Harrastin ekan kerran poika ystäväni kanssa seksiä kondoomilla mutta kuitenkin en tiedä mitä tapahtu mutta kuukautiset olivat ainakin 6vko myöhässä. Tein testin koska minua pelotti. Testi oli positiivinen ( ) eli tulin raskaaksi. Mutta viikon päästä testin jälkeen alapäästäni tuli verta ja veren seassa oli keltaista ja paljon. Kysyin äidiltäni miks mun veri on enimmäkseen keltaista. Äiti kerto et mul oli tullu keskenmeno. Pari kyyneltä multa tipahti. Pelkäsin että onko mun vartalossa vikaa? Onks se normaalii? Saisinko apua teiltä?
Vastaukset 1
- On normaali
Keskenmenot ovat hyvinkin yleisiä ja lähes poikkeuksetta syynä ei ole odottavan naisen (tai tytön) minkäänlainen vika. Yleisin syy keskenmenoon on munasolun/alkion viallisuus. Se miten kondomista huolimatta olet raskaaksi tullut on vähän erikoista, varsinkin jos kumi oli oikein puettu eikä mennyt rikki (tämä asia kannattaisi ottaa poikaystävän kanssa puheeksi ja kertoa että hetken aikaa odotit teidän lastanne). Ehkäisyn epäonnistumisesta puhuminen olisi tarpeellista, sillä naisella (/tytöllä) on oikeus tietää jos kumi on puhjennut/ väärin puettu/ jätetty pois, niin hän ymmärtäisi hakea apteekista jälkiehkäisypillerin.
Koska olet vielä noin nuori, suosittelisin puhumaan ehkäisystä vaikka äitisi kanssa (JA poikaystäväsi) jottei vahinkoraskauksia kohdallasi enempää sattuisi. Tuskin olisitte poikaystäväsi kanssa kuitenkaan vielä valmiita vanhemmiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1101491Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91827- 54716
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35711Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja142696Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat37591Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40571Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö204562Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32546- 61540