Olisi kyllä hauskaa käydä neuvostoliittossa! Neuvostoliitto on hieno maa, en ole koskaan käynyt siellä.
Olisi kyllä hauskaa käydä Neuvostoliitossa!
16
513
Vastaukset
- jung tsong
Neuvostoliiton korvikkeeksi käy esim Pohjois-Korea. Ota menolippu sinne.
- slfldjflsdkjflsdk
Kuuba on hyvä Neuvostoliitto-simulaattori
”Valehtelin työkseni kymmenen vuotta”
Kuubalainen Ruben Pons työskenteli kommunistisen puolueen päälehden Granman toimituksessa. Lehti ei koskaan kertonut totuutta, Pons kertoo IS:lle.
Kuuban vuonna 1999 jättänyt ja sittemmin Vantaalle asettunut Pons on kirjoittanut elämästään ja perheestään kirjan nimeltä Elämä kuin Bolero (Siltala). Teoksen sävy on sarkastinen ja tragikoominen.
– Kuuba on tragikoominen maa. Siellä tapahtuu mielettömiä ja surrealistisia asioita, joista ei tiedä pitäisikö niille itkeä vai nauraa, Pons sanoo IS:lle.
Koulutukseltaan Pons on historioitsija. Hän työskenteli kymmenen vuotta Kuuban valtalehden Granman palveluksessa, viimeksi tuotantopäällikkönä.
– Valehtelin työkseni kymmenen vuotta, Pons sanoo happamaan sävyyn, ja naurahtaa samalla.
Ponsin kertomukset Granmasta kuulostavat uskomattomilta. Tarinoihin punoutuu kuubalainen salakauppa, korruptio ja kaikkialle ulottuva ideologia, johon kukaan ei usko.
Granman virallinen hinta lehtikioskeissa oli 20 senttiä. Kun lehden painos- ja sivumäärät vähenivät 1990-luvulla paperipulan vuoksi, lehteä oli vaikea saada. Siksi työntekijät ryhtyivät varastamaan irtonumeroita ja myymään niitä mustassa pörssissä
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1417412022348.html - Anonyymi
slfldjflsdkjflsdk kirjoitti:
Kuuba on hyvä Neuvostoliitto-simulaattori
”Valehtelin työkseni kymmenen vuotta”
Kuubalainen Ruben Pons työskenteli kommunistisen puolueen päälehden Granman toimituksessa. Lehti ei koskaan kertonut totuutta, Pons kertoo IS:lle.
Kuuban vuonna 1999 jättänyt ja sittemmin Vantaalle asettunut Pons on kirjoittanut elämästään ja perheestään kirjan nimeltä Elämä kuin Bolero (Siltala). Teoksen sävy on sarkastinen ja tragikoominen.
– Kuuba on tragikoominen maa. Siellä tapahtuu mielettömiä ja surrealistisia asioita, joista ei tiedä pitäisikö niille itkeä vai nauraa, Pons sanoo IS:lle.
Koulutukseltaan Pons on historioitsija. Hän työskenteli kymmenen vuotta Kuuban valtalehden Granman palveluksessa, viimeksi tuotantopäällikkönä.
– Valehtelin työkseni kymmenen vuotta, Pons sanoo happamaan sävyyn, ja naurahtaa samalla.
Ponsin kertomukset Granmasta kuulostavat uskomattomilta. Tarinoihin punoutuu kuubalainen salakauppa, korruptio ja kaikkialle ulottuva ideologia, johon kukaan ei usko.
Granman virallinen hinta lehtikioskeissa oli 20 senttiä. Kun lehden painos- ja sivumäärät vähenivät 1990-luvulla paperipulan vuoksi, lehteä oli vaikea saada. Siksi työntekijät ryhtyivät varastamaan irtonumeroita ja myymään niitä mustassa pörssissä
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1417412022348.htmlMitenköhän Suomesta kirjoitetaan 50-60 vuoden päästä?
- ajmtgjmda
Missä asustelet, tule käymään suomessa täällä hallituskin on puupäistä koottu.
- Anonyymi
Ja kansa saa työttömän tutkinnon.
- neuvostoihmien
Onpas täällä iloista porukka !
sattumalta eksynyt tälle palstalle ja olen suorastaan tyrmistynyt tästä keskustelusta!
Jollakin on neuvostoliittoikävä!
Vaikka ei koskaan käynytkään Neuvostoliitossa!
Vastaan siihen suurella ja mahtavalla venäjän kielen viisaudella, joka sanoo, että isänmaa täyttyy rakasta silloin kun olet kaukana, ja mitä kauemmaksi olet sitä suurempi rakkaus pitää olla...
sorry this my translation it is not perfect.
Itse NL asuneena en tunne nostalgia.. eikä koskaan tuntenut.
Olen syntynyt v. 1970(setä Lenin 100 vuotias juhlapäivän kunniaksi) elikkä se tarkoitta siitä että minulla oli jopa sellainen herkku kuin isänmaan puolustaminen kunniakaan neuvostoarmeijan rivissä, tarkemmin sanottuna merivoimissa.
Olen käynyt kaikki neuvostoihmisten herkut läpi...
vuonna 1977 minusta tuli октябрёнок- lokakuunlapsi, minun rinnalla ylpeäsit paistoi viisisakarainen tähtönen jossa keskellä oli Lenin lapsikuva
vuonna 1980(Moskovan olympialaiset) olen vannonut rakasta Lenenia ja kommunisti puoluetta viimeisen hengenvetoon asti, näin olen saanut punaisen solmion kaulaan ja minusta tuli pikkupioneeri ja olin valmis taistelemaan rauhan puolesta kun opetti suuri Lenin.
vuonna 1985 minusta tuli jopa Komsomolin jäsen ja sain Leninin pinssi rinnalleni.
Näin minusta tuli Kommunisti puolueen reserviläinen.(näin komsomolilaisia nimitettiin silloin)
Vuonna 1987 aivopestynä nuorukaisena aloitin vapaehtoisesti opiskelut kadettisotamerikoulussa Kronshtadt (Retusaari) kaupungissa.
Palvelu armeijassa kesti vähän yli 4 vuotta... Olen tehnyt monta merirosvoretkiä ympäri ämpäri, siellä ja täällä mailia kertynyt sen verran että riittäisi käydä pari kerta maailman ympäri...
Kiusoja NATOlle tehtiin paljon ja vastineeksi saimme heiltä vielä enemmän..
Se oli niin kutsuttu kylmäsota johon minä osallistunut yli 4 vuotta :(
kiitokseksi Neuvostoliitosta sain 1 kunniakirja, 1 pinssi, 5 puutuva hammasta, paljon erilaisia sairauksia, kuten taajuudesta aiheutuvia jatkuvia päänsärkyä ja muita mukavia juttuja, joista en jaksa nyt puhua..
Suomeen olen eksynyt heti kun sain armeijat hoidettu ja kun suuri ja mahtava luhistui kuin korttitalo..
yllätys yllätys olin Mauno Koiviston mies elikkä Venäjän suomalainen, minulle oli hyvin helppo päästä Suomeen..
Näin minä olen täällä koska synnyinmaa NL on mennyttä, enkkä ole koskaan tästä murehtinut
sorry vihreistä ja kieliopista 2 kaljan jälkeen niitä on paljon.- Anonyymi
Ehkei tuo tyyppi lue tätä, mutta itse epäilen, että minulla oli edellinen elämä siellä. Mutta koska käytin huumeita, minut ammuttiin. Näkyjen perusteella tiesin pikku Jezhovin, Jagodan, ja monia muitakin. En ole täysin varma asiasta, mutta en tiedä miten selittää se, että tiesin tietyn päivän, että mikä se oli, viikonloppu vai arki, kun näin missä oltiin. Arvelen syntyneeni ehkä tammikuussa 1923. Näyt alkoivat lopusta.
Samaan aikaan kun näin, tv:stä näytettiin venäläinen sarja "kuun pimeä puoli", joka kertoi samankaltaisesta tapahtumasta. Oliko se merkki minulle, että näyt olivat oikein, kuten oli sekin, kun muutama vuosi sitten Jeesus kertoi minulle erään asian, joka sitten toteutui..?
- lsdhflksdhflkh
"Jollakin on neuvostoliittoikävä!
Vaikka ei koskaan käynytkään Neuvostoliitossa!"
Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ihailevat sitä Neuvostoliittoa, joka oli olemassa vain paperilla. Reaali-sosialismistä he eivät halua tietää/kuulla mitään. - KodeQ
Pääjärvellä on neuvostomeininkiä http://www.mikseri.net/artists/p-m-kostiainen-project/paajarvi/500402/
- Anonyymi
Asut itse köyhässä rähjäisessä EU liitossa ja olet köyhä ja onneton, saksikäsi leikkaa kaikki rahat pois ja ajat vanhalla mobililla yli 2 e maksavalla bensalla, ja ostat ruoka tarjoushinnalla
- Anonyymi
Paitsi että neukkuja ei enään ole. Se on Venäjä.
- Anonyymi
Venäjä vaan tuntuu kertakaikkiaan nykyään pahemmalle paikalle kuin vuosina1980-1988 jolloin siellä kävin.
Samppanjaa litkin ja kaviaaria ahmin ja sukkahousuilla sieltä pimperoa kuvankauneilta naisilta sai.
Puttepossu pilasi kaiken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjä vaan tuntuu kertakaikkiaan nykyään pahemmalle paikalle kuin vuosina1980-1988 jolloin siellä kävin.
Samppanjaa litkin ja kaviaaria ahmin ja sukkahousuilla sieltä pimperoa kuvankauneilta naisilta sai.
Puttepossu pilasi kaiken.Kyllä 60- luvun loppu ja koko 70-luku oli erittäin hienoa ja arvostettua matkailua Neuvostoliittoon. Naapurit olivat siellä käynneille kateellisia ja ajattelivat, että kyllä minäkin sinne jonain päivänä lähden.
Maa oli tuolloin voimissaan ja turistit olivat toivottuja vieraita.
KGB:n suosiolla valuuttakauppa ja tyttömarkkinat olivat "sallittuja" sillä maa tarvitsi länsivaluuttaa.
Suosittuja ostoksia olivat balalaikat, samovaarit, limput ja tietenkin votka.
- Anonyymi
Venäjästä tehtiin tuhon maa, aina mihin venäjä on päässyt pureutumaan kuolema tulee siinä samalla näitten oikeuttaan tuomana.
- Anonyymi
Mitä hyötyä oli Neuvostoliiton hajoamisesta, kun tilalle tuli mielisairaan psykopaatin johtama Venäjä.....?
Venäjä on nykyään roskavaltio, ja jonka "johtajan" lähitulevaisuudessa toivottavasti siintävä kuolema saa aikaan isot juhlat, silloin virtaa shamppania ja kaviaaria mätetään suuhun kaksin käsin!
Toivottavasti tämä hetki koittaa pian, terveisin:
Kaikki Suomalaiset - Anonyymi
ETYJ:in raportit paljastavat Ukrainan aloittaneen Donbasin pommituksen yhdeksän päivää ennen Venäjän "Sotilaallista Erikoisoperaatiota."
*14 helmikuuta: 174 tulitauon rikkomista, 41 räjähdystä.
*15 helmikuuta: 153 tulitauon rikkomista, 76 räjähdystä.
*16 helmikuuta: 509 tulitauon rikkomista, 316 räjähdystä.
*17 helmikuuta: 870 tulitauon rikkomista, 654 räjähdystä.
*18 helmikuuta: 1 566 tulitauon rikkomista, 1 413 räjähdystä.
*19.-20 helmikuuta: 3 231 tulitauon rikkomista, 2 026 räjähdystä.
**21 helmikuuta: Venäjä tunnustaa Donetskin ja Luhanskin itsenäisyyden.
*21 helmikuuta: 1 927 tulitauon rikkomista, 1 481 räjähdystä.
*22 helmikuuta: 1 710 tulitauon rikkomista, 1 420 räjähdystä.
*24 helmikuuta: Venäjä käynnistää "Sotilaallisen Erikoisoperaation". https://kanekoa.substack.com/p/osce-reports-reveal-ukraine-started Vladimir Putinin vastaus Donbassin Kansantasavallan Venäjälle esittämään vetoomukseen ja avunpyyntöön:
"Donbassin kansantasavalta vetosi Venäjään avunpyynnöllä. Tässä yhteydessä YK:n peruskirjan 51 artiklan 7 osan mukaisesti, Venäjän liittoneuvoston hyväksynnällä ja liittokokouksen 22. helmikuuta tänä vuonna Donetskin kansantasavallan ja Luganskin kansantasavallan kanssa tekemien ystävyys- ja keskinäisen avunantosopimusten mukaisesti. Olen päättänyt toteuttaa erityisen sotilasoperaation. Sen tavoitteena on suojella ihmisiä, joita Kiovan hallinto on kiusannut ja jotka ovat joutuneet kansanmurhan kohteeksi kahdeksan vuoden ajan. Ja tätä varten pyrimme Ukrainan demilitarisointiin ja denatsifiointiin. Tuomme myös oikeuden eteen ne, jotka ovat syyllistyneet lukuisiin hirvittäviin sotarikoksiin siviilejä, myös Venäjän federaation kansalaisia, vastaan. Samaan aikaan suunnitelmiimme ei kuulu Ukrainan alueiden miehittäminen. Emme aio pakottaa mitään tai ketään väkisin."
YK:n 51 artikla:
Jos jokin Yhdistyneiden Kansakuntien jäsen joutuu aseellisen hyökkäyksen kohteeksi, ei mikään tämän peruskirjan säännös saa rajoittaa sen luonnollista oikeutta erilliseen tai yhteiseen puolustautumiseen, kunnes turvallisuusneuvosto on ryhtynyt tarpeellisiin toimenpiteisiin kansainvälisen rauhan ja turvallisuuden ylläpitämiseksi. Ne toimenpiteet, joihin jäsenet ovat ryhtyneet käyttäessään tätä puolustautumisoikeutta, on heti ilmoitettava turvallisuusneuvostolle, eivätkä ne saa millään tavoin vaikuttaa turvallisuusneuvoston tämän peruskirjan mukaiseen oikeuteen ja velvollisuuteen ryhtyä kulloinkin niihin toimenpiteisiin, joita se pitää tarpeellisina kansainvälisen rauhan ja turvallisuuden ylläpitämiseksi tai palauttamiseksi. https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1956/19560001/19560001_2#idm45053754711200 Vuosina 2014-2022 Donbasin sodassa on kuollut arviolta 14 000 ihmistä, miljoonat ihmiset ovat joutuneet pakenemaan alueelta ja konfliktialueesta on tullut yksi maailman miinojen saastuttamista alueista.
Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestöllä (ETYJ) on ollut tarkkailijoita paikan päällä seuraamassa Donbasin tilannetta siitä lähtien, kun avoin konflikti puhkesi vuonna 2014.
Etyj on ollut ainoa kansainvälinen siviilitarkkailuvaltuuskunta, joka on saanut kerätä tietoja kontaktilinjan molemmilta puolilta, ja sen tiedot ovat edelleen parhaita saatavilla olevia tietoja, vaikka ne ovatkin puutteellisia.
Etyjin tarkkailijaryhmä toimittaa päivittäisissä raporteissaan karttoja, joissa dokumentoidaan tulitauon rikkomusten ja räjähdysten sijainnit Ukrainan armeijan ja Donbasin tasavaltojen välisellä yhteyslinjalla.
Näistä kartoista käy selvästi ilmi, että Ukraina aloitti tykistöiskut Donbasin tasavaltoja vastaan 16. helmikuuta 2022.
Toisin sanoen Ukraina aloitti Donetskin ja Luhanskin itsenäisten tasavaltojen pommituksen yhdeksän päivää ennen kuin Venäjä ilmoitti "erityisestä sotilasoperaatiostaan" Ukrainassa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958466- 1743802
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2562584- 492207
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291990- 481922
- 191793
- 601788