Hei, Olen kastellut mehiruusuani kesästä lähtien ohjeiden mukaan kerran viikossa vähäisellä vesimäärällä ja nyt se on alkanut tiputtaa alimpia lehtiään. Lehdet menevät keltaisiksi ja osittain läpinäkyviksi, jotkut lehdistä menee ihan ruskeiksi käpyröiksi ennenkuin putoavat. Osaisittekos sanoa mikä kasvia vaivaa?
Kuva:
http://i57.tinypic.com/2gshjc4.jpg
Mehiruusu tiputtelee lehtiään
3
3232
Vastaukset
- märkää...
Liikaa kastelua, mehikasvit ei tarvi kuin joskus ja jouluna, kerralla kunnolla ja sitten jokusen viikon paussi...koita multaa sormella, onko kuiva vai märkä, sen mukaan kastelet......oisko tuo mehipuu.
- O-mukulakiurunkannus
Kyllähän se siltä näyttää, että olisi saanut liikaa vettä, varsinkin jos hän sijaitsee viileässä paikassa, esim. kylmällä ikkunalaudalla. Ei ole myöskään ollenkaan harvinaista, että jo kaupasta ostettaessa juuret voivat huonosti. Saattaa olla, että juuristo on mädäntynyt, jolloin asialle ei ole mitään tehtävissä. Jos näin on, otan osaa menetykseesi.
Ehkä voisit ottaa koko kasvin ulos ruukustaan ja tarkistaa juuriston tilan. Jos sieltä vielä henkeä löytyy, kannattaa opettaa kasvi siihen, että vettä saa kasvuruukun alaosasta, eli kastella aluslautaselle. Onhan kasvuruukun pohjassa reikä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249