Asunnostani ei löydy ethernet liitäntää, joten enkö saa internettiä tänne? Mitä teen nyt vai voiko jollain adapterilla tehdä sen? Oon aivan pihalla kun ei löytynyt... menin muuttamaan tälläiseen asuntoon..
Asunnosta ei löydy ethernet liitäntää
3
2414
Vastaukset
- okarox
Harvassa talossa on eithernet liitäntää. Netin voi saada esimerkiksi ADSL:llä tai kaapelimodeemilla. Joissain taloissa on talon puolesta netti kaikille maksutta.
- Lisätietoja puuttuu?
Kai sieltä puhelinliitäntä löytyy? Onko kyseessä ihan henkilökohtainen tilaus vai taloyhtiön laajakaista? Meillä jaetaan taloyhtiön laajakaista puhelinliitännän kautta VDSL2-modeemilla, jolloin sopimus tehdään taloyhtiön laajakaistaverkon operaattorin kanssa. Kun laitoit kysymyksesi kaapelimodeemin alueelle, niin silloin kaapelimodeemilla laajakaistayhteys on antenniliitännän kautta ja sopimus tehdään kaapelioperaattorin kanssa.
- sdr235
Välillä aina naurattaa :D Viattomasti tietenkin..
Vanha tekniikka voi tuntua jotenkin ihmeelliseltä sellaisille, jotka ovat syntyneet c-kasetti -aikakauden jälkeen. Tiedäthän mikä on C-kasetti?
Elikkä - Ennenkuin sinä olet syntynyt, ja joka asuntoon joka nykyään rakennetaan vedetään tuo ethernet, internetin ihmeelliseen valtakuntaan mentiin PUHELINKAAPELIA pitkin.
Tietty, nykyään on hyvin vähän enään kiinteitä puhelinliittymiä, joten tuskin tunnistat edes tuota puhelin pistokettakaan seinästä (millainen löytyy muuten jokaisesta asunnosta. Enkä muuten tarkoita nyt rj-11 liitäntää vaan sitä vanhaa kolmepiikkista tähden mudossa olevaa liitäntää.
Koska tunnut olevan peukalo keskellä kämmentä tyyppiä - niin suosittelen että menet Giganttiin, otat sieltä myyjää hihasta kiinni, kerrot tilanteestasi tarkasti, ja ostat heiltä sopivan välikappaleen itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752