Vuokralaisen mukaan ihan normaalia kulumista ja telkkari, stereot yms. tulivat omistukseen vuokrahinnalla.
"Pariskunta kiisti oikeudessa aiheuttaneensa tahallista vahinkoa. Kyse oli pitkälti tavanomaista kulumista. Kynttelikkö oli syttynyt palamaan, mutta se ei ollut tahallinen teko. Sälekaihtimet olivat pudonneet itsekseen ja vierailulla ollut mies oli potkaissut oven rikki. Muilta osin vahingot olivat syntyneet läksiäisissä."
MTV3:http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/kuvat-vuokralaiset-varastivat-tavarat-ja-havittivat-asuntoa/4565210
Vuokraisännän arkea osa XVIII
8
268
Vastaukset
- OK-Kessu
Tuhnu on ajatellut että kamat saa omaksi vuokrakuitilla, joita on piironki täynnä.
Vuokralaiset olivat selvästi sosiaalitoimiston asukkeja. Sosiaalivirasto maksoi myös vuokrat, mutta ei maksa vanhinkoja.
Kukaan ei korvaa vuokranantajalle syntyneitä vahinkoja, koska vuokralaiset ovat ja pysyvät varattomina.
Kulut:
Asunnosta kadonneet tavarat 930 euroa
Avaimet 290 euroa
Asunnon korjauskulut 7.200 euroa ja
Vuokraisännän omat oikeudenkäyntikulut 5.900 euroa
Vuokranantajan tappiot olivat siis yhteensä 14.320 euroa!
Tällaiset tuholaiset ovat nyky-yhteiskunnan loisia. Tuottavat yhteiskunnalle vain rahanmenetystä ja harmia. Minimitoimeentulo tulee sossusta, joka myös hankkii jälleen uuden asunnon tuhottavaksi, jottei tuholaisten tarvitse olla kodittomana.
Valitettavasti ei ole mitään keinoa karsija vuokralaisten joukosta sellaisia henkilöitä, joilla on takanaan esimerkiksi asunnon tuhoamisia. Rikosrekisteri ja sakkorekisteritietoja ei luovuteta tällaiseen käyttöön, joten pitää voida luottaa vuokralaisen sanaan :)- laupias22
Kyllä on keino valita vuokralaisensa ja saada tietoa.Ote ulosottorekisteristä on julkinen ja maksaa 6e ulosotosta tilattuna ja sieltä ne vuokravelat ja rikosseuraamusmaksut näkyy mikäli niitä on.
- 44555666332222222222
Tuollaiset televisio ja stereot jos vuokrakämppään jättää ja ne murjotaan paskaksi ei vielä mikään iso juttu ole eikä ole hellan ja jääkaapinkaan hajottaminen. Tuskin kukaan kuitenkaan jätttää vuokrakäämppään mitään hirmukalleita äänentoistosysteemejä saati itse tekemiään laitteita, ja kodinkoneita kuten jääkaappeja saa uusia muutamalla satasella eikä mitään työtä ja vaivaa niistä ole muuta kuin tilaa uudet.
Mulla ei ole vuokrakämpässä esim. jääkaappi koskaan kestänyt kovin montaa vuotta. Se on joku 4 satasen jenkkikaappi uusi tilalle aina. Johan vuokralaiset jättävät ne niin paskaiseksikin että ei niihin uusi asukas ilkeä ruokiaan laittaa. Viime vuoden syksynä oli ennätyspaskaiseksi jääkaappi jätetty, se oli yltympäriinsä muurautunut jollain ruskealla rasvan tapaisella mönjällä joka kaapissa oli ollut ja sieltä ulos ympärille valunut, myös saranat ja lukko olivat rikki tosin siksikin kun ei ne nykyään kertakäyttökaapeissa niin vahvoja ole. Iso siivekkäiden hyönteisten yhdyskunta oli myös sinne pesiytynyt. Mä vaan pesin sitä jääkaapin paikkaa päivän ja sitten maalailin ja laittelin uutta hyllyä alle, hyönteiset tapoin raidilla, ja sitten uusi jenkkikaappi tilalle. Hellan ympärys oli myös rasvan kyllästämä niinkuin se aina vuokralaisten jäljiltä tapaa olemaan, mutta siinäkään ei muuta kuin pesee rasvat pois ja pesunkestävällä vesiliukoisella maalilla telaa siistiksi, kaakeli onkin hellan ympärillä se oma pätkänsä. Ei näistä vielä niin paljon kustannuksia tule jos ei omalle työlleen mitään laske. Se siinä oli isompi juttu kun vuokralainen oli kissoja asunnossa pajannut ja jotain kuivanneita ruokia ja kissanpaskaakin oli lattioilla ympäriinsä ja haju kämpässä oli melkoinen. Tämän kissojenhyysäysasian vuoksi naapuritkin olivat tähän vuokralaiseen jo suivaantuneet. Meni siinä monta päivää pestessä lattioita ja laitellessa ennenkuin sai sen taas ihmisasuttavaan kuntoon. Rapun ovikin oli niin pahasti vinoon painettu että ei muuta kuin väkisin työntämällä enää kiinni meni. Sikäli kuitenkin oli hyvä kun ei mitään hintavampaa siihen tarvinnut laittaa. Vessanpönttö meni myös uusiksi mutta se oli jo muutenkin vanha. Yhden kuukauden vuokraton kuukausi siinä myös näiden laittelujen vuoksi tuli sillä muuten asunto kyllä menisi aina heti seuraavalle, kun se on hyvällä sijaintipaikalla pääkaupunkiseudulla.
Mä olin kyllä hyvin otettu siitä, kun vuokralainen sanoi että hänen faijansa oli hajonneen tiskipöydän valaisimen kuvun jostain hommannut toisen tilalle. Se kupu on vanhaa mallia, ja koko valaisin olisi muuten pitänyt uusia, kun ei sellaista kupua enää mistään kaupoista löydy. Juuri tämän asian vuoksi en ottanut mitään vuokravakuuksita, vaikka olisin kyllä voinut tässä tapauksessa ottaa vaikka koko 2 kk vakuuden. En ole koskaankaan vuokravakuuksita mitään ottanut vaikka syytäkin olisi monta kertaa ollut, vakuudet ovat aina olleet omalle käyttötililleni maksettuja.
Aina sanotaan että ottakaa ihmeessä vuokravakuudet ikäänkuin niistä ihmeemmin jotain turvaa vuokranantajalle olisi. Minusta näistä vakuuksista ei juuri mihinkään ole siksi kun mitäpä sitä niin pienistä mitä näistä 2kk vakuuksista on saatavissa lähtee vahingoista korvauksia ottamaan ja nipottamaan, ja jos taasen varsinainen kauhuvuokralainen(joka tahallaan murjoo kaapistot ja kylppärit ihan paskaksi ja vedellä lotraa kaikki paikat homeeseen ja jättää vuokransa maksamatta) kohdalle osuu, niin ei näistä vakuuksista silloin paljon mitään riitä sellaisten vahinkojen korvaamiseen niinkuin mitä tässä esimerkissäkin on 14 tonnia kustannuksia aiheutettu.
Mä nyt hoimmasinkin itse uudet vuokralaiset tuohon yllämainitsemaani asuntoon pääkaupunkiseudulla. Tuosta etelästä ulkomaalainen nainen päävuokralaisksi joka toisen ulkomaalaisen naisen siihen alivuokralaisekseen otti. Kimppakämppänä se kaksio tulee heille halvaksi. 12€ neliö(itse asiassa vähän alle tämän) pystyn sen vuokraamaan, ja siihen kuuluu jo yhdelle autolle lämpötolppapaikka ja toisellekkin autolle parkkipaikka ja kaapelinetti ja vielä saunvuorojakin 2 viikossa. Ostin vielä 650€ maksaneen uuden pesukoneenkin sinne kiintokalusteeksi. Mitään vakuuksia en ottanut näiltä siksikään kun näillä oli alkuun rahat vähissä, ja mitä niillä paljon tekisikään y.m. syistä. Näillä on omat asuntonsa tai ainkin omaiset tai kaveripiirinsä tuossa etelässä jossa paljon vapaa-aikoinaan käyvät. Itse maksavat vuokransa nämä kun töitä täältä saivat.Moi,
kuten aikaisemmissakin keskusteluissa olen sanonut, suosittelen lämpimästi vikaluettelon tekemistä sisääntulohetkellä jonka siis vuokralainen täyttyää ja allekirjoittaa. Se kannattaa liittää osaksi vuokrasopimusta. Jos itse olisin vuokranantaja, kirjoittaisin myös vuokrasopimukseen ehdon, että vuokralaiset on tehtävä loppusiivous ja mm. erikseen mainitaan mitän loppusiivoukseen kuuluu. Sitten vielä, että jos loppusiivousta ei ole tehty, vuokranantajalla on oikeus pidättää vuokravakuudesta siivouskulut.
Kun asunnon vuokraaminen on keino saada tuloa, minä patistaisin slarvit vuokralaiset siivoamaan ja korvaamaan aiheuttamansa vahingot. Puhutaan nyt kuitenkin useiden satojen eurojen menetyksistä. Ennemmin minä vaikka annan hyväntekeväisyyteen tuonkin summan, kuin slarville vuokralaiselle.- 44555666333222111111
pundit kirjoitti:
Moi,
kuten aikaisemmissakin keskusteluissa olen sanonut, suosittelen lämpimästi vikaluettelon tekemistä sisääntulohetkellä jonka siis vuokralainen täyttyää ja allekirjoittaa. Se kannattaa liittää osaksi vuokrasopimusta. Jos itse olisin vuokranantaja, kirjoittaisin myös vuokrasopimukseen ehdon, että vuokralaiset on tehtävä loppusiivous ja mm. erikseen mainitaan mitän loppusiivoukseen kuuluu. Sitten vielä, että jos loppusiivousta ei ole tehty, vuokranantajalla on oikeus pidättää vuokravakuudesta siivouskulut.
Kun asunnon vuokraaminen on keino saada tuloa, minä patistaisin slarvit vuokralaiset siivoamaan ja korvaamaan aiheuttamansa vahingot. Puhutaan nyt kuitenkin useiden satojen eurojen menetyksistä. Ennemmin minä vaikka annan hyväntekeväisyyteen tuonkin summan, kuin slarville vuokralaiselle.Ei ne tuollaiset alku/loppu-tarkastukset ja kirjaamiset oikein tahdo olla käytännössä toteuttamiskelpoisia. Se on tärkeintä että vuokralainen ei ole täysin edesvastuuton ja jos sellainen on niin sitten on hänellä ainakin joku takaaja tai holhooja joka sellainen on. Tämä torjuu sitä että ei niitä kaikkein pahimpia kauhuvuokralaisia tule mistä voi takapakkia tulla niin paljon että et ikinä siitä asunnosta sitä mitenkään vuokralla pitäen tai myyden takaisin saa.
Kerran oli mulla joku iso koira vuokralaisella ollut joka oli kynsinyt syviä naarmuja täyteen muvimattolattian koko olohuoneen ja eteisen osalta. Olin laittanut juuri uuden sen maton, ja se oli parkettikuvioinen ja entinen matto revitty pois ja se oli tasinen kuin parketti ja betonin tukeva. Se oli sen verran pehmeä matto että koira oli siihen kyntensä upotettua saanut, se oli vähän pehmeää ja ohutta siksikin kun sellainen on helpompi paikalle asentaa kulmista. Kyllä se asia päähän otti mutta en siitäkään vakuuksia ottanut mitään, ja tuskin olisin edes saanut mitään kun vuokralainen oli välittäjän hommaama ja tämä heti riensi siinä sanomaan, että ne on normaalia kulumista se siellä mitä on(oli hän käynyt siellä katsomassa seuraavaa vuokralaista varten, itse menin sinne vasta myöhemmin käymään).
Tuo aiemmassa ylempänä mainitsemani kissanpaijaaja oli nuori nainen ja ei ilmeisesti oikein ymmärtänytkään miten kerrostaloasunnoissa tulisi asua ja miten eläimiä pidetään sisitimmin, nähtävästi se hänen ensiasuntonsa oli. Ei se kuitenkaan tahallaan mitään ollut hajottanut ja vuokrakin tuli maksettua johon asiaan välittäjä hänelle takaajankin oli hommannut. Isännöitsijäkin kyllä otti kerran yhteyttä kun kissa oli jätetty yksin kämppään päiväkausiksi ja naapurit olivat sen naukumisesta huolestuneet. Eläinsujeluviranomaisen kanssa sinne olivat menneet kissaa ruokkimaan ja poiskin olivat sen vieneet, mutta eihän ketään sellainen kiinnosta mihin kuntoon kissa kämpän laittaa kunhan ei rappuun ja yleisiin tiloihin paskat tule.
Mitään ei ole tehtävissä.
Sossulle vuokrattaessa et saa takuuvuokria, mutta suosittelen että kaikki nostavat vuokraa tuplahintaiseksi voidakseen varautua tähän.
Yksityiselle vuokrattaessa taas se takuuvuokra 3kk on tuhnulle niin iso raha että kämppä pysyy kunnossa. Toki ne vuokrat nousevat yksityisillekin, kun on houkuttelevaa vuokrata myös sosulle- kaukonenesa
On tehtävissä!Henkilön ulosottorekisterin saatte ulosoton sivuilta 6 euron hintaan sähköisestä palvelusta.Se kertoo henkilön luottotiedot yksityiskohtaisesti,onko vuokravelkaa,korvauksia rikosasioista yms ja onko hän lyhentänyt niitä.En suosittele vuokraamaan ennen tarkastusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli615955Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo602730- 1662587
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3782170Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast361703Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html291702- 721419
- 1051358
- 861305
Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1101293