DOMINIKAANINEN TASAVALTA AN JOULUKUUSSA 2004

REISSUUN

Hyvät ihmiset,jos olette käyneet Dominikaanisessa Tasavallassa niin kirjoittakaa kokemuksia.Olen menossa sinne pohjoiseen...surffarien suosimaan kohteeseen 2 viikoksi.Mikä on hintataso?Entä rokotukset?Käykö Visa Electron kortti?Onko pankkiautomaatteja?Kannattaako ottaa all inclusive - palvelu?Onko liikkuminen muihin kaupunkeihin helppoa julkisilla/taksilla...kallista?Kun lukee näitä palstoja niin pelkästään negatiivista Dominikaanisesta Tasavallasta kerrotaan!Ihmettelen ja kuitenkin ihmiset itse matkansa valinneet!

Joten odotan faktoja,kommentteja,kokemuksia....en mitään ruikutusta siitä kuinka siellä olikin erilaista kuin suomessa....hui kamalaa :-D

9

6318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosua

      Olin siellä pari vuotta sitten Joulun ja ainoa "ikävä" asia on pitkä lento.Edullista on liikkuminen ja syöminen.Minä en menisi all-inclusive hotelliin.Ihmiset avuliaita ja ystävällisiä.Hienot maisemat ja turvallinen kohde.Pankkiautomaatteja en nähnyt Visalle.Tosin en etsinytkään,pankkeja on ainakin.Nautihan matkastasi se on hienoimpia kohteita jossa olen käynyt.

    • Reissari

      Sai Sosuasta normaali-Visalla rahaa, electronia en käytä. Olin siellä jo n. 6 vuotta sitten ja silloin paikka oli mielestäni kallis, ainakin verrattuna Intiaan ja Kaakkois-Aasiaan. Halvempaa kuitenkin tietysti kuin Euroopan lomakohteet.

      Olen matkustellut monissa kaukokohteissa ja Dom. tasavalta oli niistä tylsin. Nimenomaan siellä ei niin kauhean erilaista ollut verrattuna mihin tahansa lomakohteeseen. Melko persoonaton maa. Tusina kohde. Harmi, että Haiti on nyt niin levoton, se olisi ehdottomasti käynnin arvoinen. Jokainen tietysti etsii lomaltaa aina vähän erilaisia asioita, joten hyvää matkaa sinulle ja toivottavasti viihdyt.

      • Kaukokaipuu

        Sinä, joka olit reissannut kaukokohteissa, voitko verrata esim. Thaimaata tai sen lähimaita Dominikaaniseen?

        Tahtoisi käydä tuollakin, mutta Thaikuista on niin hyvät kokemukset, ettei halua pettyä.


      • mä vaan
        Kaukokaipuu kirjoitti:

        Sinä, joka olit reissannut kaukokohteissa, voitko verrata esim. Thaimaata tai sen lähimaita Dominikaaniseen?

        Tahtoisi käydä tuollakin, mutta Thaikuista on niin hyvät kokemukset, ettei halua pettyä.

        Kirjoitit -> "Kun lukee näitä palstoja niin pelkästään negatiivista Dominikaanisesta Tasavallasta kerrotaan!Ihmettelen ja kuitenkin ihmiset itse matkansa valinneet!"

        Mistä h..tistä voi tietää etukäteen millainen paikka on? En todellakaan olisi sinne mennyt, jos olisin tiennyt millaista siellä on. Nyt oon onneksi viisaampi!

        Ja sulle kaukokaipuu, jätä Dommarit väliin niin ei tarvitse pettyä. Thaimaa hakkaa Dominikaanit 6-0!!!!


      • Reissari
        Kaukokaipuu kirjoitti:

        Sinä, joka olit reissannut kaukokohteissa, voitko verrata esim. Thaimaata tai sen lähimaita Dominikaaniseen?

        Tahtoisi käydä tuollakin, mutta Thaikuista on niin hyvät kokemukset, ettei halua pettyä.

        Moi!

        Matkakohteiden suositteleminen muille on aina hieman riskialtista, koska ihmiset odottavat niin erilaisia asioita. Mun motiivini matkustamiseen on: haluan nähdä miten maailma makaa, eli en pelkää kohdata köyhyyttä ja puutetta, vaikkakin joskus "rikkaana" länsimaisena epätasa-arvo hävettääkin. En siis asu all inclusive-hotelleissa, vaan paikallisten ylläpitämissä vaatimattomissa hotelleissa ja majataloissa. Tietystä itse määrittelemästäni tasosta olen valmis maksamaan, joten ihan köyhäilyreissuja en kuitenkaan harrasta.

        Näistä lähtökohdista tykkään Kaakkois-Aasiasta enemmän. Thaimaan plussat: halpa, historiall. kohteita runsaasti, paikallinen kulttuuri mielenkiintoinen, liikenneyhteydet hyvät ja mukavat, upea ilmasto, älyttömän hyvää ruokaa, ystävällisiä ihmisiä, turvallinen, Bangkok. Thaimaan miinukset: olen käynyt siellä niin monta kertaa, ettei joka vuosi viitsi juosta, turistien valtaamat rantalomakohteet (muttei häiritse mua, koska kierrän ne kaukaa), tyttö-bisnes.

        Dominikaanisen plussat: ihmiset ystävällisiä, olut hyvää, rommi halpaa, ihan kauniit maisemat, upea ilmasto. Dominikaanisen miinukset: kallis (vaikkakin Karibian halvimpia), liikenneyhteydet heikot, vähän tylsä paikka, ei kiinnostavia suuria kaupunkeja, ruoka keskinkertaista ja kallista, oikeastaan ei jäänyt oikein mitään erityistä mieleen.

        Jos tykkäät Kaakkois-Aasiasta onhan siellä Thaimaan lisäksi muitakin paikkoja. Tässä helppoja matkakohteita: Malesia, Vietnam. Ehkä vähän haastavampi, mutta tosi mielenkiintoinen: Kambozha.


      • Kaukokaipuu
        Reissari kirjoitti:

        Moi!

        Matkakohteiden suositteleminen muille on aina hieman riskialtista, koska ihmiset odottavat niin erilaisia asioita. Mun motiivini matkustamiseen on: haluan nähdä miten maailma makaa, eli en pelkää kohdata köyhyyttä ja puutetta, vaikkakin joskus "rikkaana" länsimaisena epätasa-arvo hävettääkin. En siis asu all inclusive-hotelleissa, vaan paikallisten ylläpitämissä vaatimattomissa hotelleissa ja majataloissa. Tietystä itse määrittelemästäni tasosta olen valmis maksamaan, joten ihan köyhäilyreissuja en kuitenkaan harrasta.

        Näistä lähtökohdista tykkään Kaakkois-Aasiasta enemmän. Thaimaan plussat: halpa, historiall. kohteita runsaasti, paikallinen kulttuuri mielenkiintoinen, liikenneyhteydet hyvät ja mukavat, upea ilmasto, älyttömän hyvää ruokaa, ystävällisiä ihmisiä, turvallinen, Bangkok. Thaimaan miinukset: olen käynyt siellä niin monta kertaa, ettei joka vuosi viitsi juosta, turistien valtaamat rantalomakohteet (muttei häiritse mua, koska kierrän ne kaukaa), tyttö-bisnes.

        Dominikaanisen plussat: ihmiset ystävällisiä, olut hyvää, rommi halpaa, ihan kauniit maisemat, upea ilmasto. Dominikaanisen miinukset: kallis (vaikkakin Karibian halvimpia), liikenneyhteydet heikot, vähän tylsä paikka, ei kiinnostavia suuria kaupunkeja, ruoka keskinkertaista ja kallista, oikeastaan ei jäänyt oikein mitään erityistä mieleen.

        Jos tykkäät Kaakkois-Aasiasta onhan siellä Thaimaan lisäksi muitakin paikkoja. Tässä helppoja matkakohteita: Malesia, Vietnam. Ehkä vähän haastavampi, mutta tosi mielenkiintoinen: Kambozha.

        Saitte minut tekemään valintani, suuntaan joka on varmasti mieluinen, eli Thaimaahan.

        Parin viikon päästä taas sinne, enkä tule pettymään.


      • tsunami
        Kaukokaipuu kirjoitti:

        Saitte minut tekemään valintani, suuntaan joka on varmasti mieluinen, eli Thaimaahan.

        Parin viikon päästä taas sinne, enkä tule pettymään.

        Veikö tsunami sinut?


      • mitämissä
        Reissari kirjoitti:

        Moi!

        Matkakohteiden suositteleminen muille on aina hieman riskialtista, koska ihmiset odottavat niin erilaisia asioita. Mun motiivini matkustamiseen on: haluan nähdä miten maailma makaa, eli en pelkää kohdata köyhyyttä ja puutetta, vaikkakin joskus "rikkaana" länsimaisena epätasa-arvo hävettääkin. En siis asu all inclusive-hotelleissa, vaan paikallisten ylläpitämissä vaatimattomissa hotelleissa ja majataloissa. Tietystä itse määrittelemästäni tasosta olen valmis maksamaan, joten ihan köyhäilyreissuja en kuitenkaan harrasta.

        Näistä lähtökohdista tykkään Kaakkois-Aasiasta enemmän. Thaimaan plussat: halpa, historiall. kohteita runsaasti, paikallinen kulttuuri mielenkiintoinen, liikenneyhteydet hyvät ja mukavat, upea ilmasto, älyttömän hyvää ruokaa, ystävällisiä ihmisiä, turvallinen, Bangkok. Thaimaan miinukset: olen käynyt siellä niin monta kertaa, ettei joka vuosi viitsi juosta, turistien valtaamat rantalomakohteet (muttei häiritse mua, koska kierrän ne kaukaa), tyttö-bisnes.

        Dominikaanisen plussat: ihmiset ystävällisiä, olut hyvää, rommi halpaa, ihan kauniit maisemat, upea ilmasto. Dominikaanisen miinukset: kallis (vaikkakin Karibian halvimpia), liikenneyhteydet heikot, vähän tylsä paikka, ei kiinnostavia suuria kaupunkeja, ruoka keskinkertaista ja kallista, oikeastaan ei jäänyt oikein mitään erityistä mieleen.

        Jos tykkäät Kaakkois-Aasiasta onhan siellä Thaimaan lisäksi muitakin paikkoja. Tässä helppoja matkakohteita: Malesia, Vietnam. Ehkä vähän haastavampi, mutta tosi mielenkiintoinen: Kambozha.

        Voisikohan tällä kanavalla saada realistista tieto Kambozhan olosuhteista, hintatasosta, siisteydestä yms...


    • brugal

      inclusive,silloin sulla on vaihtoehto.sieltä kyllä pääse ulos jos haluaa nähdä paikallista menoa.Siihen paikalliseen menoon kr:piintyy parissa päivässä.ilotyttöjä,kerjäläisiä,letittäjiä,roskia ja ränsistyneitä hökkeleitä.
      me itse asuttiin tavallisessa hotellissa keskellä sosuaa,tosin siinäkin oli muurit piikkilankoineen ympärillä ja portilla vartia pumppuhaulikolla varustettuna.näin on joka hotellin kohdalla.
      käytiin myös Haitissa,mutta se onkin jo toinen tarina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe