Onko totta että auton akku ei saa hetkeksikään mennä tyhjäksi?
Kuinka kauan akkua voi säilyttää kun auto on käyttämättä?
Jos akun vaihtaa pitää olla joku vekotin joka työnnetään tupakan sytyttimeen?
Miten vaihdetaan varusteakku?
Entäpä käynnistysakku?
Onko molemmille akuille tupakansytytin?
Pitääko auto ohjelmoida uudelleen jos akku on pakko vaihtaa?
Kun akku nyykähtää
7
195
Vastaukset
- riippuu
Mikä auto, ja vähän muustakin
- siis...
EI ainakaan minun autossa haittaa että akku olisi tyhjä, voi vaikka ottaa akun irti ja ladata kotona.
johdot vaan irti(ensin miinus, ja sitten plus-napa) ja akku verkkovirtalaturiin kiinni kotona tai uusi akku kiinni samoihin piuhoihin. ei ole mitään rakettitiedettä.
autoissa on joko yksi12v tai pari-akku 24v.
varusteakusta en ole kuullutkaan, mutta varaosa akusta olen kuullut.
Kai nuo asia pitäisi autokoulussa opettaa, minulle ainakin tuli jo autokoulussa perus tiedot.- tasavirta
Minun kuplassani on yksi akku Jännite on 6 volttia. Varusteakku (onko virallinen nimi) löytyy pösöstäni takakontista. Siis ihan tehtaan asentama. Minä en kyllä irrota akkua autosta latauksen ajaksi. Laturin johdot vain akkuun kiinni ja töpseli kiinni. Tietenkin jos on sellaisessa paikassa ettei ole sähkövirtaa saatavana, tulee akun irrotus ehkä tarpeelliseksi. Kaikista autoista ei kyllä voi akkua irrottaa noin vaan, voi mennä ohjelmoinnit sekaisin.
- hä?
tasavirta kirjoitti:
Minun kuplassani on yksi akku Jännite on 6 volttia. Varusteakku (onko virallinen nimi) löytyy pösöstäni takakontista. Siis ihan tehtaan asentama. Minä en kyllä irrota akkua autosta latauksen ajaksi. Laturin johdot vain akkuun kiinni ja töpseli kiinni. Tietenkin jos on sellaisessa paikassa ettei ole sähkövirtaa saatavana, tulee akun irrotus ehkä tarpeelliseksi. Kaikista autoista ei kyllä voi akkua irrottaa noin vaan, voi mennä ohjelmoinnit sekaisin.
Siis sinulla on kaksi akkua autossa? miksi?
- Hä?
hä? kirjoitti:
Siis sinulla on kaksi akkua autossa? miksi?
Sorry. piti mennä aloittajalle.
- akuuttia
Minulla oli 6V kuplassa kaksi akkua ja kytkinvipu jolla sai kovalla pakkasella startin ajaksi 12 volttia starttimoottorille. Lähti käyntiin 34 asteen pakkasilla ilman lämmitystä.
- metsämies
itse nostan vain jänitettä (Ah) mutta en virtaa (V).
kytketty niin että, kun tarvitsen kylmäkäynistukseen puhtia. lataa kumpaakin akkua ajossa ja 0-asentoon palautuva pääkatkaisin yhdistää akut yhteen. ja sähkö lämmitys ottaa virtaa lisäakusta kun tulee äkkilähtö. niin auton moottorista ei tarvitse heti ottaa lämpöä auton sisään. lämmittimiä kaksi takana ja kaksi konelaudan alla.
http://static1.motonet.fi/img/4/482131/500/482131.jpg
nopeuttaa ja helpottaa lähtöä, mukava nukkuakin autossa kun on lämmitys
http://s18.postimg.org/kcxa8h2ax/akut.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036