En jaksa enää (emetofobia)

999

Oloen kohta vuoden painiskellut pahojen paniikkikohtausten ja emetofobian takia. Diagnosoitu on myös traumaperäinen stressuhäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistuneisuus/masentuneisuus häiriö.

Lääkityksenä tällä hetkellä opaox 15mg 2 krt päivässä ja primperan pahoinvointilääke 1-3kertaa päivässä. Vanlafaxiinia söin muutaman viikon mutta oireet eivät helpottuneet joten lopetin.

En pysty käymään kaupassa, mut on monesti ohjattu psykologille mutten pysty menemään sinne. Bussiin en nouse vaikka aseella uhattaisiin. Auton kyydissä en pysty olla. Pelkään polttaa tupakkaa, pelkään nousta sängystä.. Pelkään kaikkea. Pelkään jatkuvasti että mulla on joku mahatauti. Oksentanut olen useasti ja sen jälkeen olo on aivan mahtava jonkun aikaa, eikä pelota, mutta sitten pää laittaa ajatuksen että se oksennus voi tulla milloin vaan ja missä vaan yms.. ja taaskaan en nouse sängystä.

Nyt olen ollut jo useamman viikon todella ahdistunut lääkityksestä huolimatta, olen vain kotona ja saan itkukohtauksia. Haluaisin tappaa itseni mut ei musta ole siihen, täytyy vaan jaksaa. Tiuskin perheenjäsenille ja haluan vain olla yksin. Koko ajan on ämpäri vieressä siltä varalta jos oksennan. Toimintakykyni on lähes nollassa.. En vaan jaksa!

Jos joku on ollut samassa tilanteessa, niin miten olet päässyt pois tästä oravanpyörästä. Kenelle puhua kun olo on toivoton. Olen 18-vuotias tyttö.

4

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 999

Anteeksi kirjoitusvirheet, käteni tärisevät tällä hetkellä todella paljon.

• Toiveikas10

Pakota itsesi liikkumaan esim. Postilaatikolle ja takas ja pidennä lenkkiä pikkuhiljaa. Laulelet vaikka mielessäsi samalla. Koita myös jotain muuta paniikkilääkettä jos et ensimmäisestä apua saanut.

• Minulla oli nuorempana myös oksennuskammo, mutta ei noin vaikeasteinen kuin sinulla. Pelkäsin itseni oksentavan ja myös muiden, mahatautiepidemioiden aikaan oli todella ahdistavaa. Kammosta pääsin, kun näin muiden oksentavan ja jouduin hoitamaan oksentelevia. Itse olen oksentanut viimeksi 13-vuotiaana, olen nyt 46-vuotias. Tietenkin sinua oksettaa, koska pelkäät oksentavasi. Edmund J. Bourne: Vappaaksi ahdistuksesta kirjassa on käsitelty myös emotofobiaa, että et varmasti ole vaivasi kanssa yksin. Onko sinulla ystäviä joiden kanssa voisit jutella pelostasi? Tai äidin kanssa? Ajan kanssa pelkosi kyllä menee ohi, mutta tarvitset siihen tukea. Mitä jos kuitenkin kävisit psykologin juttusilla? Sitä ei pelota, vaikka oksentaisit siellä.

• Ahdistaa

Mulla on samallaista... mutta ei ämpäriä vieressä eikä lääkitystä.. AINA TARVII PELÄTÄ JOTAIN :(((

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      4781
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3203
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3145
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      413
      2264
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      236
      1392
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1151
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1118
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1028
    Aihe