Finlexissä löytyy laki tästä alueesta ja lakitekstin liitteenä on kartta.
No, kysynpä, kun tuli yhdessä (voi, voi, sori vaan) facebook-ryhmässä puhetta asiasta, mutta siinä yhteydessä ei juolahtanut mieleeni tämä kansallispuistoasia. Siis tuli puhetta saaresta nimeltä Seili ja siellä liikkumisesta. No, mitä ilmeisimmin tämä saari on valtion omistama, toimiihan siellä valtion yliopiston alainen laitoskin. Eivätkö yliopistot ole valtion? No, sitä vaan, että kun joku kertoilee kulkevansa sillai varovasti ja omin luvin pitkin poikin saarta tutustumassa siihen ja minä pöljäke sitten vaan kertoilen että no, meille joku opas sanoi, että pitäisi pysyä teillä ja olla tallomatta ja kulkematta muilla alueilla ja vieläpä mitään kasvejakaan ei saa poimia. Niin tota, tämä Seilihän kuuluu tuohon luonnonsuojelualueeseen, kansallispuistoon siis. Kansallispuistoa koskevassa laissa käytetään termiä luonnonsuojelualue. Eli siis minä loppujen lopuksi taisin olla oikeassa kun olin niin soo soo, ei saa kuljeskella missä haluaa. Luonnonsuojelualueellahan pitää kulkea vain sinne oikeasti ja virallisesti tehdyillä reiteillä, ei saa poiketa.
Kartta tuossa lain liitteenä on niin huono, etten minä siitä Seiliä erota. Mutta Seilihän kuuluu Paraisiin ja on siis Saaristomerellä.
Vähän vaan jäi se maku suuhun, että tuossa keskustelussa se toinen osapuoli, ehkä hän on ihan korkeastikoulutettu jne., mutta siis että hän oli sitä mieltä että minä ole niin tyhmä ja sellainen älytön kukkahattutäti vaan, joka paasaa vaikkei tiedä, ja hän seurueensa kanssa on oikeammassa ja eihän mistään ole mitään riskiä minnekään ja he kun vaan omassa porukassaan.
Miten on, kertokaa nyt viksut ja viisaat, oma kantanne, onko tuo saari luonnonsuojelualue ja siis Saaristomeren kansallispuiston osa vai ei.
Saaristomeren kansallispuisto
luonnonsuojelualue
0
102
Luetuimmat keskustelut
- 881434
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K221155En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o651120- 65928
- 68826
- 62813
- 70768
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24740- 69702
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39658Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49647- 133636
- 52606
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36595- 68557
- 19547
- 43544
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️33535- 29535
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve41535