Miten teen muotoonommellun lakanan?

Kaipaisin ihan käytännön vinkkejä, miten teen itse muotoon ommellun lakanan? Teen sen ystävälleni joululahjaksi ja hän ei ole löytänyt lakanaa mitat 90 x 210. Kaupoista ei löydy, vaikka on yritetty etsiä. En ole paljoa käyttänyt ompelukonetta, joten yksinkertaiset ohjeet ovat tervetulleita.

8

7439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------

Tekisin ennemmin petauspussin, eivät nämä joustofroteiset muotolakanat pysy paljonkaan paremmin kuin normaalit lakanat.
      Kuminauhakuja reunaan, ensin ompelet kirjekuoren tyyliin kulmista, huomioi patjan paksuus.

• äh, linkki antaa tiedot, kun klikkaa välilehteä Tuotteet (9)

• nim1

Kiitos teille vinkeistä. :)

• neulova

Jos omat konstit eivät riitä, niin Full Moon myy muotoonommeltuja (kuminauha-)lakanoita myös koossa 90 x 210 cm: http://www.fullmoon.fi/aluslakanamallisto-kuminauhalakanat-c-77_63.html

Eivät tosin ole ihan halpoja, mutta laadukkaasta materiaalista. Ja jos tekee itse, niin 210 cm pitkään muotoonommeltuun lakanaan tarvitsee kuitenkin lähemmäs 3 metriä kangasta, maksaa sekin.

Yksi tapa ratkaista ompeluongelma (kun ei verkossakaan näy olevan sopivia ohjeita) on ostaa halpa muotoonommeltu lakana ja purkaa se, niin siitä voi sitten ottaa mallia leikkuuseen, mitat pitää vain laskea uusiksi.

• ommeltajatarrrr

Ostin kyllä itse prismasta joustolakanoita hintaan 8,90 kappale.
      Pari viikkoa sitten Sellon Prisma.House-tuotemerkki.

Siitä viikko myöhemmin Lidlistä 6.99 hintaan vastaavia.

Hinnat halpoja.kauanko kestänee?

Ja nimenomaan 90 cm leveälle patjalle.

Jos haluat itse tehdä,niin ei ole vaikeaa. Materiaalit löytyy lähimmästä Eurokankaasta ja nettikaupoistakin löytyy.

• -anne-

ommeltajatarrrr:lle: ongelmana tuossa taisi aloittajalla olla nimenomaan lakanan pituus eikä leveys, ne kun taitavat useimmiten olla tarkoitettuja 200 pitkiin patjoihin ja tarve olisi 210:stä. Ainakin noissa edullisissa lakanoissa joita olen itsekin ostanut on koko usein 90 x 200.

• karnaluksfani

Minä olen ommellut itselleni sekä monelle sukulaiselle juuri muotoonommeltuja lakanoita ihanasta ja laadukkaasta pellavasta.Pesen ensin pellavan, sitten se ei enää kutistu, ja senjälkeen ompelen kuminauhakujan, mutta en ole ommellut koko leveydeltä, vaan n 30 cm pituudelta kulmista.Toimii hyvin ja tässä linkki Euroopana halvimpaan pellavaa myyvään nettikauppaan:
      Kangasta kannattaa tilata enemmän ja ommella tyynyliinatkin ja vaikkapa pyyhkeitä!

http://verkkokauppa.finkonia.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1766
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      901
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe