Endometrioosi leikkaus, kivut sen jälkeen

sssaannaaaa

Heippa kaikki!
Mulla on edessä siis endometrioosi leikkaus, tähystyksessä. Oon siis lukenut leikkauksesta hirveesti että kuinka kipeitä ootte ollu sen leikkauksen jälkeen? Kuinka vahvoja kipulääkkeitä ootte käyttäny? Saitteko millasta kipulääke reseptiä sairaalasta?

9

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaan

oon ollut monta kertaa endometrioosin takia tähystysleikkauksessa , jostakin olen ollut pahoinvoiva ja kivulias . jonkun jälkeen pahoinvointia ei ole ollut ekä oikein kipeäkään . kaikki riippuu enrometrioosin sijainnista , varsinkin jos suolistoa joudutaan poistamaan kivut ovat kovemmat . älä turhaan pelkää . reseptinä tuli burana 600 mg ja panadol 1000mg .

• sssaannaaaa

Kiitos vastauksesta! Vähän jänskättää kun ylihuomenna olisi leikkaus. Mutta toivotaan että paranen nopeasti eikä olisi kovia kipujakaan! Miten oliko sulla sitä hartiapistosta leikkauksen jälkeen?

• minävaan

hetken varsinkin kun nousin pystyasentoon . pyydä hoitajalta lämpötyyny se auttaa . voi huomasin että vastaukseni tuli sulle varmaan liian myöhään . taidat juuri tänään olla leikkauksessa . kirjoittele miten sulla meni olisi kiva kuulla .

• sssaannaaaa

Leikkaus meni silleen ihan hyvin, hoitajat ja lääkärit oli mukavia. Kohdusta löytyi tuoretta ja mustaa endometrioosia. Sakrootista (?) löytyi tuoretta endometrioosia. Olen kuitenkin helpottunut olo kun tietää mistä kivut johtuvat. Pääsin samana iltana kotiin ja kaikki oli ok. No tänä aamuna heräsin siihen että olen ihan veressä. Äkkiä suihkuun suihkuttelemaan navan haavaa, ei auttanut lähin sitte käymään terveyskeskuksessa kun se numero mikä niissä papereissa oli aukesi vasta 10 ja kello oli 8. Ei ne terveyskeskuksessa osannut mitään tehdä kun laittaa paksua taitosta haavaan ja lääkäri kirjoitti lähetteen keskus sairaalaan, sinne sitten menin ja keskus sairaalan päivystyksestä menin naistentautien polille, siellä sain tipan ja otettiin verikokeet. Lääkäri sitten tutki, haava oli revennyt niin pahasti että oli pakko laittaa uudet tikit, sattu ihan sikana. Tällä hetkellä olo on tosi kipee ja väsy vaikka olen ottanut burana 600 ja para tabs 1g.. Ehkä tää elämä alkaa tästä voittaa kunhan olo parantuisi. eilen alko hartiapistos ja tänäänkin vielä sattuu.

• minävaan

minusta leikkauksen jälkeen päästetään liian pian kotiin . monen mielestä se on hyvä juttu ja haluavat vain äkkiä kotiin . mutta mä olen oppinut että omasta tahdostani en lähde kotiin kun vasta parin yön jälkeen . usein tälläiset ongelmat tulevat pian leikkauksen jälkeen ja silloin on hyvä olla sairaalassa . viimeisemmän leikkaukseni jälkeen jouduin kyllä viidentenä päivänä takaisin osastolle , sain leikkaus infektion . sitä hoidettiin ensin suonensisäisellä antibiotilla . jos sulle tulee kuumetta mene heti takaisin polille . paranemista sulle .

• sssaannaaaa

Mietin ihan samaa että päästetään kyllä tosi nopeesti kotiin leikkauksen jälkeen vaikka kuinka olisi tehty tähystyksellä.. Jouduitko sitten kauan olemaan sairaalassa kun tuli infektio?
      Viime yö meni taas päivystyksessä, joudun soittamaan ambulanssin kun maha oli niin kipeenä ettei pystynyt enään liikkumaan omin avuin. Ei sille kivulle nyt oikeen syytä löytynyt siellä sain sitte vahvempaa kipulääkettä ja kipulääke reseptin kotiin ja sanottiin että jos vielä tulee uudestaan mahakipuja niin päivystykseen..
      Nyt olo on onneksi parempi vaikka mahaan sattuu vieläkin..

• minävaan

viikon olin , eli niin kauan kun tulehdus arvo laskee tarpeeksi . mulla oli arvo 170 kun menin ja 60 kun lähdin kotiin , normaali on terveellä alle 10 . leikkauksestani on nyt 5 viikkoa ja vielläkin kylkeni on tosi arka . huonekaveriltani oli leikattu 3 kertaa avoleikkauksella ja nyt tähystyksellä , hän sanoi että on paljon kipeämpi tästä tähystyksestä kun avoleikkauksesta . hänkin sai infektion ja palasi myös sairaalaan . voit käydä otatuttamassa terveyskeskuksessa pika serpin , jos tunnet olosi epävarmaksi . mä menin ilman ajanvarausta ja pyysin hoitajaa ottamaan sen , sitten menin sairaalan polille .

• sssaannaaaa

Oon menossa Tiistaina tikkien poistoon terveyskeskukseen, täytyy sillon kysästä samalla kun edelleen maha kipeenä- emmä kuitenkaan siinä kunnossa oo että mihinkään päivystykseen lähtisin. Sain kuitenkin vahvemmat kipulääkkeet niillä mennään.
      Onks toi kuinka yleistä että tulee leikkauksen jälkeen tulehdus? :O
      Paranemisia sulle kun oot vielä kyljestä arka. :(

• minävaan

meille kaikille laitettiin sulavat tikit , ei tarvittu tikkien poistoa . en tiedä kuinka yleistä tulehdus leikkauksen jälkeen on mutta meitä tuli siinä viisi takaisin sinä aikana kun itse olin . tietysti en tiedä kuinka monta oli niinä päivinä leikattu .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe