Saavutuksia

757

Voitte kirjoitella semmoisesta asiasta, että mikä hirvi oli teidän ensimmäinen,millä aseella ammuit, millon ja minkä ikäinen olit ampuessasi ensimmäisen. Itse ammuin ensimmäisen hirven lauantaina joka oli 8-piikkinen ja ase oli 7x57 (13v).

21

2449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silloin

      Vasa
      syksyl -93
      8*57 JS
      17 vuotiaana.

      • hirvijoppe

        Taisi olla vuosi 1982, aseena Sakon 30-06 ja luotina Sakon 11,7 g:n silloinen hirviluoti. Nelivuotias uroshirvi oli saaliina aamusyönnökseltään taimikosta.
        Sittemmin kaatoja kertynyt lienee parisataa aseilla: Sako .308 win, Valmet412 kaksoisluodikko 9,3X73R, Valmet 412 rihlakko .308 win, asesepän tekemä .308 win, drillinki Merkel 7x57R ja nykyisin etupäässä Sako .375H&H mag.
        Viimeisten kolmen syksyn aikana kaikkiaan 53 kaatoa ja metsästytapa koiran haukkuun.


    • Eräseppo

      Aikuinen
      syksy -02
      .308
      ikä 20 v

      tähän päivään mennes tuo luku on 6 kpl, kaikki aikuisia.

      • ööpöö

        uros
        syksy -03
        sako forester 308
        15v


    • minä

      ,577 tyrannosaur..4 v...42 piikkinen

      • 757

        Lastenosasto erikseen


    • nurin

      Ensimmäinen oli vasa ja olin ensimmäistä päivää passissa
      Kaato tapahtui 1985, olin armeijasta lomilla.
      Ase oli tikka 55, 308, ja se on vieläkin käytössä.

    • Metsästäjä 16

      Olin 13 kun ammuin ensimmäisen, nuori lehmä sitten 2 viikon päästä ammuin vasan. Ase oli sotilaskivääri.

    • tjl

      Olin 18v. elämäni ensimmäisessä hirvipassissani ammuin vasan ja seuravanapäivänä 5 piikkisen uroksen.

      Ase oli 338 Win.Mag.

      • Jahimees

        Ensimmäinen oli 6 piikkinen sonni.
        9,3x62 20v. Ensimmäinen hirvijahti.


    • Hupi

      16 vuotiaana. Syksyn viimeinen hirvi lupa. Maho naaras lihapaino 207kg. 30-06, jolla ammuin vielä 8 hirveä. Nykyisin käytän 375 HH. Sopii hyvin myös karhulle. Kaatuu toki pienemmilläkin.

      • Jovain

        ...sulla on naaras ollu! Uroksisakhan taho olla lihoja nuin palijon! Kerro misä semmosia naaraita kasuaa! Tieten oli vielä ylivuotinen?!?


      • Hupi
        Jovain kirjoitti:

        ...sulla on naaras ollu! Uroksisakhan taho olla lihoja nuin palijon! Kerro misä semmosia naaraita kasuaa! Tieten oli vielä ylivuotinen?!?

        sitä kun hirvi laitetaan roikkumaan ja palat irrotellaan. Elikkä onko se sit ruhopaino. Sorry. Keski-Suomessa. Ei ollut ylivuotinen vaan vanha maho.


    • mekko

      ensimmäisen hirveni 5 vuotiaana, sillä 48 piikkiä ja lihaaki lähti 1200 kiloa. Aseena oli .577 tyrannosaur rex ;)

      • 757

        LASTEN OSASTO ERIKSEEN


      • mekko
        757 kirjoitti:

        LASTEN OSASTO ERIKSEEN

        että veti suuta virneeseen :D


    • Juu-u

      Ensimmäisenä pyssyllisenä päivänä 15-vuotiaana. ase oli Tikan 30-06. Ammuin sen koiran haukusta. ja sydän hakkas ainaski 300 kertaa minuutis... Mutta vasta toisella kaatu.Ekasta kun tuli pummi. Shit happens...

    • teletappi78

      ensimmäinen kaato tapahtui jo toisena passipäivänä kun tänä syksynä sain ampumakokeen ammuttua ja oman kiväärin.Eli kaato tapahtui 21.11.04 ja kerkesin olla passissa jotain alle tunnin verran kun tuli lehmä vasan kanssa. Sain vasan nurin. Hieno kokemus ja se on minun eka riistani, kun en oo pienriistaa vielä ehtinyt saada. päätin aloittaa vähän isommasta...

      • teletappi78

        eli ammuin vasan tikka t3 ja naturalis 308 oli paukkuna. Tämä sattui etelä-savossa


    • master308win

      Tikka master
      308win
      15 vuotiaana, elämäni eka passista
      Ylivuotias
      2003

    • Nuaras

      Suomen Urhot!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe