Voitte kirjoitella semmoisesta asiasta, että mikä hirvi oli teidän ensimmäinen,millä aseella ammuit, millon ja minkä ikäinen olit ampuessasi ensimmäisen. Itse ammuin ensimmäisen hirven lauantaina joka oli 8-piikkinen ja ase oli 7x57 (13v).
Saavutuksia
21
2479
Vastaukset
- silloin
Vasa
syksyl -93
8*57 JS
17 vuotiaana.- hirvijoppe
Taisi olla vuosi 1982, aseena Sakon 30-06 ja luotina Sakon 11,7 g:n silloinen hirviluoti. Nelivuotias uroshirvi oli saaliina aamusyönnökseltään taimikosta.
Sittemmin kaatoja kertynyt lienee parisataa aseilla: Sako .308 win, Valmet412 kaksoisluodikko 9,3X73R, Valmet 412 rihlakko .308 win, asesepän tekemä .308 win, drillinki Merkel 7x57R ja nykyisin etupäässä Sako .375H&H mag.
Viimeisten kolmen syksyn aikana kaikkiaan 53 kaatoa ja metsästytapa koiran haukkuun.
- Eräseppo
Aikuinen
syksy -02
.308
ikä 20 v
tähän päivään mennes tuo luku on 6 kpl, kaikki aikuisia.- ööpöö
uros
syksy -03
sako forester 308
15v
- minä
,577 tyrannosaur..4 v...42 piikkinen
- 757
Lastenosasto erikseen
- nurin
Ensimmäinen oli vasa ja olin ensimmäistä päivää passissa
Kaato tapahtui 1985, olin armeijasta lomilla.
Ase oli tikka 55, 308, ja se on vieläkin käytössä. - Metsästäjä 16
Olin 13 kun ammuin ensimmäisen, nuori lehmä sitten 2 viikon päästä ammuin vasan. Ase oli sotilaskivääri.
- tjl
Olin 18v. elämäni ensimmäisessä hirvipassissani ammuin vasan ja seuravanapäivänä 5 piikkisen uroksen.
Ase oli 338 Win.Mag.- Jahimees
Ensimmäinen oli 6 piikkinen sonni.
9,3x62 20v. Ensimmäinen hirvijahti.
- Hupi
16 vuotiaana. Syksyn viimeinen hirvi lupa. Maho naaras lihapaino 207kg. 30-06, jolla ammuin vielä 8 hirveä. Nykyisin käytän 375 HH. Sopii hyvin myös karhulle. Kaatuu toki pienemmilläkin.
- Jovain
...sulla on naaras ollu! Uroksisakhan taho olla lihoja nuin palijon! Kerro misä semmosia naaraita kasuaa! Tieten oli vielä ylivuotinen?!?
- Hupi
Jovain kirjoitti:
...sulla on naaras ollu! Uroksisakhan taho olla lihoja nuin palijon! Kerro misä semmosia naaraita kasuaa! Tieten oli vielä ylivuotinen?!?
sitä kun hirvi laitetaan roikkumaan ja palat irrotellaan. Elikkä onko se sit ruhopaino. Sorry. Keski-Suomessa. Ei ollut ylivuotinen vaan vanha maho.
- mekko
ensimmäisen hirveni 5 vuotiaana, sillä 48 piikkiä ja lihaaki lähti 1200 kiloa. Aseena oli .577 tyrannosaur rex ;)
- 757
LASTEN OSASTO ERIKSEEN
- mekko
757 kirjoitti:
LASTEN OSASTO ERIKSEEN
että veti suuta virneeseen :D
- Juu-u
Ensimmäisenä pyssyllisenä päivänä 15-vuotiaana. ase oli Tikan 30-06. Ammuin sen koiran haukusta. ja sydän hakkas ainaski 300 kertaa minuutis... Mutta vasta toisella kaatu.Ekasta kun tuli pummi. Shit happens...
- teletappi78
ensimmäinen kaato tapahtui jo toisena passipäivänä kun tänä syksynä sain ampumakokeen ammuttua ja oman kiväärin.Eli kaato tapahtui 21.11.04 ja kerkesin olla passissa jotain alle tunnin verran kun tuli lehmä vasan kanssa. Sain vasan nurin. Hieno kokemus ja se on minun eka riistani, kun en oo pienriistaa vielä ehtinyt saada. päätin aloittaa vähän isommasta...
- teletappi78
eli ammuin vasan tikka t3 ja naturalis 308 oli paukkuna. Tämä sattui etelä-savossa
- master308win
Tikka master
308win
15 vuotiaana, elämäni eka passista
Ylivuotias
2003 - Nuaras
Suomen Urhot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043