Cheekin kappaleet ovat lapsellisia

Gorgorramah

Tekeekö tio itse nuo lapselliset kappaleet? Luulisi että tuossa iässä olisi jotain järkevää sanottavaa, eikä joka kappalessa olsii teini-ikäistä uhoamista. Muutenki saa kyseisestä epelistä aika lapsellisen ja typerän kuvan.
Oikeasti kuunteleeko tuota muut kuin ala-astelaiset ja yläastelaiset lökäpöksyt?
En muutenkaan siedä koko räppiä, joka on ehkä noloin musiikkisuuntaus koskaan...varsinkin jenkeissä se gansta meininki on mennyt ihan yli.

43

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keski-ikäinen ukko

Varhaisteineillehän se musiikkinsa tekeekin!

• Näin koettua

Jokaisella meistä on omat mieltymyksemme. En minäkään pidä kaikenlaisesta musiikista ja helppoahan sellaisen kuuntelu on ohittaa.
      Cheekin kohdalla on kyse muustakin kuin Cheek-rapistä, johon 'vihaajat' reagoivat. Vaikuttaa, että moni on suorastaan jäänyt kiinni Cheekkiin.
      Häneen liitetään negatiivisia asioita ja kyllä kummaksuen olen miettinyt, että miksi. Odottavatko nämä negatiivisesti asennoituvat, että Cheek pyytäisi heiltä lupaa tehdä omaa mieleistään työtä. Tuskinpa he itsekkään lupaa asenteisiinsa ja toimintaansa kysyvät.
      Cheek-rap on kyllä juuri oikeata minulle. Kokemuksesi ( lapsellisia lyriikoita, uhoamusta ) tuntuu täysin vieraalta. Ja Cheekkiähän fanittaa ihmisiä pienistä lapsista ikääntyneisiin. Hänellä on laaja-alaista ammatillista kapasiteettia. Ihanaa fanittaa tasokasta ammattilaista :)

• Cheek ei ole laatua

Cheekista on tasokkuus kaukana, mutta sinulle lapsenmieliselle se suotakoon.

• makunsa kullakin

Makuasioista ei voi kiistellä.

• On laadukasta

"Cheek ei ole laatua", tuo on sinun näkemyksesi.
        Cheekin menestys kertoo muuta :)
        Turha väittää, että huono kevytmusiikki menestyisi ja tulisi toistuvasti palkituksi. Cheek on ammattilaisena menestynyt myös taloudellisesti juuri sillä musiikillaan. Useat fanit osaavat Cheekin biisit ulkoa. Mitä muuta laatukriteeriä kaipaat?

• Cheek ei ole laatua
        On laadukasta kirjoitti:

"Cheek ei ole laatua", tuo on sinun näkemyksesi.
        Cheekin menestys kertoo muuta :)
        Turha väittää, että huono kevytmusiikki menestyisi ja tulisi toistuvasti palkituksi. Cheek on ammattilaisena menestynyt myös taloudellisesti juuri sillä musiikillaan. Useat fanit osaavat Cheekin biisit ulkoa. Mitä muuta laatukriteeriä kaipaat?

Lapsellinen roska myy, onhan ennenkin surkeat ja ammattitaidottomat laulajat myyneet. lapset tuota pääasiassa kuuneteleevat, jos olisin aikuinen joka kuuntelisi Cheekkiä, kyllä hävettäisi.
        Mieluummin kuuntelen vaikka Edelmannia...

• Noinko vaikeaa :(
        Cheek ei ole laatua kirjoitti:

Lapsellinen roska myy, onhan ennenkin surkeat ja ammattitaidottomat laulajat myyneet. lapset tuota pääasiassa kuuneteleevat, jos olisin aikuinen joka kuuntelisi Cheekkiä, kyllä hävettäisi.
        Mieluummin kuuntelen vaikka Edelmannia...

Kuka sinut pakottaa kuuntelemaan Cheekkiä?
        Oletko niin psyykkisesti kiinni hänessä, että pakottaudut kuitenkin kuuntelemaan.
        Ja häpeäisit, jos kuuntelisit. Kyllä sinulla baby on vaikea elämä :(

Minä ilolla kuuntelen kuten lukuisa määrä muitakin faneja.
        Ota vaikka meistä mallia ja kuuntele itsellesi mieleistä musiikkia. Musiikkitarjontahan on erittäin laajaa.
        Ei ole Cheekin ja meidän fanien vika, jos voit pahoin.

• Juice-vainaa

Tässä pätkä Keekin sanoitusta:

"Kuka muu muka Kuka muu muka J H T Jee Tiedätkö on Keveempää raidaa Yksin edellä aikaa Tehdä juttuja jota toisist ei oo tekemään lainkaan Puolet räppäreist ei tajuu rimmaamisest mitään ennen mikkiin päästämistä"

Säveltä ei lainkaan mutta sen korvaa tekstin "syvällisyys". Rehellisesti sanoen täyttä pas-kaa.

• ........

Kuinkahan moni suomalainen etsii syvällisyyttä biisien lyriikoista?
        Syvällisyyttä tavallisesti tuovat esim. kristillisyys, politiikka, voimakas visio jostakin, vakavasta tilanteesta selviytyminen jne.
        Musiikkihan on suurelta osin viihdettä ja tunnelmaan virittäytymistä kuuntelijoilleen. Hän, joka osaa viihdyttää eli tarjota sitä mitä ihmiset haluaa viihtyäkseen ja tunnelmaan virittyäkseen, menestyy.

• 23443423

"Puolet räppäreist ei tajuu rimmaamisest mitään ennen mikkiin päästämistä"

Vai että rimmaamisesta. Aika hupaisaa. Ymmärtääköhän Cheek kuuluvansa itsekin tähän joukkoon? Raidaa - aikaa - lainkaan; mun kuusivuotias tytärkin osaa riimitellä paremmin.

• Ihanan arkista
        23443423 kirjoitti:

"Puolet räppäreist ei tajuu rimmaamisest mitään ennen mikkiin päästämistä"

Vai että rimmaamisesta. Aika hupaisaa. Ymmärtääköhän Cheek kuuluvansa itsekin tähän joukkoon? Raidaa - aikaa - lainkaan; mun kuusivuotias tytärkin osaa riimitellä paremmin.

Sinun tyttäresi ilmeisesti alkaa sitten isona rappäriksi :)
        Olet jo vanhempana tutustunut rapiin Cheekin kautta ja voit ohjata häntä eteenpäin.
        Osaako hän jo esiintyä yhtä mukaansa tempaavasti kuin Cheek?
        Kuitenkin aika harva yltää siihen mihin Cheek on yltänyt. Sinun tyttäresi on ilmeisesti sitten näitä poikkeusyksilöitä...?

Cheekin lyriikointi on todella usein arkisen iloista ja Kuka muu muka -biisissä myöskin ennustavaa.
        "... Moni vesseli höpöttää olevansa stadin kovin
        Mä kelasin rokkaa ens vuonna stadionin..."

• ǜertailua

Ei ne kaksisia ole monen muunkaan kipaleen sanat nykyään.
      ....enkelien korot kiitää pitkin taivaankannen lattiaa...
      Mitäs pidät?

• tykkäätkö?

Tai... mä tykkään susta niin, että halkeen...

• Kuraa on

Cheekin muita sanoituksia:
      Housut roikkuu

Housut roikkuu, hoppipäät nyökkää
      Housut roikkuu
      (Legendaarista)
      Hoppipäät nyökkää
      (Päälliköt paikalla)
      Housut roikkuu
      (Liiga!)
      Päät nyökkää
      Housut roikkuu, hoppipäät nyökkää

Ne aina kyselee multa: kuin kauan meinaat vielä tota hommaa jatkaa?
      Mä sanon: korva tarkkan, tää on mun elämä, sitä on vaikee korvatakkaan
      Voit kiskoo pöksys persevakoon, sit vaihtaa hiphopin piripolkkaan
      suomirokkiin tai Riki Sorsaa, kuka sä oon? Mikä sun nimi onkaan? (Haista vittu)
      Ollaan kasvettu potkuhousuist, taistelee paikasta tääl joskus joutui
      Suomessa rokkareiden keskellä oltiin ku perkeleen joulutonttui, meit pistettiin ahtaalle
      Mä vedin nyrkin päähän, sanoin, et vedän viel nimeni kartalle
      Ch-ch-ch-ch-cheek!
      Juntit huuteli: "nosta housut!", mä olin aina ylpee mun farkuist
      Mul oli tapana vaan flossaa koulus, sit rupesin viel sylkee kun vartuin
      Olin päättänyt näyttää niille ja jos et tiedä, niin kysy joltain (kysy joltain)
      Mun housut on mun housut on ja tulee aina pysyy tollain

Avaimet kiesii

Runttaan kapakkaan taas, niinku Euroopan omistaja.
      Liikun isoin elein, en tullu reunoja somistamaan.
      Vippi biistoo, "venaa Teuvo vaa kokista", hah!
      Tutka päälle, parhaat seulomaan pokista ja
      tänään illan friikein eukko saa tosi staraa.
      Leveily stop! Tsekkaan uusii keuhkoja shokissa - aah!
      Lahes en keuhkoa monistakaan,
      mut mami niin kuuma, et voisin lähtee sen kaa pikku Cheekkii
      neuvolaan todistamaan. Alkaa neuvoo ropista taas.
      Äijät, suu kii, enemmän neuvoa holista saa.
      Mä teen muuvssin, testaan onks se peppu potissakaan.
      Siit moni skabaa, on hiirtä ja hongankolistajaa.
      Toiset koittaa smokissa - hah, meitsi hoitaa koviskaman.
      Ego niin suuri ettei meinaa mahtuu ovistakaan.
      Tänää joristaan vaan, en rupee sua omistamaan,
      mut silti toistekin upeet sua olis tapaa.

Ah, ah, jeah, raidataan.
      Okei, sä tarjoot mulle avaimet sun kiesiin.
      Ah, ah, jeah, raidataan.
      Anna mulle aikaa, sä starailet viel siin.
      Ah, ah, jeah, raidataan.
      Okei, sä tarjoot mulle avaimet sun kiesiin.
      Ah, ah, jeah, raidataan.
      Anna mulle aikaa, sä starailet viel siin.

Noloja ja lapsellisia sanoituksia voi voi mitä kuraa.

• ajat muuttuu

Kertoo näistä nykynuorista.

• Niitä löytyy...

Olavi Virta: "Järjen veit ja minusta orjan teit..."
      Kylläpä on järjetöntä tunteilua.

• Niinhän se menee

Niinhän ne sanoo musiikkipiireissä että jos et osaa laulaa ja haluat laulajaksi, rupea sitten räppäriksi.

• Rap, oma genre

"Niinhän se menee", rappiähän on oma genre.
        Miksi tämä laulaminen tulee toistuvasti esille? Eihän joikhaajakaan sano oopperalaulajalle, että et osaa joikhata...
        Haloo!
        Onko tällaisen kommentin taustalla joku laulaja, joka ei ole menestynyt laulullaan? Tai sitten joku musiikkimaailman laajuudesta tietämätön.

• Kuraa on:lle

Olit lyhentänyt jo biisin nimenkin. Se on "Avaimet mun kiesiin". Samaa lyhentämistä olit käyttänyt itse lyriikassa ( vrt. Song lyricsin lyriikkaan ). Oliko se tarkoitushakuista?

:D mutta ihana Cheek oli silloinkin :D

Cheek oli tuolloin, v. 2004, 22v. Aikaa siitä on 10v.
      Olipa kiva katsoa tuo musiikkivideo nyt tauon jälkeen uudelleen :)

Kiitos herätteestä!

• Kuraa on:lle

Samaa mielivaltaista lyhentämistä lyriikassa "Housut roikkuu" ilman, että tuot lyhentämisen esille. Motiivi moiseen...??

• Suuri nauraja

Kaikki vi-tun räppi on vi-tun pas-kaa per-kele!!!:-):-):-)

• .......

Tuo on varmaankin sitä syvällistä sanoitusta, jota jotkut ovat täällä kaivanneet.
        Niin, ihmisten välillä on erittäin suuria eroja.

• lovin pera...

Miksei laula rakkauslomastaan Pertin kanssa Jolon saarella?

• stubbin leluboi

Cheek ja sen sponssi kokoomus joutavat perseeseen.

• lovin peralle

Ahaa... homon alapäähöpinöitä jälleen.

• Ei ole kertonut

No jopas on hassua.
      Siis Cheekkikö menestyy ja tekee työtään kokoomuksen vuoksi?
      Kyllähän Cheek on itse menestyksensä luonut ja tehnyt sen eteen työtä.
      Miten joku voi sekoittaa noin asioita?
      Cheek ei ole kertonut julkisesti puoluekantaansa.

• kukin tyylillään

Lapsellista roskaa on hyvä kuvaus Cheekin tuotannosta. Pidän usein radio Suomi Popia taustamusiikkina, ja vaikka sieltä tulee paljon muutakin kuraa niin Cheek on yksi niistä harvoista joka saa kääntämään kanavaa. Minä luen kirjoja, hyvää kaunokirjallisuutta enkä mitään Stephen Kingiä, ja siksi osaan vaatia myös lyriikoilta laatua. Kökkö sanoitus pilaa muuten hyvän kappaleen. Ja Cheekin sanoitukset ovat merkityksetöntä, sielutonta paskaa alusta loppuun. Kuten edellä olevasta esimerkistä näkyy. Makunsa toki kullakin. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, vai mitä?

• Mistä johtuu?

"kukin tyylillään", nikkisi on totta.
        Minä pidän Cheekin lyriikoista ja kaikesta muustakin hänen ammattiinsa liittyvästä. Cheekin lyriikat ovat minulle juuri sitä oikeaa lyriikointia.
        Miksi Cheekin "vihaajat" eivät ymmärrä sitä, että me ihmiset olemme oikeasti hyvin erilaisia ja saamme elämäämme hyviä asioita hyvin erilaisista lähteistä? Mistä tämä kapea-alaisuus heidän elämässään johtuu? Johtuuko se heikosta yleisälykkyyden tasosta vai mistä?

• litchic

Mikä on sitä lukemaasi hyvää kirjallisuutta? lempikirjailijasi? Tuskinpa taidat kovin tasokasta kirjallisuutta lukea, jos popin sanoituksiin kiinnität huomiota. Postaapa tähän myös joku laatulyriikka.
      Ihan samanlaisia nuo kaikki tekstit ovat.

• huuto takavasemmalta

Vertaapa vaikka Anna Puun tai Jenni Vartiaisen kauniita, herkkiä ja oivaltavia vertauskuvia täynnä olevia lyriikoita tuohon poskisolistin lapselliseen uhoon. Ero on järkyttävä.

• Mieltymismaailma
        huuto takavasemmalta kirjoitti:

Vertaapa vaikka Anna Puun tai Jenni Vartiaisen kauniita, herkkiä ja oivaltavia vertauskuvia täynnä olevia lyriikoita tuohon poskisolistin lapselliseen uhoon. Ero on järkyttävä.

Huutaa saa takavasemmalta, mutta pitää myös ymmärtää, että eri ihmisillä on erilaiset mieltymykset - yksi pitää tammesta ja toinen pihlajasta esimerkiksi. Ja jos tunnetasolla mietitään mieltymyksiä, niin joillekkin yliherkät lurittelut ovat vastenmielisiä. Silloin arkirealistinen lyriikointi, jota Cheekillä on paljon, tuntuu paljon itseä koskettavammalta. Cheekin "Ukonilmalla" on yksi kestosuosikkiani. Todella kuvaava kuvaus tietystä tunnetilasta.

• objektiivinen ossi
        Mieltymismaailma kirjoitti:

Huutaa saa takavasemmalta, mutta pitää myös ymmärtää, että eri ihmisillä on erilaiset mieltymykset - yksi pitää tammesta ja toinen pihlajasta esimerkiksi. Ja jos tunnetasolla mietitään mieltymyksiä, niin joillekkin yliherkät lurittelut ovat vastenmielisiä. Silloin arkirealistinen lyriikointi, jota Cheekillä on paljon, tuntuu paljon itseä koskettavammalta. Cheekin "Ukonilmalla" on yksi kestosuosikkiani. Todella kuvaava kuvaus tietystä tunnetilasta.

Mieltymykset ja niiden paremmuus on täysin subjektiivista. En itsekään erityisemmin välitä kuunnella kamalaa hempeilyä arkirutiinien ohessa. Mieluummin kuuntelen jotakin energisempää, usein instrumentaalimusiikkia, koska sitä ei typerät sanoitukset ole päässeet pilaamaan.

Kuitenkin Jennin ja Anna Puun sanoitukset ihan objektiivisella tasolla ovat lähempänä klassista, hyvää ja onnistunutta runoutta. Räp-sanoitukset tyyliin "tilin tyhjäksi nostin, olutta ja makkaraa ostin" ovat niin luotaantyöntävän alaluokkaisia ja myötähäpeää aiheuttavia, ettei niitä edes runoutena voida pitää.

• Milloin?
        objektiivinen ossi kirjoitti:

Mieltymykset ja niiden paremmuus on täysin subjektiivista. En itsekään erityisemmin välitä kuunnella kamalaa hempeilyä arkirutiinien ohessa. Mieluummin kuuntelen jotakin energisempää, usein instrumentaalimusiikkia, koska sitä ei typerät sanoitukset ole päässeet pilaamaan.

Kuitenkin Jennin ja Anna Puun sanoitukset ihan objektiivisella tasolla ovat lähempänä klassista, hyvää ja onnistunutta runoutta. Räp-sanoitukset tyyliin "tilin tyhjäksi nostin, olutta ja makkaraa ostin" ovat niin luotaantyöntävän alaluokkaisia ja myötähäpeää aiheuttavia, ettei niitä edes runoutena voida pitää.

Voit pitää Jennin ja Annan sanoituksista. Kukaan ei ole pitämisesi esteenä.
        Minulle Cheekin lyriikat ovat juuri sitä mikä tuntuu minusta juuri minulle sopivilta. Ja tietenkin kokonaisuus minkä Cheek on luonut on se, joka pitää Cheekin menestyneenä edelleenkin, minunkin kauttani.
        Odottelenkin, että milloin Cheek saa musiikkineuvoksen arvonimen. Hänen ansionsa ovat jokaisen todettavissa.

• Redneck Samurai

Tuossa ylempänä oli puhetta lempikirjailijoista ja älykkyydestä. Vaikka viestiä ei ollut tarkoitettu minulle voin omasta puolesta vastata:) Voisivat muutkin vastata...
      lempikirjailijoita:
      J.R.R Tolkien
      Michael Moorcock
      H.P lovecraft
      Dan Simmons
      Neil Gaiman
      Alan Moore(vaikka onkin sarjakuva kirjoittaja).

Olen tehnyt virallisen älykkyystestin ja sen tulos oli 119 pistettä eli keskivertoa suurempi)

Kuuntelen itse musiikkia oikeastaan laidasta laitaan, paitsi juuri räppiä joka ei ole koskaan iskenyt minuun millään tavalla. Vaihdan aika usein kanavaa jos räp alkaa soimaan.
      Vapaa-ajalla itse kirjoitan tarinoita ja piirrän. Olen luonut pöytälaatikkooni yli 2000 sarjakuvahahmoa ja miiden lisäksi nuo tarinoihin kirjoitetut hahmot.

• Pinnistele

"Redneck...", eihän sinun tarvitsekkaan pitää rapistä.
      Sen kun vielä opit ymmärtämään, että jotkut aidosti pitävät rapistä, niin on älykkyytesi tehnyt tehtävänsä. Pinnistele, kyllä sinä vielä sen opit.

• Redneck samurai

Enhän minä sitä väitäkkään että jotkut eivät aidosti tykkäisi. Enkä ole mollannut Cheekkiä tai räpgenreä mitenkään. Kerroin vain oman mielipiteeni ja kunnioitan muiden mielipiteitä:)
        Onhan täällä aika lapsellisia kommentteja tyyliin "Cheek on h*mo" ja "Räp on p*skaa".
        Olisi mukavaa jos tähän ketjuun kirjoittavat kertoisivat samalla tavalla itsestään kuin minä, räpin vihaajat ja rakastajat.

• -.-..-
        Redneck samurai kirjoitti:

Enhän minä sitä väitäkkään että jotkut eivät aidosti tykkäisi. Enkä ole mollannut Cheekkiä tai räpgenreä mitenkään. Kerroin vain oman mielipiteeni ja kunnioitan muiden mielipiteitä:)
        Onhan täällä aika lapsellisia kommentteja tyyliin "Cheek on h*mo" ja "Räp on p*skaa".
        Olisi mukavaa jos tähän ketjuun kirjoittavat kertoisivat samalla tavalla itsestään kuin minä, räpin vihaajat ja rakastajat.

Ei täällä taida olla ketään toista noin itseään täynnä olevaa itsensä kehuskelijaa kuin sinä.

• Redneck Samurai
        -.-..- kirjoitti:

Ei täällä taida olla ketään toista noin itseään täynnä olevaa itsensä kehuskelijaa kuin sinä.

Kuka täällä on kehunut itseään?

• Pinnistele

"Redneck...", hieno kirjoitus sinulta :) nyt ymmärrän kommenttisi.
      Olet oikeassa tuossa keskustelualustan laajentamisesta.
      On älyllisesti heikkotasoista heitellä pelkästään herjaavia kommentteja.
      Jos sinulle sopii, niin ole mukana nostamassa keskustelun tasoa. Se olisi kaikkien etu.
      Ja vielä toistamiseen; jokaisella on oikeus pitää juuri siitä musiikista, josta pitää.

• hilma2

Posken musiikki on täyttä roskaa ja lapsellista potaskaaa.

• Vaikutus vaikuttaa
        hilma2 kirjoitti:

Posken musiikki on täyttä roskaa ja lapsellista potaskaaa.

Hilmaan tekee Cheekin musiikki kovankin vaikutuksen. Vaikuttaa, vaikkei pidäkkään siitä. Tuskin Hilma kommentoisi, jollei vaikutus olisi jo syntynyt.

• totanoinjooh

Joo onhan toi cheekin musa iha järkyttävää paskaa,mutta itse kyllä kuuntele tuota jenkki rappi emineim,wiz khalifa jne.. itse taidat kyllä kuunella jotain kasmiria tms...

• gay.boyz

Lapsellista? No jos homous on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66