Pysyykö Bore pinnalla?

Autopankki

Bore varustamo vähentää vihdoinkin konttorirottiaan. Riittäisikö tämä pelastamaan varustamon. Huono kaupallinen ja tekninen osaaminen ajetaan alas. Toiminnan keskittäminen ja turhien konttoreiden karsiminen voivat antaa lisäaikaa. Ehkä toiminta voisi lähteä uuteen nousuun nyt kun oolantilaisista päästään eroon. Toivottavasti tämä ei tule liian myöhään?

24

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bore Sky

      Toivottavasti M. Rausti saa Helsingin konttorista kenkää!!!

      • Bore Fun

        Henkilöstöpolitiikka laivapuolella ei ole Bore ongelma. OK. Niitä turhia presidenttejä on liikaa.Pahin ongelma on siinä, että ylin johto ei tunne omaa alaansa. Firma ei lähde nousuun sillä, että palkataan controllereita ja käppyränpiirtäjiä.


    • Bore 0

      Merenkulkujärjestöt olivat lapsellisia uskoessaan, että sekamiehitys pelastaa merenkulun Suomen lipun alla. Siinä kävi päinvastoin. Annettiin pahalle pikkusormi ja kaik män. Kaikenkaikkiaan härskiä hommaa kun suhteuttaa kaiken siihen tukeen mitä valtiovalta ja suomalaiset merenkulkijat ovat antaneet. Jämäkkyyttä olisi tarvittu jo paljon aikaisemmin liitoilta eikä nyt kun kakit ovat housuissa.

    • Hollannin lipuksi vaihtuu melko varmaan...

      • Togo?

        Hollantilainen päällystö kalliimpikuin Suomalainen...


      • Hetki Rettigilläkin
        Togo? kirjoitti:

        Hollantilainen päällystö kalliimpikuin Suomalainen...

        Siksi varmaan Bore haluaakin hollantilaisen päällystön. Lienevät siis pätevämpiä ja tuskin tällaisilla palstoilla näitä perusteettomia typeryyksiään laskettelevat. Eiköhän olisi aika meidänkin palata tosiasioihin, valittamisen sijaan.

        Borella on vuosisatainen taival laivojen omistajana, tai ainakin Rettigillä. On ollut Hansa ja ties montako laivaa Ruotsin lipun alla Boren ulkopuolella. Ovat yrittäneet suomalaisen lipun alla. Jos homma ei hoidu, niin sitten muualle. Jossakin on siis vikaa, mikä heijastuu tämänkin palstan kirjoittelusta.



        ......


      • Ties mikä lippu?
        Hetki Rettigilläkin kirjoitti:

        Siksi varmaan Bore haluaakin hollantilaisen päällystön. Lienevät siis pätevämpiä ja tuskin tällaisilla palstoilla näitä perusteettomia typeryyksiään laskettelevat. Eiköhän olisi aika meidänkin palata tosiasioihin, valittamisen sijaan.

        Borella on vuosisatainen taival laivojen omistajana, tai ainakin Rettigillä. On ollut Hansa ja ties montako laivaa Ruotsin lipun alla Boren ulkopuolella. Ovat yrittäneet suomalaisen lipun alla. Jos homma ei hoidu, niin sitten muualle. Jossakin on siis vikaa, mikä heijastuu tämänkin palstan kirjoittelusta.



        ......

        No niin älykkö, pistäs tästä: http://www.bore.eu/bore-agrees-on-a-mixed-crew-manning-model-for-the-finnish-flag-vessels/
        Yhtä viiltävä analyysi kuin edellinen viestisi!
        Vai eikö homma oikein onnistu mutu meiningillä?


      • Ties mikä lippu? kirjoitti:

        No niin älykkö, pistäs tästä: http://www.bore.eu/bore-agrees-on-a-mixed-crew-manning-model-for-the-finnish-flag-vessels/
        Yhtä viiltävä analyysi kuin edellinen viestisi!
        Vai eikö homma oikein onnistu mutu meiningillä?

        Mitä lienee sovittu sekamiehitysmallista, mutta varmaan ei tulla irtisanomisilta välttymään. Pahajuttu sellaiselle 50-55 vuotiaalle vahtikonemestarin- tai vahtiperämiehenkirjalla seilaavalle, jolla ei ole koulutusta ylempään kirjaan. Eikä niillä nuorilla, jotka koulunpenkiltä ovat lähdössä laivaan, siinä paikalla on filippiino tms.


      • Saas kattoo
        tiemuth kirjoitti:

        Mitä lienee sovittu sekamiehitysmallista, mutta varmaan ei tulla irtisanomisilta välttymään. Pahajuttu sellaiselle 50-55 vuotiaalle vahtikonemestarin- tai vahtiperämiehenkirjalla seilaavalle, jolla ei ole koulutusta ylempään kirjaan. Eikä niillä nuorilla, jotka koulunpenkiltä ovat lähdössä laivaan, siinä paikalla on filippiino tms.

        Niin, mitälienee sovittu mutta tiedotteessahan lukee että "through voluntary individual agreements." Eli vapaaehtoisin järjestelyin.


      • Saas kattoo kirjoitti:

        Niin, mitälienee sovittu mutta tiedotteessahan lukee että "through voluntary individual agreements." Eli vapaaehtoisin järjestelyin.

        Niinhän siellä luki, luultavasti pakoitettu vapaaehtoisesti ottamaan ulosmaksu. Miten voi joku ottaa vapaaehtoisesti ulosmaksun, kun tietää että laivapaikat suomenlipun alla käy aina vaan tiukempaan.
        Tämä sekamiehitys tulee olemaan arkipäivää lähitulevaisuudessa jokaisessa suomalaisessa rahtilaivassa, mm. ESL on vankan huhun mukaan sekamiehittämässä vielä suomalaismiehityksessä olevia laivojaan, neuvotteluja on kuulemma jo käyty. Toivottavasti siellä Borella potkivat myös sen mitään sanomattoman konttori porukan kilometritehtaalle, henkilöstöpäällikkö ensimmäisenä.
        Borellahan vaikuttaa myös konemestareiden pääluottamusmiehenä kaveri, joka on täysin varustamon p***eennuolija, ja on jo yli 10 vuotta ollut pääluottamusmies ilman minkäänlaista luottamusmiesvaalia, kieltämättä hommaan ei ole oikeen tulijoita ainakaan jonossa.


    • Bore Fan

      Bore ei pysynyt tälläkään kertaa mukana kehityksessä. Valitettavasti ahvenanmaalaiset ajoivat Boren kuralle. Yhteistyö ei suju mantereen väen Rahtaajat olivat surkeita palkkarenkejä. Uskomatonta myöskin, että Bore joutuu käyttämään muiden pikkuvarustamoiden ideoita tuotekehityksessä teknisellä puolella. Nåjaa.Rettig har pengar; kuten Maarianhaminassa oli tapana sanoa.

    • jöölinki

      muistan kun parivuotta sitten kirjoitin tänne palstalle että borelle tulee sekamiehitys laivoihin ja jutulle naurettiin ,missäköhän ne naurajat nyt on!!!!!!! joo nythän kaikki varustamot siirtyy sekamiehityksiin että sellasta.ehkä 2:1 vuorottelu olis voinut pelastaa tilanteen ehkä ei.toi nyky seilorien psyyke ei ehkä kestäis 2:1 vuorottelua.kun tullaan lomilta laivaan ni tärkeintä on et netti pelaa ja pari päivän jälkeen aletaan puhumaan lomalle lähdöstä eli nyky seilorin psyyke taso ei ole kovin korkealla, ovat lyhyitten törnien miehiä ja naisia!!!!!!

    • Borella on ollut nykymuotoinen sekamiehitys jo vuodesta 2009-2010 ja Suomen ensimmäiset sekamiehitykset tulivat juuri Borella Swegardiin ja Fingardiin. Muistan hyvin, koska itse olin juuri tuohon aikaan Swedussa.

    • Ilja Line

      Sekamiehitys tulee myös pasiseereihin,näin se vaan on flikat ja pojat.

      • selvitä asia

        Ri tule elleivät hablaa finskaa.


    • Bore on tiennäyttäjä taas kerran tässä sekamiehitys asiassa, kuten vuosia sitten, noh olihan silloinen Boren toimitusjohtaja varustamoyhdistyksen hallituksessa puheenjohtajana.
      Tässä viimeisessä Boren sekamiehitys asiassa paistaa selvästi läpi, että sekamiehityssopimusta on muutettu. Aikaisemminhan siirtyminen sekamiehitykseen ei saanut aiheuttaa irtisanomisia, mutta nyt se näköjään on mahdollista, tosin ”vapaaehtoisin järjestelyin”, miten se sitten toteutetaankin. Siinä se on sitten pääavaus, sopii varmaan muillekin varustamoille, enkä pidä minään ihmeenä, sillä jos jossakin varustamossa vielä on täysin suomalaismiehitys, niin ennen seuraavaa juhannusta niissäkin on sekamiehitys, se on valitettavaa. Onhan noita vankkoja huhuja jo kuulunut.

    • Konemestarit

      Joo tämä sekamiehitysmalli!

      Tarkoittaa sitä, että osissa laivoissa on ainoastaan Päälliköt Suomalaisia.
      Toisissa laivoissa on täys suomalainen miehitys.
      Tämä on uusi malli millä säilytetään Suomalaisten merimiesten jatkuvuus.

      Valitettavasti tähän on tultu, vaikka taistelu on ollut kova neuvotteluissa.
      Myös eduskunnassa on paljon viarailtu asiasta.
      Siellä valitettavasti ovat enemmän kiinnostuneita parisuhteista ja ketkä niitä saa solmia.
      Kaikilla on mahdollisuus äännestää ensi keväänä muutosta.
      Eniten tuhoa on tehnyt VIHREÄT merenkululle!
      Toivon ette äänestätte oikeen!

      T: Konemestari

      • huru-ukko

        "Toisissa laivoissa on täys suomalainen miehitys.
        Tämä on uusi malli millä säilytetään Suomalaisten merimiesten jatkuvuus."

        Tuo täys suomalainen miehitys tarkoittaa myös sitä, että laiva voidaan myydä ja näin ollen koko porukka voidaan sanoa irti, ilman että raamisopimus olisi esteenä...eipä siinä sitten suomalaisten merimiesten jatkuvuutta ajatella.


    • Ei tukia Borelle

      Ei pysy pinnalla. Nyt pitäisi satsata osaamiseen ja laatuun. Ei huonosti asian osaavat filpparit Borea pelasta.
      Bore joutuu myöskin palauttamaan valtiolle väärin perustein yhtiölle maksettuja tukia. Miksi tuolla Borella ei oikein onnistu mikään?

      • Affenanpoijjaat..

        Kongonpojat hoitelivat hommat laariinsa, eipä siinä muuta.
        Kaikki kongolaiset jäteukot varustamon suoritusportaassa tekivät munauksia toistensa perään.


      • Rolloff8
        Affenanpoijjaat.. kirjoitti:

        Kongonpojat hoitelivat hommat laariinsa, eipä siinä muuta.
        Kaikki kongolaiset jäteukot varustamon suoritusportaassa tekivät munauksia toistensa perään.

        Bore on pikkuvarustamoi.Kuitenkin sitä johdetaan kuin kyseessä olisi Grimaldi. Pikkufirman pomolla pitäisi olla todellista tietoa merenkulusta ja laivoista. Uppsalan ekonomille homma on haasteellista. Hyvä asia on jos kongolaisista vihdoinkin päästään eroon. Tjaa. Nyt olisi alusostojen aika mutta Rettig taitaa sanoa, nej.


      • No niin Bore
        Rolloff8 kirjoitti:

        Bore on pikkuvarustamoi.Kuitenkin sitä johdetaan kuin kyseessä olisi Grimaldi. Pikkufirman pomolla pitäisi olla todellista tietoa merenkulusta ja laivoista. Uppsalan ekonomille homma on haasteellista. Hyvä asia on jos kongolaisista vihdoinkin päästään eroon. Tjaa. Nyt olisi alusostojen aika mutta Rettig taitaa sanoa, nej.

        Nåniin bore!
        Nyt pitäisi niitä investointeja tehdä. Tjaa. Jos vielä ventais. Päätöksiä ei voida tehdä koska firmassa on presidenttejä aivan liikaa. Organisaatio on liian heikko.


    • Von Quijote

      Huh.Vihdoinkin saatiin tuulimylly Estrradeniin. Turha väittää ettei Puure ratsasta kehityksen kärjessä. Laivojakin tilataan kunhan hinnat saadaan nousuun.

    • Tappiollaonhyväolla

      Kauan se kesti ennenkin huomattiin ettei konttoreita kannata pitää useissa eri maissa. Kovin hitaasti tuo Bore kääntyy. Åålanterit ja hollantilaiset saivat juhlia aivan liian kauan. Turha myös kuvitella, että venäläismiehistöt täydennettynä filppareilla nostaisivat Boren pinnalle.Puuttuuu teknillisiä ja kaupallisia innovaatioita varapresidenteiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1709
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1449
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1318
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1209
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1103
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe