Honkaharju Lapinlahti.

tanssit1981

Minua kiinnostaa kaikki Lapinlahden Honkaharjua koskevat asiat ja uutiset. Unissani näen että olen ollut kyseisellä paikalla ja viimeyönä näin unta että olin ollut siellä ja siellä on ollut kirpputori ja kahvio ja muuta mukavaa. Melkein joka yö unia näen Honkaharjusta. Kävin joskus syksyllä 1981 Honkaharjulla tansseissa ja mukava fiilis sieltä jäi. Olisi kiva jos jollekin voisi soittaa ja esittelykierros tekisi hyvää mutta mistä saa infoa ?

21

3762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Honkaharjulainen

      No ei taija Honkaharju olla entisensä ennää. Itekkii oon rapistunna. Mie kävin 65-68, muistaakseni tassaamassa. Oli todella mukavaa ja oli hyvä tanssikaveri.
      Voi, kun sitä tunsi itsensä kuningattareksi, kun liihotteli valssin pyörteissä, silloin aikoinaan - Sain viime kesänä lahjaksi Honkaharjun kuvan. Yksi puolituttu oli ottanut kuvia Honkaharjusta ulkoapäin.
      Niin se on. Muistot säilyy, ja hyvät muistot kannattelee vaikeina aikoina, silloin, kun itsetuntosi halutaan hakata maanrakoon eräitten toimesta.
      Enää ei jalka nouse, tässä sähkärissä ajelen joskus kaupassa. Mutt musiikki on säilynyt ja kuuntelen vielä kunnon artisteja 60-luvulta. Silloin oli kunnon tarjontaa ja kykyjä, monenlaisia hyviä artisteja ja hyvää oikeata tanssimusiikkia.
      .

      • ex-honkaharjul

        Jatkan vielä...Minäkin näin unta aina että olin tansseihin lähdössä ja sitt tuli mutkia matkaan. Lieneekö reaaliteetti iskenyt tajuntaan!
        Mikähän siinä lienee, että ihminen kääntyy menneisyyteensä päin vanhetessaan? Olisiko se nuoruuden kaipuu ja entiset ystävät....Vaikka Jamppa Tuominen kylläkin lauloi että: "Niin jäi mun ystävät, ja jäin myös itsekin, oli syksy tullut myös mun elämääni!" Ja oikeasti, kuka edes muistaneen olemassaoloani?
        Tässä ollaan vielä hetki ja kadotaan atomeiksi!


    • vm 67

      Hongalle sitä nuorena kesäisin suunnattiin. Siellä eka suudelma vaihdettiin ja nykyinen elämänkumppanikin sieltä tuli bongattua. Oi niitä aikoja!

    • ex-honkaharjulainen

      Kuinka pitkään Honkaharjulla oli toimintaa?
      Minun käsitykseni on ollut se, että toiminta lopetettiin jo 70-luvun alussa ja siellä oli tietääkseni sitten bingoa ja kirpputoritoimintaa.
      - En mennyt tansseihin pusuja varten vaan tanssimaan! Se oli mahtavaa!
      Kumppani jäi saamatta, mutta kivat, elämänmittaiset muistot jäivät!
      Terkkuja vaan tanssikaverille ja muillekin ex-Honkaharjulaisille!

    • muusikko vaan

      honkaharju oli aikoinaan maakunnan ykköspaikka. mutta kun sinne otettiin kaljaoikeudet ja disko 2000 niin silloin tanssiväki rupes katoomaan laven johdossa se meni ihan ok. itse olen lapinlahtelainen ja soittanut monessa keikkabändissä niin tiedän paljon hongiksesta. siinä yritettiin pitää kierrätyskeskustakin mutta vetäjä kavalsi miljoonan ja nykysin se on kunnan romuvarasto. sitä yritettiin myydäkkin muutama kuukausi sitten mutta ei kukaan ostanut ja se vaatii juumalattoman kalliin remontin. että sellasta hongalle kuuluu

      • kuuntelen sujuvasti

        Kiva tietää! Olihan se iso paikka, jostain luin että oli Suomen suurimpia tanssilavoja. Väestökato maalta varmaan myös tuotti ylläpitovaikeuksia.
        Honkaharju-kuvassa oli iso kasa kaapelikeloja! Taitaa olla Juhannustanssit tanssittu! Heh!


    • Vernes

      Tanssit Hongalla on todellakin jo tanssittu. Urheiluseura myi kiinteistön kunnalle pari vuotta sitten ja kunnan romuvarastonahan paikka oli jo pitkään. Mutta: Honkaharjun lava rakennettiin puhtaasti talkoovoimin, enimmäkseen lahjoitustavarasta vuonna 1966. Ensimmäiset tanssit pidettiin (ellen väärin tiedä) jo samana kesänä, mutta viimeistään v. 1967. Lava oli paikalliselle urheiluseuralle melkomoinen tulolähde, mutta monet asiat vaikuttivat tanssipaikan hiipumiseen. Muunmuassa kovasti kohonneet esiintymispalkkiot ja teostomaksut 90-luvulla toivat paineita. Anniskeluoikeuksien saaminen ja lopulta tanssisalin yhteyteen perustettu disko muuttivat paikan luonnetta niin, ettei kävijöitä enää riittänyt enää samaan malliin kuin edellisinä vuosikymmeninä. Mutta olihan se aika paikka!

    • vm.67 mies

      V.86..pitkiä katseita vaihdeiltiin diskon puolella..namm

    • skjfka

      90-luvulla Honka oli nuorison suosiossa. Kyllä muistuu mieleen diskoillat, seinän takana vanhukset tanssi humppaa... Mukavia muistoja!nuoria tuli myös muista kunnista ja niitä kohtaamisia joskun pesäpallomailoillakin ratkottiin....

    • Köäj

      AJOIN MOPOLLA VUONNA --83 KESÄKULLA JA SÄRJIN JALKANÄ.POLVI MENI.POIKUUS SITTEN MYÖHEMMIN.ALAPITKÄLLÄ SITTEN MYÖHEMMIN..

      • Anonyymi

        Leikkasivatko ne sinulta poes juurinee.


    • exkiurvetinen

      Kävin minäkin honkaharjulla 1986 muistaakseni.
      parkkipaikalla yks nelimarkka yritti työntee velttoa mulkkua yhen hutsun persiiseen auton takapenkillä, ee tullu lasta eekä paskoo hommasta.

    • 7yhtg65

      Eikös siinä ollut se ekoteko jonkinaikaa, nykyistä lämppäribändiä en vielä ole kuullut että tulooko se ?.

    • Anonyymi

      Honkaharjulle suunnattiin penskoina kuuskytluvun lopussa ,. Oli kylmä ja vielä lunta mutta kivaa oli. Muistoja muistoja vain - hyviä sellaisia.

    • Anonyymi

      Facebookissa on Honkaharju-ryhmä.

    • Anonyymi

      Oli se aikanaan hieno mesta

      • Anonyymi

        Toimintaa ! Nimenomaan toimintaa ja kannattavaa sellaista !
        Eipä juustojuhlat vejä vertoo


    • Anonyymi

      Vuonna 1989 olin Honkahajulla keikalla Erkki JunkkarisenYTYx kesäkiertuepändin basistinsa. Upea oli tanssipaikka. :)

    • Anonyymi

      honkaharjun männyt ovat varmaan menneet sellukattilaan JO

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe