Puhujaveli väitti näin. 69 vuotta Ev.Lut. Kirkossa kasvaneena olen oppinut, mitä Kirkko opettaa ehtoollisesta. Ehtoollinen on syntien anteeksiantamuksen, sovituksen ja lunastuksen ateria.
Ei muka syntien anteeksisaamista ehtoollisella.
46
251
Vastaukset
- usko riittää
Synnit voi saada anteeksi vaikka aitan katolla. Ei siihen tarvita mitään erityistä
paikkaa tai aikaa tai seremoniaa tai edes ateriaa:
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN, SAA
SYNNIT ANTEKKSI HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA." Ap 10:43 - qqqcc
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN, SAA
SYNNIT ANTEKKSI HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA." Ap 10:43
Paha pala vanhoillisille. Liian helppo tapa! Kaikkihan voi sitten saada syntinsä anteeksi jopa ilman vanhoillisia! Ei käy millään! Ei pelkästä uskosta! Täytyy olla konkretiaa!- Killukeitakin olla p
Pitää niitä KUKKO KILLUKKEIAKIN olla, saavat ylvistellä
seurakunnan ihailtavana vaahtokauluspaitoinensa ja nauttia
mummujen ihastelusta........ kun vielä kerskuvat niljakkeina,
että vain meidän kautta saa synnit anteeksi,,,, - etsivä-xx
Irroitat yhden jakeen kokonaisuudesta.
Mikä muu kuin seurapuhetta vastaava tilaisuus on menossa ja siinä puheessaan puhuja julistaa että "Jeesuksen nimessä veressä on synnit anteeksi" jos uskoo evankeliumin.
1 Kesareassa oli Cornelius-niminen mies, joka palveli sadanpäällikkönä niin sanotussa Italialaisessa kohortissa*. [Kohortti oli noin 600 miehen vahvuinen roomalainen joukkoosasto. Legioonaan kuului 10 kohorttia.]
2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
3 Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]
5 Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.
Pietari tuli ja piti saarnan
19 Pietarin yhä pohtiessa näkyään Henki sanoi hänelle: "Kolme miestä kysyy sinua.
20 Mene alas ja lähde epäröimättä heidän mukaansa. Minä olen lähettänyt heidät."
21 Pietari meni alas miesten luo ja sanoi: "Minä olen se, jota etsitte. Mikä on asianne?"
22 Miehet vastasivat: "Pyhä enkeli on ilmestynyt sadanpäällikkö Corneliukselle, joka on hurskas ja jumalaapelkäävä mies ja hyvässä maineessa kaikkien juutalaisten keskuudessa. Enkeli käski hänen kutsua sinut kotiinsa ja kuunnella, mitä sinulla on sanottavana."
Pietarin puhe Corneliuksen kodissa
34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä. [Sir. 35:14,15; Room. 2:11; Gal. 2:6; 1. Piet. 1:17]
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa. [Jes. 56:6,7; Luuk. 7:4,5]
36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra. [1. Kor. 8:6; Ef. 2:14; Kol. 1:20]
37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa* sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. [Ks. selitystä Luuk. 1:5.][ Luuk. 4:14 | Ap. t. 1:5 ]
38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan. [Luuk. 4:18, Luuk. 5:17, Luuk. 6:19]
39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, [Ap. t. 1:21,22 | Ap. t. 5:30]
40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. [Luuk. 24:36-43]
42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. [Ap. t. 2:20,21, Ap. t. 17:31, Ap. t. 24:25]
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
Kyse oli nimenomaan saarnasta uskomisesta. Enkeli ei sanonut Corneliukselle että usko vaan syntisi anteeksi vaan lähetti hakemaan Pietarin.
qqqcc " Liian helppo tapa! " Se helppo tapa haetuttaa Pietari matkan päästä saarnaamaan että Jeesuksen nimen kautta saa syntinsä anteeksi jos uskoo häneen. - 44+09
etsivä-xx kirjoitti:
Irroitat yhden jakeen kokonaisuudesta.
Mikä muu kuin seurapuhetta vastaava tilaisuus on menossa ja siinä puheessaan puhuja julistaa että "Jeesuksen nimessä veressä on synnit anteeksi" jos uskoo evankeliumin.
1 Kesareassa oli Cornelius-niminen mies, joka palveli sadanpäällikkönä niin sanotussa Italialaisessa kohortissa*. [Kohortti oli noin 600 miehen vahvuinen roomalainen joukkoosasto. Legioonaan kuului 10 kohorttia.]
2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
3 Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]
5 Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.
Pietari tuli ja piti saarnan
19 Pietarin yhä pohtiessa näkyään Henki sanoi hänelle: "Kolme miestä kysyy sinua.
20 Mene alas ja lähde epäröimättä heidän mukaansa. Minä olen lähettänyt heidät."
21 Pietari meni alas miesten luo ja sanoi: "Minä olen se, jota etsitte. Mikä on asianne?"
22 Miehet vastasivat: "Pyhä enkeli on ilmestynyt sadanpäällikkö Corneliukselle, joka on hurskas ja jumalaapelkäävä mies ja hyvässä maineessa kaikkien juutalaisten keskuudessa. Enkeli käski hänen kutsua sinut kotiinsa ja kuunnella, mitä sinulla on sanottavana."
Pietarin puhe Corneliuksen kodissa
34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä. [Sir. 35:14,15; Room. 2:11; Gal. 2:6; 1. Piet. 1:17]
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa. [Jes. 56:6,7; Luuk. 7:4,5]
36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra. [1. Kor. 8:6; Ef. 2:14; Kol. 1:20]
37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa* sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. [Ks. selitystä Luuk. 1:5.][ Luuk. 4:14 | Ap. t. 1:5 ]
38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan. [Luuk. 4:18, Luuk. 5:17, Luuk. 6:19]
39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, [Ap. t. 1:21,22 | Ap. t. 5:30]
40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. [Luuk. 24:36-43]
42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. [Ap. t. 2:20,21, Ap. t. 17:31, Ap. t. 24:25]
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
Kyse oli nimenomaan saarnasta uskomisesta. Enkeli ei sanonut Corneliukselle että usko vaan syntisi anteeksi vaan lähetti hakemaan Pietarin.
qqqcc " Liian helppo tapa! " Se helppo tapa haetuttaa Pietari matkan päästä saarnaamaan että Jeesuksen nimen kautta saa syntinsä anteeksi jos uskoo häneen.Cornelius oli henkilö, jonka enkeli huomasi, että ei voi uskoa noin vain syntejään anteeksi, vaan vaati vahvistukseksi Pietarin julistuksen. On kysymys uskosta. Toiset uskovat helpommin ja toiset vaativat uskonsa vahvistamista. Niin kuin kirjoitit: "että Jeesuksen nimen kautta saa syntinsä anteeksi jos uskoo häneen."" Toiset uskoo sen suoraan näin ja toiset uskovat saman vasta saarnan kautta. Yhtä kaikki: Pääasia. että uskoo synnit anteeksi ja nimenomaan Jeesuksen Kristuksen tähden, joko ilman saarnaa tai saarnasta, mutta ei niin, että se saarna on välttämätön ja sen saarnan pitävä ihminen, koska silloin ei voida sanoa Jumalan Sanan mukaisesti: "Vain yksin usko Jeesukseen Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen!"
- 13+8
44+09 kirjoitti:
Cornelius oli henkilö, jonka enkeli huomasi, että ei voi uskoa noin vain syntejään anteeksi, vaan vaati vahvistukseksi Pietarin julistuksen. On kysymys uskosta. Toiset uskovat helpommin ja toiset vaativat uskonsa vahvistamista. Niin kuin kirjoitit: "että Jeesuksen nimen kautta saa syntinsä anteeksi jos uskoo häneen."" Toiset uskoo sen suoraan näin ja toiset uskovat saman vasta saarnan kautta. Yhtä kaikki: Pääasia. että uskoo synnit anteeksi ja nimenomaan Jeesuksen Kristuksen tähden, joko ilman saarnaa tai saarnasta, mutta ei niin, että se saarna on välttämätön ja sen saarnan pitävä ihminen, koska silloin ei voida sanoa Jumalan Sanan mukaisesti: "Vain yksin usko Jeesukseen Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen!"
Noin se toki on. Uuden syntymisen hetki on tuollainen. Huom! Jumala johdatti asioita. Näin se vielä tänäänkin tapahtuu. Kuitenkin, kun Jumala on antanut elävän uskon ja Pyhän Hengen, niin tällaisella ihmisellä on kuitenkin jatkuva syntien anteeksiantamus kunhan hän säilyttää uskonsa.
Nimittäin vihollinen vaanii kuitenkin uskovaakin. Kristittykin saattaa useinkin langeta syntiin. Äkkipikaisuuden, kärsimättömyyden, valvomattomuuden , tms. kautta. Kuitenkin hänellä on lupa uskoa synnit anteeksiannetuiksi joka hetki ja etenkin silloin, kun omatunto siitä muistuttaa. (Tämä nyt koskee sitä aitan kattoa ja ehtoollispöytääkin.)
Kuitenkin Raamatussa kehotetaan syntien tunnustamiseen kristittyjen kesken sekä todistamaan kättenpäällepanemisen kautta syntejä anteeksi. Jumala on jo antanut ne anteeksi, mutta todistaminen tapahtuu viholliselle harmiksi ja uskon vahvistukseksi, ettemme alkaisi pelätä, kun epäilyksen aallot lyövät elämämme merellä ja yksi syvyys pauhaa siellä ja toinen täällä, eikä välillä näy maata eikä taivasta. etsivä-xx kirjoitti:
Irroitat yhden jakeen kokonaisuudesta.
Mikä muu kuin seurapuhetta vastaava tilaisuus on menossa ja siinä puheessaan puhuja julistaa että "Jeesuksen nimessä veressä on synnit anteeksi" jos uskoo evankeliumin.
1 Kesareassa oli Cornelius-niminen mies, joka palveli sadanpäällikkönä niin sanotussa Italialaisessa kohortissa*. [Kohortti oli noin 600 miehen vahvuinen roomalainen joukkoosasto. Legioonaan kuului 10 kohorttia.]
2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
3 Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]
5 Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.
Pietari tuli ja piti saarnan
19 Pietarin yhä pohtiessa näkyään Henki sanoi hänelle: "Kolme miestä kysyy sinua.
20 Mene alas ja lähde epäröimättä heidän mukaansa. Minä olen lähettänyt heidät."
21 Pietari meni alas miesten luo ja sanoi: "Minä olen se, jota etsitte. Mikä on asianne?"
22 Miehet vastasivat: "Pyhä enkeli on ilmestynyt sadanpäällikkö Corneliukselle, joka on hurskas ja jumalaapelkäävä mies ja hyvässä maineessa kaikkien juutalaisten keskuudessa. Enkeli käski hänen kutsua sinut kotiinsa ja kuunnella, mitä sinulla on sanottavana."
Pietarin puhe Corneliuksen kodissa
34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä. [Sir. 35:14,15; Room. 2:11; Gal. 2:6; 1. Piet. 1:17]
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa. [Jes. 56:6,7; Luuk. 7:4,5]
36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra. [1. Kor. 8:6; Ef. 2:14; Kol. 1:20]
37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa* sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. [Ks. selitystä Luuk. 1:5.][ Luuk. 4:14 | Ap. t. 1:5 ]
38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan. [Luuk. 4:18, Luuk. 5:17, Luuk. 6:19]
39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, [Ap. t. 1:21,22 | Ap. t. 5:30]
40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. [Luuk. 24:36-43]
42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. [Ap. t. 2:20,21, Ap. t. 17:31, Ap. t. 24:25]
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
Kyse oli nimenomaan saarnasta uskomisesta. Enkeli ei sanonut Corneliukselle että usko vaan syntisi anteeksi vaan lähetti hakemaan Pietarin.
qqqcc " Liian helppo tapa! " Se helppo tapa haetuttaa Pietari matkan päästä saarnaamaan että Jeesuksen nimen kautta saa syntinsä anteeksi jos uskoo häneen.Etsivälle:
Kyllä se VL puhujan "synninpäästö" on vain - Jeesusken nimessä ja veressä ja koko ajan saarnan loppua kohti lyhentyy.
- Jeesusken Nimessä
- suksen nimessä.
Näin se vain on.
Korneinta on se, ettei kukaan ihminen Raamatussa ole näin toiminut, eli pakanainen oppi.44+09 kirjoitti:
Cornelius oli henkilö, jonka enkeli huomasi, että ei voi uskoa noin vain syntejään anteeksi, vaan vaati vahvistukseksi Pietarin julistuksen. On kysymys uskosta. Toiset uskovat helpommin ja toiset vaativat uskonsa vahvistamista. Niin kuin kirjoitit: "että Jeesuksen nimen kautta saa syntinsä anteeksi jos uskoo häneen."" Toiset uskoo sen suoraan näin ja toiset uskovat saman vasta saarnan kautta. Yhtä kaikki: Pääasia. että uskoo synnit anteeksi ja nimenomaan Jeesuksen Kristuksen tähden, joko ilman saarnaa tai saarnasta, mutta ei niin, että se saarna on välttämätön ja sen saarnan pitävä ihminen, koska silloin ei voida sanoa Jumalan Sanan mukaisesti: "Vain yksin usko Jeesukseen Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen!"
44 09;lle.
>>Cornelius oli henkilö, jonka enkeli huomasi, että ei voi uskoa noin vain syntejään anteeksi, vaan vaati vahvistukseksi Pietarin julistuksen. ** Soopaa. Tätä ei ole Raamatussa.
Miksi väärennät.
Corneliuksellahan oli jo usko, Hän oli jo vanhurskas, jae 2 (Apt 10).
Hän ei tarvinnut vahvistusta uskoonsa, vaan tietoa siitä, että nasaretilainen on Messias ja sovittaa synnin. Jakeesta 34 luvun loppuun asti.
Mitään synninpäästöä ei ollut, mutta Kun Hän tuli Kristityksi ja uudestisyntyi, puhui kielillä yms Hänet kastettiin.
Huomioi se, ettei Pietu määrännyt Hänelle seurakuntaa, mutta se muodostui paikalla olijoista, joten lestadiolaisia he eivät olleet, eivätkä heiksi milloinkaan tulleet.
Hän vain vahvisti Jeesuksen kaikkivaltiassuutta ja voimaa.
Mitään syyninpäästöä ei todella ollut, mutta jae 43 kertoo sen, niin kuin pitääkin olla; Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Eli jokainen, joka uskoo Jeesuksen Messiaaksi saa syntinä anteeksi, eikä se tarvitse ketään muuta.
Jeesus on the best.
>>>Yhtä kaikki: Pääasia. että uskoo synnit anteeksi ja nimenomaan Jeesuksen Kristuksen TÄHDEN, joko ilman saarnaa tai saarnasta, ** Mistä tempasit tuon VL TÄHDEN, ei sitä Raamatussa ole, VL soopaa.
>mutta ei niin, että se saarna on välttämätön ja sen saarnan pitävä ihminen, koska silloin ei voida sanoa Jumalan Sanan mukaisesti: "Vain yksin usko Jeesukseen Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen!"** Tämä on totta, Amen.
Kes13+8 kirjoitti:
Noin se toki on. Uuden syntymisen hetki on tuollainen. Huom! Jumala johdatti asioita. Näin se vielä tänäänkin tapahtuu. Kuitenkin, kun Jumala on antanut elävän uskon ja Pyhän Hengen, niin tällaisella ihmisellä on kuitenkin jatkuva syntien anteeksiantamus kunhan hän säilyttää uskonsa.
Nimittäin vihollinen vaanii kuitenkin uskovaakin. Kristittykin saattaa useinkin langeta syntiin. Äkkipikaisuuden, kärsimättömyyden, valvomattomuuden , tms. kautta. Kuitenkin hänellä on lupa uskoa synnit anteeksiannetuiksi joka hetki ja etenkin silloin, kun omatunto siitä muistuttaa. (Tämä nyt koskee sitä aitan kattoa ja ehtoollispöytääkin.)
Kuitenkin Raamatussa kehotetaan syntien tunnustamiseen kristittyjen kesken sekä todistamaan kättenpäällepanemisen kautta syntejä anteeksi. Jumala on jo antanut ne anteeksi, mutta todistaminen tapahtuu viholliselle harmiksi ja uskon vahvistukseksi, ettemme alkaisi pelätä, kun epäilyksen aallot lyövät elämämme merellä ja yksi syvyys pauhaa siellä ja toinen täällä, eikä välillä näy maata eikä taivasta.Hyvä kirjoitus, mutta syntejä ei UL aikaan anteeksi anna Jumala, vaan sorvityön tehnyt Jeesus, Hänellä on kaikki valta.
Johannes 5;22 kirjoittaa myös Jeesuksen sanat; Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle.
Tuo on todella tärkeää, olla nöyrä, tunnustaa omat syntinsä.
Kes.
- kuka sen vei
AJatelkaa nyt vähän, että Jeesus olisi kuollut siksi, että ihminen menee korkeaan rakennukseen jossa Jumalaan uskomaton antaa hänelle leivänmuruin ja mehuryypyn tullakseen synnittömäksi!!??
missä on edes lastentarhajärki!Niin, vain lapsenjärki näin miettii.
Ensinnäkin se ei ole leivän muru, se tulee erottaa normaalista ruoasta eikä mehua, vaan viiniä.
Joka hakeutuu Jeesuksen muisto- ja synnin sovitusaterialle, tulee aina siksi, kun uskoo sen tehoon.
Niin, missä, teillähän sen on selvä, vankilassa; - järki vangiksi ottakaatte?
Tämä on saarnanne sanomaa.
- 30+33
¤¤¤ missä on edes lastentarhajärki! ###
Nim. "kuka sen vei ". Sinulla sitä ei ainakaan kirjoituksesi perusteella ole! Lapsetkin ymmärtävät kun lukevat Raamatusta, että ehtoollinen on syntien anteeksisaamisen ateria. Lapsi uskoo Raamattua paremmin kuin sinä! Tee parannus!Kyllä sana antaa mitä lupaakin ehtoollisella- On myös niin, että ei Jeesus sieltä ristiltä tule luoksemme kuin sanan ja sakramenttien kautta. Oikein sanoo tunnustuskirjamme, että "mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä".
- etsivä-xx
weha kirjoitti:
Kyllä sana antaa mitä lupaakin ehtoollisella- On myös niin, että ei Jeesus sieltä ristiltä tule luoksemme kuin sanan ja sakramenttien kautta. Oikein sanoo tunnustuskirjamme, että "mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä".
Opetatko sinä tai luthersäätiö että kun epäuskon tilassa oleva rippikoululainen nauttii ehtoollisen hän saakin hokkus pokkus uskon vai opetetaanko että epäuskoinen nauttii ehtoollisen tuomiokseen.
Jos ehtoolliselle menijä taas on uskovainen menessään ehtoolliselle hänellä on jo uskon kautta Kristuksen lainavanhurskaus. Ehtoolliselle menijä on silloin vanhurskas syntinen ja niin hän on ehtoolliselta poistuessaankin, syntinen, kaksiosainen eikä synnitön vaan armahdettu. Kristuksen kohtaaminen ehtoollisella on osallisuutta kristuksesta, evl kirkon yleisellä teologisella kielellä pyhittymisen prosessi ja vl kielellä uskon vahvistumiseksi. etsivä-xx kirjoitti:
Opetatko sinä tai luthersäätiö että kun epäuskon tilassa oleva rippikoululainen nauttii ehtoollisen hän saakin hokkus pokkus uskon vai opetetaanko että epäuskoinen nauttii ehtoollisen tuomiokseen.
Jos ehtoolliselle menijä taas on uskovainen menessään ehtoolliselle hänellä on jo uskon kautta Kristuksen lainavanhurskaus. Ehtoolliselle menijä on silloin vanhurskas syntinen ja niin hän on ehtoolliselta poistuessaankin, syntinen, kaksiosainen eikä synnitön vaan armahdettu. Kristuksen kohtaaminen ehtoollisella on osallisuutta kristuksesta, evl kirkon yleisellä teologisella kielellä pyhittymisen prosessi ja vl kielellä uskon vahvistumiseksi.etsivä-xx, kiitos kysymyksistä. Kaste on syntymisen sakramentti ja ehtoollinen pyhityksen sakramentti, joka on tarkoitettu uskovaisille seurakuntalaisille. Epäuskoinen nauttii ehtoollisen tuomiokseen...
- etsivä-xx
weha kirjoitti:
etsivä-xx, kiitos kysymyksistä. Kaste on syntymisen sakramentti ja ehtoollinen pyhityksen sakramentti, joka on tarkoitettu uskovaisille seurakuntalaisille. Epäuskoinen nauttii ehtoollisen tuomiokseen...
kiitos Weha. ilmeisesti joku alkaa nyt ymmärtämään mitä koitan selittää. Ehtoollinen on pyhityksen sakramentti joka on tarkoitettu uskovaisille seurakuntalaisille. Hyvä määritelmä.
Ehtoollisopissa ei siis ole eroa. Kasteen osalta on eroja, ei tosin vauvana kastetun osalta lopputuloksessa, mikä on uskovainen kastettu kristitty (vauva). Vauvan kannalta ei ole eroa kumpaan teologiaan kastaja uskoo, joten lapsen kasteen pätevyyttä ei ole syytä asettaa kyseenalaiseksi.
- Ei ei !
Puhujaveli on ilmeisesti ollut vl, koska on opettanut oikein.
Ehtoollinen on muistoateria, kuten ehtoollisen asettaja sen itse on opettanut.
Syöminen ja juominen ei pelasta synneistä.- 1+11
Jeesuksen omat sanat
Joh. 6:53
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Ehtoollinen on Totinen Kristuksen Ruumis Ja Veri kun ne siunataan Jeesuksen asettamin sanoin ja niin uiskotaan.
- 5+1
Jos Kristus otetaan uskolla vastaan siinä on syntien anteeksiantamus.
Jos puhujalla ei ole uskoa ei hän tietenkään saa syntejä anteeksi. - ghkiu
¤¤¤ Puhujaveli on ilmeisesti ollut vl, koska on opettanut oikein.
Ehtoollinen on muistoateria, kuten ehtoollisen asettaja sen itse on opettanut.
Syöminen ja juominen ei pelasta synneistä. ¤¤¤¤
Puhujaveli väärässä, koska Raamattu sanoo toisin:
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.- muisto ihana
>28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi<
Jeesus vuodatti verensä syntien anteeksiantamiseksi, toisin sanoen mahdollistaakseen anteeksiantamuksen ja kaikkien ihmisten osalta.
Tekstissä ei opeteta, että ehtoollisella "veren juominen" antaisi synnit anteeksi. Ehtoollinen tulee omistaa uskolla, eli usko pelastaa ja ehtoollinen vahvistaa tätä uskoa.
Vanhan liiton aikana oli myös uhriveri. Sitäkään ei juotu syntien anteeksi saamiseksi.
Siispä aloituksessa mainittu puhujaveli on ilmeisesti ollut vl ja opettanut oikein.
>>Ei ei ! muisto ihana kirjoitti:
>28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi<
Jeesus vuodatti verensä syntien anteeksiantamiseksi, toisin sanoen mahdollistaakseen anteeksiantamuksen ja kaikkien ihmisten osalta.
Tekstissä ei opeteta, että ehtoollisella "veren juominen" antaisi synnit anteeksi. Ehtoollinen tulee omistaa uskolla, eli usko pelastaa ja ehtoollinen vahvistaa tätä uskoa.
Vanhan liiton aikana oli myös uhriveri. Sitäkään ei juotu syntien anteeksi saamiseksi.
Siispä aloituksessa mainittu puhujaveli on ilmeisesti ollut vl ja opettanut oikein.
>>Ei ei !Miten ehtoollinen omistetaan?
Muuten, on turha kääntää sitä tosiseikkaa, että vielä, jopa tälläkin palstalla kuten VL saarnoissa, maallikoiden toimesta kiistettiin se, että synti sovitetaan myös ehtoollisella, Jeesusken asettamalla muistoaterialla.
Käyttääkö muuten SRK normaalia alkoholipitoista viiniä, mitä Jeesus teki ja käytti?
Kukaan kuulemma sitä ei tiedä.- tässä
Kesitas kirjoitti:
Miten ehtoollinen omistetaan?
Muuten, on turha kääntää sitä tosiseikkaa, että vielä, jopa tälläkin palstalla kuten VL saarnoissa, maallikoiden toimesta kiistettiin se, että synti sovitetaan myös ehtoollisella, Jeesusken asettamalla muistoaterialla.
Käyttääkö muuten SRK normaalia alkoholipitoista viiniä, mitä Jeesus teki ja käytti?
Kukaan kuulemma sitä ei tiedä.>Miten ehtoollinen omistetaan?<
Olin vastannut jo tuohon, että "Ehtoollinen tulee omistaa uskolla". Siinä onkin järjelle miettimistä, mitä se usko ja sen omistaminen merkitsee!
>Käyttääkö muuten SRK normaalia alkoholipitoista viiniä, mitä Jeesus teki ja käytti?<
Molemmat ovat käytettävissä. Merkkiä en mainitse.
Jeesus siunasi viinin ja käytti siunattua viiniä. Nimi tulee viinin lähteestä eli viinipuun hedelmistä.. Noin lyhyesti kerrottuna.
>>Ei ei ! - etsivä-xx
muisto ihana kirjoitti:
>28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi<
Jeesus vuodatti verensä syntien anteeksiantamiseksi, toisin sanoen mahdollistaakseen anteeksiantamuksen ja kaikkien ihmisten osalta.
Tekstissä ei opeteta, että ehtoollisella "veren juominen" antaisi synnit anteeksi. Ehtoollinen tulee omistaa uskolla, eli usko pelastaa ja ehtoollinen vahvistaa tätä uskoa.
Vanhan liiton aikana oli myös uhriveri. Sitäkään ei juotu syntien anteeksi saamiseksi.
Siispä aloituksessa mainittu puhujaveli on ilmeisesti ollut vl ja opettanut oikein.
>>Ei ei !"muisto ihana" opettaa ihan oikein Jeesuksen veren vuodattamisesta.
- fda2
tässä kirjoitti:
>Miten ehtoollinen omistetaan?<
Olin vastannut jo tuohon, että "Ehtoollinen tulee omistaa uskolla". Siinä onkin järjelle miettimistä, mitä se usko ja sen omistaminen merkitsee!
>Käyttääkö muuten SRK normaalia alkoholipitoista viiniä, mitä Jeesus teki ja käytti?<
Molemmat ovat käytettävissä. Merkkiä en mainitse.
Jeesus siunasi viinin ja käytti siunattua viiniä. Nimi tulee viinin lähteestä eli viinipuun hedelmistä.. Noin lyhyesti kerrottuna.
>>Ei ei !SRK ei käytä mitään viiniä. Vl:llä ei ole omaa ehtoollista. Ehtoolliset on ev.-lut. kirkon ehtoollisia eli käytetään samaa viiniä kuin seurakunnissa.
- 12+4
fda2 kirjoitti:
SRK ei käytä mitään viiniä. Vl:llä ei ole omaa ehtoollista. Ehtoolliset on ev.-lut. kirkon ehtoollisia eli käytetään samaa viiniä kuin seurakunnissa.
Eli ne taas valehteli
- vl joensuusta
Totta kai ehtoollisessa saa synnit anteeksi niinkuin Jeesus sanoi, mutta se on myös muistoateria ja yhteysateria. Miksi sitä vanhoillisena ei mielellään hyväksy johtuu siitä, että jos kaikki Raamatun paikat, missä luvataan syntein anteeksiantamus otettaisiin noin vain uskolla vastaan, niin miten me voisimme sitten sanoa, että meillä vain on Kristus ja syntein anteeksiantamus.
- etsivä-xx
vl Joensuusta
Nyt on sinulta vanhurskauttamisoppi jotenkin outo. Eikö vanhoillislestadiolaisella ole uskon kautta syntien syntien anteeksiantamaus jo sinne ehtoolliselle astellessaan? - muistoateria
etsivä-xx kirjoitti:
vl Joensuusta
Nyt on sinulta vanhurskauttamisoppi jotenkin outo. Eikö vanhoillislestadiolaisella ole uskon kautta syntien syntien anteeksiantamaus jo sinne ehtoolliselle astellessaan?etsivä-xx :lle
Vl:lla "on" synnit anteeksi ehtoolliselle mennessä eli on vanhurskas. Usein vl:t kuitenkin pyytävät siunausta myös ehtoolliselle mennessä tai ehtollisen jakajalta.
ehtoollinen sinällään ole synneistä vapauttava vl-opin mukaan.
Aiheesta kysyt nimimerkin "vl Joensuusta" käsitystä. Se ei vastaa yleistä vl-käsitystä.
(nim.Ei ei !5.12.2014 16:16) muistoateria kirjoitti:
etsivä-xx :lle
Vl:lla "on" synnit anteeksi ehtoolliselle mennessä eli on vanhurskas. Usein vl:t kuitenkin pyytävät siunausta myös ehtoolliselle mennessä tai ehtollisen jakajalta.
ehtoollinen sinällään ole synneistä vapauttava vl-opin mukaan.
Aiheesta kysyt nimimerkin "vl Joensuusta" käsitystä. Se ei vastaa yleistä vl-käsitystä.
(nim.Ei ei !5.12.2014 16:16)Oppihan on sitten väärä, pakanallista.
Jeesus iste sanoo; - Syntiennen anteeksi anatmiseksi.
Kes.
- Usko Lahjavuori
" Ja vielä hän puhui heille monin vertauksin, että he jäisivät ihmettelemään ja sanoisivat toisilleen: mitä on tämä puhe ja miksi nämä vertaukset? Mutta hän pysyi vaiti sanottuaan kaiken oleellisen ja sen millä oli merkitystä. " Rov. 28: 11-12
- uyt6
,
- voi tätä sakeaa usva
Voi tätä hölmöläisten tannerta!
ettäkö Jeesus olisi opettanut kannibalismia...oletteko ihan hassuja!
Ja kukaan ei puhu sanaakaan sen jälkeen Apostoleista ei sanan sanaa joka tukisi ihmissyöntiä!
Herätkää nyt jolla on pienikin järjenhiven jälellä - tttll
### Ehtoollinen tulee omistaa uskolla, eli usko pelastaa ja ehtoollinen vahvistaa tätä uskoa. ###
Aivan niinkuin Jumalan valtakunnasta julistetun äänellisen synninpäästön kanssa. Uskolla kun otetaan vastaan Jeesuksen Kristuksen syntien anteeksiantamus, niin se riittää, vaikka ei olisi äänellisen synninpäästön julistusta ollenkaan. Eli usko pelastaa ja synninpäästö vain vahvistaa, mutta tässä kohdassa vanhoilliset eivät korosta uskoa. Miksi? Siksi, koska valta antaa syntejä anteeksi tiettyjen käsien kautta häviäisi. - ttllk
""" Eli usko pelastaa ja synninpäästö vain vahvistaa, mutta tässä kohdassa vanhoilliset eivät korosta uskoa. Miksi? Siksi, koska valta antaa syntejä anteeksi tiettyjen käsien kautta häviäisi. """
Juuri näin! Näin julistavat myös jotkut vanhoillisetkin. Olen kuullut! - 77+43
### Juuri näin! Näin julistavat myös jotkut vanhoillisetkin. Olen kuullut! ###
Mutta hyvin harvat, uskoisin! - Lutherin käsitys
Lutherin isosta katekismuksesta;
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html
" "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."
"Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."- 7777777
VL:iltä siis puuttuu usko. Eli menevät epäuskoisena ehtoolliselle. Juovatko turmiokseen.
Herra anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
VL:illä onkin myös yhdessä udestikastajien kanssa uskovien kaste, kun Raamatussa ja luterilaisuudessa uskoontulevien kaste. (esim. apt.2:38-39; kol.2:12; Joh.3:5-6).
- rrllk
Raamattu sanoo:
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Wehan mielestäkö tässä kastetaan henkilö, joka ei usko (vaikka siinä lukee, että uskoo) ja kastetaan ( että se, joka uskoo ja kastetaan ja ) tulee kasteessa uskoon.
Kaste on siis uskoontulon juhla.Tottakai usko välittää sen mitä kasteen lupaus antaa:
kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
weha: "Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa on voima antaa myös usko, jonka siis Jumala kohdan mukaan, antaa kasteessa"
Edelleen:
Joh.3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.- sakeaa usvaa
weha kirjoitti:
Tottakai usko välittää sen mitä kasteen lupaus antaa:
kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
weha: "Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa on voima antaa myös usko, jonka siis Jumala kohdan mukaan, antaa kasteessa"
Edelleen:
Joh.3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.Niin eli salaisesti Jumala kuiskaa vaavin korvaan että nyt sinä pääset pois karvakoiven sylistä Minun syliini, j akummit humisevat taustalla kuulevin korvin toki myös, niinkö se menee taas tämä villihullutuksenne?
- 55+32
weha kirjoitti:
Tottakai usko välittää sen mitä kasteen lupaus antaa:
kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
weha: "Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa on voima antaa myös usko, jonka siis Jumala kohdan mukaan, antaa kasteessa"
Edelleen:
Joh.3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Väitätkös weha, että tuossa on tästä kysymys, kun vastaat: "Tottakai usko välittää sen mitä kasteen lupaus antaa"
Tuossahan puhutaan uskosta Jeesukseen Kristukseen!
- Hänen muistokseen
Ensin evankeliumin saarna >>Room.10: 17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. .."
Sitten parannus, eli kääntyminen pois entisestä syntielämästä>> Apt. 3:19. "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.." Ef.4: 21.".. jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa: 22. että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, 23. ja uudistua mielenne hengeltä 24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen..". Jes.59:1."Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: 2. vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule. 3. Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta..."
Uskovien yhteys ( jumalattomalla ja uskovalla ei voi olla yhteyttä "Herrassa", valkeudessa ) > 1.Joh.1: 7. "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. .."
1.Kor.10:17.".. Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen? 17. Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset. .." >> 1.Kor.12:.27. "..Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. 28. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä..."
>>vain uskovilla jotka "valkeudessa"elävät parannuksen tehneenä, eikä tekosynnissä on Hengen yhteys ,jossa yhdessä rakennutaan "..Jumalan asumukseksi Hengessä.." . Tähän yhteyteen ei pääse "ulkokultaiset , sydämeltään tekosynnissä kiinni olevat, se on surkeaa teatteria ja itsensä pettämistä iankaikiseksi vahingoksi .
Room.8:7.".. lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset..." Ef.2: 17." Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. 19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, 20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..."
Nämä syntinsä anteeksi saaneet viettävät muisto ateriaa Herran muistoksi , Hänen ristinkuolemaansa ja ylösnousemustaan julistaen meidän syntiemme tähden.
On Jumalan sovitustyön halventamista viettää ehtoolllista tekosynnissä eläen. Uskosta osattomalla ei ole osuutta "Kristuksen ruumiista" , eikä ehtoolliseen se on mahdottomuus Raamatun ilmoituksen mukaan ! Se on petos jakaa jumalattomalle ehtoollista että siinä saisi synnit anteeksi ilman evankeliumin saarnaa ja parannuksen tekoa! >>Room.8:7.".. lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan,.."
1.Kor.11: 23. "Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, 24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". 25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". 26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.." - kirkas vesi ja raika
No jopas taas tuulahti tervettä oppia tänne sekopäiseen foorumiin !
Aamenta kaksin käsin. - iiikkff
" "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."
Oikeaa luterilaista opetusta! "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI!"."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702071
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371455Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56892- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250804Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S17732Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis197631