Finlexissä löytyy laki tästä alueesta ja lakitekstin liitteenä on kartta.
No, kysynpä, kun tuli yhdessä (voi, voi, sori vaan) facebook-ryhmässä puhetta asiasta, mutta siinä yhteydessä ei juolahtanut mieleeni tämä kansallispuistoasia. Siis tuli puhetta saaresta nimeltä Seili ja siellä liikkumisesta. No, mitä ilmeisimmin tämä saari on valtion omistama, toimiihan siellä valtion yliopiston alainen laitoskin. Eivätkö yliopistot ole valtion? No, sitä vaan, että kun joku kertoilee kulkevansa sillai varovasti ja omin luvin pitkin poikin saarta tutustumassa siihen ja minä pöljäke sitten vaan kertoilen että no, meille joku opas sanoi, että pitäisi pysyä teillä ja olla tallomatta ja kulkematta muilla alueilla ja vieläpä mitään kasvejakaan ei saa poimia. Niin tota, tämä Seilihän kuuluu tuohon luonnonsuojelualueeseen, kansallispuistoon siis. Kansallispuistoa koskevassa laissa käytetään termiä luonnonsuojelualue. Eli siis minä loppujen lopuksi taisin olla oikeassa kun olin niin soo soo, ei saa kuljeskella missä haluaa. Luonnonsuojelualueellahan pitää kulkea vain sinne oikeasti ja virallisesti tehdyillä reiteillä, ei saa poiketa.
Kartta tuossa lain liitteenä on niin huono, etten minä siitä Seiliä erota. Mutta Seilihän kuuluu Paraisiin ja on siis Saaristomerellä.
Vähän vaan jäi se maku suuhun, että tuossa keskustelussa se toinen osapuoli, ehkä hän on ihan korkeastikoulutettu jne., mutta siis että hän oli sitä mieltä että minä ole niin tyhmä ja sellainen älytön kukkahattutäti vaan, joka paasaa vaikkei tiedä, ja hän seurueensa kanssa on oikeammassa ja eihän mistään ole mitään riskiä minnekään ja he kun vaan omassa porukassaan.
Miten on, kertokaa nyt viksut ja viisaat, oma kantanne, onko tuo saari luonnonsuojelualue ja siis Saaristomeren kansallispuiston osa vai ei.
Saaristomeren kansallispuisto
luonnonsuojelualue
0
70
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888