ehdotus lahjoittakaa säästyneet k-verot hyväntekeväisyyteen

avustus

hyvä avustuskohde on esim pelastusarmeijan joulukeräys vähäosaisille.

Itse kuulun kirkkoon. Kirkko tekee paljon avustustyötä.

Kun kirkko heikkenee niin siitä kärsii koko suomi.

Tekeekö ateistijärjestöt avustustyötä yli maailmankatsomus/aate rajojen?

13

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaus

      "ateistijärjestöt" eivät perustele olemassaoloaan ja jäsenyyden etuja hyväntekeväisyystyöllä kuten kirkko - ja siitä huolimatta kirkko käyttää alle 5% tuloistaan hyväntekeväisyyteen. Jumaliin uskomattomuus tai niihin uskominen ei ota kantaa hyväntekeväisyystyöhön.

      Kirkon ulkomaanapu saa rahansa lähes kokonaan valtiolta ja keräyksistä, ei kirkon kassasta.

      Maalliset avustusjärjestöt, ilman uskonnollista agendaa, kuten Punainen Risti ja monet muut tekevät paljon kansainvalistä avustustyötä riippumatta maantieteellisistä rajoista tai katsomuksellisista seikoista.

    • eikö vaan

      Annetaan ihmisten ihan itse päättää mihin omat rahansa käyttävät.

      • Epäjumalienkieltäjä

        Mutta mielellään oikean informaation perusteella. Jos kirkon varoista


    • Jos antaa keskimääräisen kirkkoveronsa eli noin 300 euroa vaikkapa punaiselle ristille niin perille asti menee ainakin kymmenkertainen summa.

      Bonuksena ei tarvitse katsoa telkkarista, miten Luomat ja Jolkkoset heittelee yläfemmoja kun kirkko on taas osoittanut korvaamattomuutensa.

      • avustusmatematiikkaa

        Eli riittää että antaa punaiselle ristille 30€, niin tekee yhtä paljon hyvää kuin kirkon kautta kanavoituna. Jos antaa 60€, niin tupaa oman hyväntekeväisyytensä ja säästää samalla kuitenkin 240€ krikon elättämiseen verrattuna.


    • peili

      Kirkko tekee vain alle 2% hyväntekeväisyyttä. Selviää tilinpäätöksestä helposti.

      Kun annat 6 euroa pelastusarmeijalle tai SPR:lle, niin annat saman verran hyväktekeväisyyteen kuin antamalla 300 euroa kirkolle. Karu suhde, ainakin minusta.

      Sen lisäksi kirkko tekee myös pahaa kuten olemme uutisista saaneet lukea.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Jos eroaa kirkosta ja käyttää säästyneistä varoista viidesosan (20%) hyväntekeväisyyteen, niin oma panos hyväntekeväisyyteen moninkertaistuu. Kohteita on monia. On SPR, Hope, MLL, kehitysyhteistyöjärjestöt jne jne.

      • Humanistisesti

        Löytyy myös sosiaali- ja terveysjärjestöjä, joilla kohdennettua avustustyötä, ks. esim. www.soste.fi jäsenjärjestöjä...

        Yli rajojen tekevää työtä löytyy mm. www.kepa.fi jäsenjärjestöjen kautta...

        Eli uskonnottomat tukevat ei-uskonnollisten avustusjärjestöjen kautta, ja niitä on kyllä paljon enemmän kuin uskonnolisia...

        Esim. keräyksissä SPR ja Unicef saavat enemmän lahjoituksia kuin KUO eli kirkon ulkomaanapu.


      • koska olen tyttö!
        Humanistisesti kirjoitti:

        Löytyy myös sosiaali- ja terveysjärjestöjä, joilla kohdennettua avustustyötä, ks. esim. www.soste.fi jäsenjärjestöjä...

        Yli rajojen tekevää työtä löytyy mm. www.kepa.fi jäsenjärjestöjen kautta...

        Eli uskonnottomat tukevat ei-uskonnollisten avustusjärjestöjen kautta, ja niitä on kyllä paljon enemmän kuin uskonnolisia...

        Esim. keräyksissä SPR ja Unicef saavat enemmän lahjoituksia kuin KUO eli kirkon ulkomaanapu.

        Plan on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö.eilen
        viimeksi lahjoitin Planille.


    • anonyymi7

      Suurin osa sijoittaa säästyneet rahat itseensä ja sen kyllä näkee mikä on lopputulos

    • eroja pukkaa

      Onneksi en ole koskaan kirkkoon kuulunut niin voin käyttää kaikki rahani ihan itseeni. :D

    • Kirkko= n1% apuun

      Annan vitosen kuussa punaiselle ristille. Tämä vastaa useamman tonnin kirkollisveron maksamista vuosittain.

    • Minä toimin juuri näin. Teen kuukausilahjoituksen usealle eri hyväntekeväisyysjärjestölle jotka ovat uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumattomia. Plan, Unicef, Unifem, Amnesty, Greenpeace, WWF ja Animalia näin äkkiseltään tulee mieleen.

      Joulun kynnyksellä muuten kannattaa muistaa että aineettomat lahjat ovat mainioita! Tarvitseeko sisko nyt sukat, vai voisiko antaa vaikka vessan Käymäläyhdistys Huussin kautta köyhään maahan? Kepan sivuilla on hyvä lista: http://www.kepa.fi/osallistu/eettiset-joululahjat - tosin tarkkana tämän kanssa, koska mukana on uskonnollisesti sitoutuneitakin tahoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe