Jokohan aika on kypsä työreformille?

7+20

21

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menkää poijjes

      Järkeviä toimia esittäville miehille sanotaan, että he puhuvat löysiä.

      Ja sitten palataan syyllistämään -60 luvulla elohopeaa sisältäneen peittausaineen käytöstä :))

      Päähallituspuolueen kymppi A Stybbi ja hänen kannattajansa ovat todella neuvottomia.

    • MPP

      Kun tässä viitataan Isokallion kolumniin, niin siinähän ei ole kyse mistään työreformista vaan julkisen talouden suuruudesta. Isokallio päinvastoin sanoo, että duunarin nettopalkka ei ole mikään ongelma eli Suomi pärjäisi sen kanssa loistavasti.

      Kolumnin yhteydessä on tosin eräs hyvä kommentti, missä kerrotaan, että asiakas voi ostaa jonkun sähkö-, putki- tai autonkorjaustyön esim. 80 eurolla, mistä työn oosuus voi olla neljännes tai viidennes. Jos työtä on vaikea myydä työn ostamista korkeammilla hinnoilla, se ei ainaakaan noin kuluttajan näkövinkkelistä vastaa ihan tottuutta noissa töissä. Lähes jokaisella lienee tästä kokemuksia.

      Jos työn myyminen on hankalaa, kun sen ostaminen on Isokallion mukaan nykyhinnoilla, mutta ei siis työntekijän saamalla palkalla, liian kallista, niin miten on mahdollista, että joka vuosi vaan löytyy iso liuta hyvinkin suurituloista väkeä verotietojen perusteella?

      Isokallion tekstin perusteella uudistamisesta ei siis voi käyttää perustellusti mitään muumuuta työ-alkuista sanaa kuin työn verotuksen uudistaminen.

      • 7+20

        "muumuuta työ-alkuista sanaa kuin työn verotuksen uudistaminen. "

        Niinku avauksessa sanoin. Työreformista voi käyttää myös jotakin työalkuista sanaa.

        Elä takerru pikkuseikkoihin.


      • 7+20

        Niin mitä "päinvastoin"?

        En minäkään sitä sano, että duunarin palkka olisi liian korkea mutta sinä kyllä valitat aina viljelijöiden palkasta.

        Onko sinun "työreformisi" sitä, että työmarkkinoiden annetaan olla entisellään ja unelmoidaan vain maataloutukijaisten poistamisesta, että se ratkaisisi kaiken?


      • Ymmärrä lukemasi
        7+20 kirjoitti:

        Niin mitä "päinvastoin"?

        En minäkään sitä sano, että duunarin palkka olisi liian korkea mutta sinä kyllä valitat aina viljelijöiden palkasta.

        Onko sinun "työreformisi" sitä, että työmarkkinoiden annetaan olla entisellään ja unelmoidaan vain maataloutukijaisten poistamisesta, että se ratkaisisi kaiken?

        "...sinä kyllä valitat aina viljelijöiden palkasta."



        Voitko näyttää yhdenkään esimerkin siitä?


      • 7+20
        Ymmärrä lukemasi kirjoitti:

        "...sinä kyllä valitat aina viljelijöiden palkasta."



        Voitko näyttää yhdenkään esimerkin siitä?

        Onhan siitä runsaasti esimerkkejä. Maatalous pitäisi lopettaa (silloinhan palkanmaksu maanviljelijälle loppuisi) ja ruoka tuoda halvalla kehitysmaista, sieltä missä viljelylle on parhaat edellytykset.

        Demarilla on maataloutta vastaan perinteisesti, muista vaikka "tapa talonpoika päivässä"... Minna Lintosen kannanotot jne..


      • Eiiiiiiinoin
        7+20 kirjoitti:

        Onhan siitä runsaasti esimerkkejä. Maatalous pitäisi lopettaa (silloinhan palkanmaksu maanviljelijälle loppuisi) ja ruoka tuoda halvalla kehitysmaista, sieltä missä viljelylle on parhaat edellytykset.

        Demarilla on maataloutta vastaan perinteisesti, muista vaikka "tapa talonpoika päivässä"... Minna Lintosen kannanotot jne..

        Olet täysin sekaisin asiassa. Näytä yksikin sekoilujasi tukeva viesti, älä esitä vääriä tulkintojasi.


      • Lisseeee vuan rahhoo
        7+20 kirjoitti:

        Onhan siitä runsaasti esimerkkejä. Maatalous pitäisi lopettaa (silloinhan palkanmaksu maanviljelijälle loppuisi) ja ruoka tuoda halvalla kehitysmaista, sieltä missä viljelylle on parhaat edellytykset.

        Demarilla on maataloutta vastaan perinteisesti, muista vaikka "tapa talonpoika päivässä"... Minna Lintosen kannanotot jne..

        Lintosen kannanotto oli, että ympäristötuet tulee käyttää ympäristönsuojeluun eikä maajussin lompsan täytteeksi. Maajussit tietysti on eri mieltä.


      • Eiiinoin
        Lisseeee vuan rahhoo kirjoitti:

        Lintosen kannanotto oli, että ympäristötuet tulee käyttää ympäristönsuojeluun eikä maajussin lompsan täytteeksi. Maajussit tietysti on eri mieltä.

        Olet täysin sekaisin asiassa. Näytä yksikin sekoilujasi tukeva viesti, älä esitä vääriä tulkintojasi.


      • Kiitos seurasta
        Eiiinoin kirjoitti:

        Olet täysin sekaisin asiassa. Näytä yksikin sekoilujasi tukeva viesti, älä esitä vääriä tulkintojasi.

        Sittenhän meitä on kaksi sekoilijaa. Arvaapa kummalla on enemmän uskottavuutta lukijan silmissä?


      • Kiitos seurasta kirjoitti:

        Sittenhän meitä on kaksi sekoilijaa. Arvaapa kummalla on enemmän uskottavuutta lukijan silmissä?

        Mielipiteistä riippumatta yleensä sillä, joka uskaltaa käyttää samaa nimimerkkiä edes kahdessa viestissä peräkkäin.


      • 16+13
        Kiitos seurasta kirjoitti:

        Sittenhän meitä on kaksi sekoilijaa. Arvaapa kummalla on enemmän uskottavuutta lukijan silmissä?

        Keskustalaisilla on nyt uskottavuus paljon suurempi kuin muiden puolueiden "skribeteillä" :)))


      • Kohta nähdään

        Isokallio kuten muutkin kaltaisensa mailmanparantajat ovat ehkä syntyjään "kierosilmäisiä", tai sitten heillä ei ole kuin yksi silmä. Yksisilmäisen on vaikea hahmottaa moniulotteisia liikkuvia talouselämän kohteita. Kuinka ne toisiinsa heijastuvat.
        Isokallion kolumni oli yksisilmäistä polemiikkia Suomen verotuksesta, suomalaisen verottajan ahneudesta, jonka johdosta vienti ei vedä niin kuin Ruotsin, Tanskan, Saksan jned.
        Olisi ollut järkeen käypää kertoa, että kyllä näissäkin kilpailija maissa verottaja toimii kuten suomalaisessakin yhteiskunnassa.
        Vertailemalla erimaiden verotusasteita olisi kolumnista muodostunut järkeen käyvä kirjoitus.
        Nyt jälleen, kuten Isokalliolla yleensäkin se jäi tyhjäntynnyrin palpatukseksi.


      • Sama,
        Kohta nähdään kirjoitti:

        Isokallio kuten muutkin kaltaisensa mailmanparantajat ovat ehkä syntyjään "kierosilmäisiä", tai sitten heillä ei ole kuin yksi silmä. Yksisilmäisen on vaikea hahmottaa moniulotteisia liikkuvia talouselämän kohteita. Kuinka ne toisiinsa heijastuvat.
        Isokallion kolumni oli yksisilmäistä polemiikkia Suomen verotuksesta, suomalaisen verottajan ahneudesta, jonka johdosta vienti ei vedä niin kuin Ruotsin, Tanskan, Saksan jned.
        Olisi ollut järkeen käypää kertoa, että kyllä näissäkin kilpailija maissa verottaja toimii kuten suomalaisessakin yhteiskunnassa.
        Vertailemalla erimaiden verotusasteita olisi kolumnista muodostunut järkeen käyvä kirjoitus.
        Nyt jälleen, kuten Isokalliolla yleensäkin se jäi tyhjäntynnyrin palpatukseksi.

        ongelma kaikissa näissä maissa..


      • Kaikkonen 5kk
        16+13 kirjoitti:

        Keskustalaisilla on nyt uskottavuus paljon suurempi kuin muiden puolueiden "skribeteillä" :)))

        Se on skribentti se sana.

        Ja jos uskottavuus on siinä, että esittää valheen (vaikka Juha Föhristä) kahdesti samalla nimimerkillä, se kuulostaa kepu-uskottavuudelta. Tai jos esittää sen kerran eikä näytä sille mitään todellisuuspohjaa, se on samaa kepulajia. Keputotuutta siis, tyyliin Anneli Jäätteenmäki tai Sirkka-Liisa Anttila jne.
        Käyttihän Kekkonenkin monia nimimerkkejä kirjoituksissaan. Oliko hän siis epäuskottava? No, Haminan valleilla heilui ihmisiä tapattamasa kuitenkin.


    • Saattaa olla kohta kypsä aika. Matti Vanhasta on syytetty viime hallituksen toimettomuudesta, mutta kyllä hän ainakin yritti.
      Esimerkiksi vuonna 2009 Vanhanen tuli Rukalta hiihtämästä ja sanoi että työuria ja eläkkeitä pitää tarkastella uudestaan. Mitä siitä seurasi:

      Kauhea metakka, että taas eläkeikää nostetaan ja Suomella ei ole mitään hätää, yksi sen seuraus oli että viime vaaleissa tuli huono tulos. Jutta Urpilaisen vaalilupaus oli että eläkkeisiin ei kosketa. Kokoomus ei uskaltanut ottaa kantaa asiaan. Kaikki kaatui keskustan niskaan.

      Esko Aho koki saman kohtalon aikanaan työreformoinnissa, oliko 1999?

      Suomen sosiaaliturva ja työntekemisen ehdot pitäisi purkaa ja kasata uudestaan. Tästä on tullut sellainen sillisalaatti että työtä ei kannata tarjota eikä sitä kannata alkaa tekemään, koskee erityisesti uusia työpaikkoja.

      • Atlantin pohjaan

        Matti Taneli järjesti 15 000 työtöntä. Siinä hänen suurimmat saavutuksensa politiikassa.


      • Valehtelet,
        Atlantin pohjaan kirjoitti:

        Matti Taneli järjesti 15 000 työtöntä. Siinä hänen suurimmat saavutuksensa politiikassa.

        työllisyyshän parani !


      • Kepu pettää aina
        Valehtelet, kirjoitti:

        työllisyyshän parani !

        Niin valehtelenkin. Entä sitten? Minä olenkin kepulainen.


    • ihme kyllä

      Atlantin pohjasta ja Rukan lumilta!
      Keskustan uusilla avauksilla on ollut taipumus toteutua enemmin tai myöhemmin. Työreformin toteutuminen otti aikaa, mutta vastustuksesta huolimatta lähes kaikki työreformin tärkeimmät kohdat ovat toteutuneet jopa ilman keskustan myötävaikuttamista.
      Matti Taneli Vanhanen sai idean hiihdellessään Rukan lumilla nostaa eläkeikärajaa muutamalla vuodella. Muistamme vielä raivokkaan vastaanoton vasemmistoleirin suunnalta, jotka pitivät sitä mielettömänä ajatuksena, mutta tänään sekin on todennettavissa sulkana Matti Tanelin hattuun.

      Jatkossakin kannattaa pitää silmät ja korvat auki, kun kepusta esitetään uudistuksia. Historia osoittaa niille positiivista optiota tulevaisuuden varalle.

    • Faktaa pukkaa

      Jutta Urpilaisen lupauksen mukaan Suomi päätti nostaa eläkeikää tämän hallituksen aikana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe