Oloen kohta vuoden painiskellut pahojen paniikkikohtausten ja emetofobian takia. Diagnosoitu on myös traumaperäinen stressuhäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistuneisuus/masentuneisuus häiriö.
Lääkityksenä tällä hetkellä opaox 15mg 2 krt päivässä ja primperan pahoinvointilääke 1-3kertaa päivässä. Vanlafaxiinia söin muutaman viikon mutta oireet eivät helpottuneet joten lopetin.
En pysty käymään kaupassa, mut on monesti ohjattu psykologille mutten pysty menemään sinne. Bussiin en nouse vaikka aseella uhattaisiin. Auton kyydissä en pysty olla. Pelkään polttaa tupakkaa, pelkään nousta sängystä.. Pelkään kaikkea. Pelkään jatkuvasti että mulla on joku mahatauti. Oksentanut olen useasti ja sen jälkeen olo on aivan mahtava jonkun aikaa, eikä pelota, mutta sitten pää laittaa ajatuksen että se oksennus voi tulla milloin vaan ja missä vaan yms.. ja taaskaan en nouse sängystä.
Nyt olen ollut jo useamman viikon todella ahdistunut lääkityksestä huolimatta, olen vain kotona ja saan itkukohtauksia. Haluaisin tappaa itseni mut ei musta ole siihen, täytyy vaan jaksaa. Tiuskin perheenjäsenille ja haluan vain olla yksin. Koko ajan on ämpäri vieressä siltä varalta jos oksennan. Toimintakykyni on lähes nollassa.. En vaan jaksa!
Jos joku on ollut samassa tilanteessa, niin miten olet päässyt pois tästä oravanpyörästä. Kenelle puhua kun olo on toivoton. Olen 18-vuotias tyttö.
En jaksa enää (emetofobia)
4
304
Vastaukset
- 999
Anteeksi kirjoitusvirheet, käteni tärisevät tällä hetkellä todella paljon.
- Toiveikas10
Pakota itsesi liikkumaan esim. Postilaatikolle ja takas ja pidennä lenkkiä pikkuhiljaa. Laulelet vaikka mielessäsi samalla. Koita myös jotain muuta paniikkilääkettä jos et ensimmäisestä apua saanut.
Minulla oli nuorempana myös oksennuskammo, mutta ei noin vaikeasteinen kuin sinulla. Pelkäsin itseni oksentavan ja myös muiden, mahatautiepidemioiden aikaan oli todella ahdistavaa. Kammosta pääsin, kun näin muiden oksentavan ja jouduin hoitamaan oksentelevia. Itse olen oksentanut viimeksi 13-vuotiaana, olen nyt 46-vuotias. Tietenkin sinua oksettaa, koska pelkäät oksentavasi. Edmund J. Bourne: Vappaaksi ahdistuksesta kirjassa on käsitelty myös emotofobiaa, että et varmasti ole vaivasi kanssa yksin. Onko sinulla ystäviä joiden kanssa voisit jutella pelostasi? Tai äidin kanssa? Ajan kanssa pelkosi kyllä menee ohi, mutta tarvitset siihen tukea. Mitä jos kuitenkin kävisit psykologin juttusilla? Sitä ei pelota, vaikka oksentaisit siellä.
- Ahdistaa
Mulla on samallaista... mutta ei ämpäriä vieressä eikä lääkitystä.. AINA TARVII PELÄTÄ JOTAIN :(((
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827066Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267033Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455384Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845218Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605163Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274575Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163417Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003360