Amerikkalaiset ja kollektiivinen vastuu

Jukka-Pekka

Minusta kaikkien tulee kiinnittää huomiota siihen, että kun puhutaan Irakin tilanteesta, niin koko USA ja kaikki amerikkalaiset ovat kollektiivisessa vastuussa siitä mitä Irakissa on tapahtunut ja tapahtuu. Aivan samoin kuin koko Saksa ja kaikki saksalaisetkin ovat kollektiivisesti vastuussa siitä mitä Natsi-Saksan aikana tapahtui. Myös kaikki amerikkalaiset ovat siten vastuussa Abu Ghraibin,Fallujhan ja muun Irakin ihmisoikeuksien rikkomuksista ja kansanmurhasta.
Tämä vastuu koskee kaikki amerikkalaisia kollektiivisesti.

3

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loginomi

      vastuuta tavallisille kansalaisille, eikä rivimiehille, eikä asevelvollisille; he joutuvat olemaan kahden tulen välissä! Vastuu on aina sillä, jolla on valta ja vallanvälineet! Kun mukaan huijatut heräävät, voi vallanpitäjiä!

    • Wirz

      ihmisyyttä vastaan.
      tiedämme että natsit syyllistyivät kyseiseen
      rikokseen nürnbergin tuomioistuimen mukaan v.
      -45.amerikka tekee parhaillaan rikoksiaan irakissa..siviilielämistä ei välitetä,irakilais-
      vankeja kohdellaan eläimillisesti ja orjuutetaan
      ja kohdellaan kuin auschwitzin keskitysleirissä
      konsanaan.mun mielestä jokainen jenkkisotilas ja
      heidän esimiehensä voitaisiin hirttää palleista
      ja böshin aivot voitaisiin sulattaa ja toimittaa
      irakiin uudeksi kansanaarteeksi.
      kaikki me tiedämme,että muut eivät uskalla
      puuttua jenkkien tekemiseen irakissa;periaattees-
      sa ne voisivat pamauttaa koko irakin tuhkaksi
      ilman että mikään rikostuomioistuin puuttuisi
      heidän tekemiseen.
      usa=väkivalta=kuolema=helvetti=pahuus

      • kovia sanoja, mutta pitää paikkansa. Usa on todellakin saanut hääriä mielensä mukaan kaikkialla ja tulokset näkee se ns."sokea Reettakin."

        RAP (Hubert Gerold) Brown on osuvasti osunut ytimeen sanoessaan"Violence is as American as cherry pie" Väkivalta on yhtä amerikkalainen ilmiö kuin kirsikkapiirakka. Näinhän se on.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3258
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      971
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      698
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe