Opiskelu yliopistossa

grrr murrr

No, teknillisen puolen ammattitutkinto on käyty sekä lukio. Laaja matematiikka (8) , fysiikka (9) ja englanti (8) ovat vahvuuksia. Ruotsi (5) ja äidinkieli (6), eivät ole.

Joudunko taas raastamaan itseäni opiskelemalla ruotsia yliopistossa vai miten se menee?

Tiedonkäsittelytiedettä tulisin opiskelemaan.
Miten nämä opiskelut menevät, valitaanko pääaineeksi esm. tiedonkäsittelytiede ja sivuaineeksi matematiikka ja sittenkö jotain pakollisia?

Olen yrittänyt selailla webistä näitä mutten tunnu löytävän sitä mitä halan tietää.

Olkaa ystävällisiä ja kertokaa omia kokemuksianne ja mikä teistä oli epäselvää yliopistoon lähtiessä ja kuinka asia teille valkeni?

Onko opiskelu todellakin niin rankkaa että se syö miestä ja työnteosta ei tule opiskelun ohella mitään?

Kiitos kaikille vastanneille, kertokaa edes jotain opiskelusta, plussia ja miinuksia.

8

1684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liia

Niinhän se on, että pakollisen virkamiesruotsin ja äikkää esim viestintää joutuu lukemaan mutta olivat hyvin helppoja...
      Yliopistosta riippuu joutuuko sivuaineeseen hakemaan vai ei- mitä vaan voi ottaa, mikä kiinnostaa mutta joku järki tutkinnon koostumuksessa tietty kannattaa olla- eli mihin työhön haluaa suunnata niin sen mukaan.
      Opiskelu nyt niin raskasta, kun siitä ittelleen rakentaa. Jos töitä tekee samalla ja tuista ei tartte niin välittää niin tekee sitten vaan maltillisesti niitä opintoviikkoja.
      Tsemppiä opiskeluun- parasta aikaa elämässä tai niin sanotaan.

• grrr murrr

Kiitos sinulle.:)

Paljonko sitä ruotsia pitää sitten päntätä? Argh.. Taitaa olla tuo ruotsin opiskelu syynä siihen että kallistun ammattikorkeaa kohti.

• juu
        grrr murrr kirjoitti:

Paljonko sitä ruotsia pitää sitten päntätä? Argh.. Taitaa olla tuo ruotsin opiskelu syynä siihen että kallistun ammattikorkeaa kohti.

Tietojenkäsittelytiede - Oulu. 1ov ruotsia.

• Apa
        grrr murrr kirjoitti:

Virkamiesruotsin ja viestinnän kurssit on AMK:ssa ihan samantasoisia kuin yliopistossakin, joten niitä vältelläksesi on turha mennä AMK:uun.

• Joppe
        grrr murrr kirjoitti:

Haluat päntätä viisi-kuusi vuotta yliopistossa saadaksesi haluamasi tutkinnon, mutta et ole valmis uhraamaan paria kuukautta ajastasi, että saisit ruotsin kurssin hyväksyttyä? Pitää vaan ihmetellä motivaatiota...

• jonna

Kyllä se ruotsi on varmaan tuottanu joillekin muillekin vaikeuksia, mutten usko että keneltäkään on jääny maisterin paperit ruotsista kiinni. Kunhan tarpeeksi kauan kiusaat siellä proffia ruotsillas, niin lopulta ne voi päästää sut läpi säälistä :)

• kokenut

Minä kävin 1 ov:n ruotsin kurssin "pää kainalossa". Lukiosta minulla oli ruotsi 5 ja yo kirjoituksissa pari pistettä yli hyväksytyn rajan (siis a).
      Eli helppo kurssi se oli. Pääasia, että oli fyysisesti läsnä niillä kursseilla ja teki pakolliset kotitehtävät ja tentin, joka oli meillä lyhyt aine.

• on noin löysää?

muuta kuullut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe