmiset suhtautuvat mersumieheen (=;
Asia: Juttelin puheliaan myyjän kanssa pitkään kun oli aikaa. Hän selitti asiallisesti, että jakoketjuautoa ei kannattaisi käyttää paikallaan pitkään. Kiristys systeemi toimii jotensakin öljyn paineella joka kiristää ketjua, ja tyhjäkäynnillä öljynpaine laskee, ketju löystyy ja ketju sekä hammaspyörät eivät tuosta tykkää.- KaikkeaSitäKuulee
Jos on öljypumppu rikki niin pitää paikkansa ja kone leikkaa vaikka olis kierrokset tapis.
- onkonäinVW
Joku väittää että VW vaihtaa ilmaiseksi VW autojen jakopäät?
- pakkosaadabmw
Merkkihuollosta kyselin m271:een ketjunvaihtoa ja sanoivat ettei tarvitse vaihtaa, eikä ole olemassa mitään vaihtosuositusta, kyselin myös toisesta MB-huollosta ketjusta ja sanoivat ettei tarvitse vaihtaa, mutta jos moottorin vikavalo palaa niin ketju pitää tarkistaa. n. 200 000 mittarissa ja kylmänä pieni ropina muutaman sekunnin, jos lämppärissä niin ääntä ei kuulu.
Öljyn määrä ja laatu vaikuttaa myös koneen äänimaailmaan ainakin omalla kohdalla eli 5W-30 (taitaa olla suositus) toimii. - VittuTeitäHulluja
Sun merkkihuollos on tyypeillä saatanan pahasti vikaa päässä? Taisit kuitenkin kysellä asiasta hullujen huoneelta etkä merkkihuollosta.
- rapina
pakkosaadabmw kirjoitti:
Merkkihuollosta kyselin m271:een ketjunvaihtoa ja sanoivat ettei tarvitse vaihtaa, eikä ole olemassa mitään vaihtosuositusta, kyselin myös toisesta MB-huollosta ketjusta ja sanoivat ettei tarvitse vaihtaa, mutta jos moottorin vikavalo palaa niin ketju pitää tarkistaa. n. 200 000 mittarissa ja kylmänä pieni ropina muutaman sekunnin, jos lämppärissä niin ääntä ei kuulu.
Öljyn määrä ja laatu vaikuttaa myös koneen äänimaailmaan ainakin omalla kohdalla eli 5W-30 (taitaa olla suositus) toimii.hydrauliset venttiilien nostajat sitä ääntä pitävät kylmänä.
Ei huolta.
- Mutzibur
Eihän niihin tarvitse tehdä mitään remonttia.Milj km menee heittäen.Uskoo ken tahtoo.
- m271tyyppivika
Kyllä on persiistä tuo m271 ketjusysteemi. Tänään tuli 180 kompura jakopään huollosta. 230t ajettu, oli hampailla ajotus pielessä ja tuuri kävi ettei ollu särkeny koko moottoria. 680e töineen ja osineen kustansi. Moottorin särkyessä varmaan ois menny 5t eeroo. Suosittelen huoltamaan sen ketjun ajoissa.
- Vanhoistakin_Mersuista
m271tyyppivika kirjoitti:
Kyllä on persiistä tuo m271 ketjusysteemi. Tänään tuli 180 kompura jakopään huollosta. 230t ajettu, oli hampailla ajotus pielessä ja tuuri kävi ettei ollu särkeny koko moottoria. 680e töineen ja osineen kustansi. Moottorin särkyessä varmaan ois menny 5t eeroo. Suosittelen huoltamaan sen ketjun ajoissa.
ketju kannattaa vaihtaa oikeaan aikaan. Itselläni alkoi ääntämään 230 tkm kohdalla käynnistettäessä. Kone 380 V8 -82 ja ohjurihan siellä oli poikki sekä ajoitus sen verran jo sekaisin että koneen tunsi ajaessakin vähän voimattomaksi. Ketju ja ohjurit vaihtamalla kone muuttui aivan toisen oloiseksi, äänettömämmäksi ja puhtaasti vetäväksi. Kulutuskin putosi muutaman litran. Ei ihan helppo homma tuo ohjurien vaihto niiden tappikiinnityksestä johtuen mutta tulipahan tehtyä.
- HoppasIkis
Mersu 1998 Elegante 220D. Onko OM604.912:n nokkaketju yksi vai kaksirivinen? Muuta tietoa yleisistä vioista?
- eno
no, ..ttu alvariinko näihin meseihin pitää jakoketjua vaihtaa, ajattelin tollasta c koppasta 3 litraista farkkua laittaa 2007 mallia, ajettu jotain 100000 ja huolettu, itellä 525 bmw -99 ollu uudesta ja 200000 menty ja kukaan ei merkkihuollossakaan oo puhunu ketjun venymisestä tai vaihtamisesta??????
- waude
MB C180 kompressor vm-08 yhdellä ketjulla on. Ajettu 190 000 km ja paukahti poikki. Hammasrattaat täysin kuluneet. Venttiilit solmus. Ilman mitään varoitusta, remontti 6000 €
- dsfgdfgdfgdfg4344
Ei kai tuo auto edes ole enää tuossa iässä kuin tuon 6000€ arvoinen..
- Tietäjättietää
Höpö höpö, selaappa vaikka nettiautoa. Et saa tuon ikäistä mersua noilla kilsoilla 6000euroon edes tinkaamalla. Ja tämä on FAKTA.
- Anonyymi
Vitsihän se on tämäkin,
ootko koskaan omistanut mercedes bens autoa?
mulla ajettu 560234km, ei äännä yhtään ketju.
- Anonyymi
olen joskus omistanut mersun ja nytkin olen katsellut niitä, mutta taitaa olla niin paljon vikoja ja kalliita korjata,
että taidan pitää kaks 406 3.0 automaatti pösöä, hihnan vaihto suositus 4v tai 120000 km,
olen aina ajellut 5-6 v j a jopa pitkään yli 120000, eipä ole hihna katkennut,
eräs merkkiliikkeen asentaja sanoi, ettei noissa oleva leveä hihna katkea helposti,
viimeksi kun vaihdettiin, niin hihna oli kuin uusi päältä päin,
eikä ole muitakaan suurempia vikoja ollu, niinkuin näkyy mersuissa olevan,
että taidan vaan ajella pösölllä, parempi on kyytikin - Anonyymi
Itsellä w203 m271 ajettu 185000, mutta toistaiseksi ketju on toiminut moitteettomasti. Toki öljytkin vaihdettu säntillisesti.
- Anonyymi
Jatkan tähän samaan ketjuun vähän galluptyyliin, että minkälaisia kilometrimääriä olette ajaneet M271-moottorin ketjunvaihtoväleillä. Pikaisella selailulla näyttäisi olevan suosituksia 80 tkm:n ja 230 tkm:n välillä. Mutta kertokaa te, joilla on tiedossa se ajomäärä yhdellä ja samalla jakoketjulla? Ja vaihdoitteko "liian aikaisin" vai oireiden ilmettyä?
- Anonyymi
Alkuperäinen ketju ja rattaat kesti uudesta 15 vuotta ja
130 000km todella lyhyttä ja paljon startteja sisältävää pätkäajoa. Halpahan oli uusia. Nyt suhisee kompura mesen kone.
Kone on hyvä ja varma, ei syö öljyä, lämpenee, mukava voimalinja oikean mb automaatin kanssa, tehoa riittävästi käyttöautoon.
Startista pitempiä ajoja kerralla pysyy varmaan pidempään. - Anonyymi
Kaksi kertaa on vaihdettu ketju ja rattaat. Ensimmäinen kerta meni n 140 tkm ja toinen siitä n. 110 tkm. Ensimmäisellä kerralla moottorivikavalo paloi pari päivää, eikä lähtenyt sitten enää käyntiin. Toisella kerralla moottorivikavalo syttyi, mutta ajamalla meni ketjunvaihtoon.
Toisella kerralla, vaikka käyntiinlähtö olikin normaalia hieman pidemmän startin jälkeen, niin käynnissä ollessaan ei oireillut mitenkään. Ja rattaiden hampaissa ei nopeasti katsottuna ollut mitään vikaa.
- Anonyymi
Miten kestää ketju GLA 200 moottorissa vm 2016?(156,943) MOOTTORIKOODI: M270.910
vaihteisto DCT 7- Anonyymi
Riippuu käytöstä / starttauksien määrästä, onko ajettu huolto-ohjelman öljynvaihtoväleillä vai vaihdettu ajoissa kun ei likaiset.
Kun jakoketju ja rattaat on kulumattomia ja oikealla kireydellä niin moottorista ei kuulu mitään erikoista, ei sivuääniä. Yleensä pätee kaikkiin.
200,000km on niin iso tuntimäärä ja ketju pyörii ympäri että harva ketjujakopää pysyy kunnossa.
Mersulla on 2000 luvulla tehtyjä koneita joissa 100tkm aika tarkkaan vaihtoväli uutena mb llä laitetulle jakopäiden osille.
- Anonyymi
Ei näihin tarvitse mitään ketjuja vaihtaa.Itse ajanut 3 milj/km eikä mitään vikaa.Kyllä on sitten hyvä.
- Anonyymi
Jakoketjun vaihtoväli mersuun on lyhyempi kuin jakohihnan vaihto muihin autoihin,
Mersuun ketju vaihdettava 100000km välein tai 5v. Rattaat ja kiristimet ja laahaimet vaihdettava, ja öljypumpun ketju joka toisessa vaihdossa, Takseissa sen jo näkee, Ovat alkaneet vähentymään. - Anonyymi
Mercedes-Benz М274 -moottori otettiin ensimmäisen kerran tuotantoon vuonna 2012. M270: n pohjalta rakennetut suunnittelijat kuitenkin muokkasivat mallia ottaen huomioon aikaisemmat puutteet ja ajan vaatimukset. M274 on sama nelisylinterinen suoraruiskutusmoottori, vain se asennetaan pituussuunnassa. Muita eroja edeltävään malliin ovat seuraavat:
1. Ajoituskäyttöön on asennettu kestävä ketju, joka on suunniteltu 100 tuhannen kilometrin ajoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217