Homeongelmia uuden pesukoneen kanssa

huonomäihä

Hei!

Onko kellään muulla homeelle altistuneella ollut ongelmaa uuden pesukoneen kanssa?

Minulle toimitettiin sisältä täysin märkä pesukone joka löyhkäsi homeelle ja myös normaalisti uuden koneen kemikaaleille/materiaaleille. Sain heti tavalliset homeoireet, jotka minulle tulee hometaloissa, kun ryhdyin avaamaan pakkausta. Oireet eivät ole kadonneet vaikka konetta on käytetty tyhjänä kymmeniä kertoja huollon ohjeiden mukaan, hajut vaan hieman lientyneet. Muutama vuosi sitten saman merkin uusi kone ei aiheuttanut oireita eikä siellä ollut yhtä paljon testivettä jätetty sisälle. Ilmeisesti huono mäihä että osui tällainen nyt kohdalle, mutta mahtaakohan olla yleinenkin vaiva?

Nyt koitetaan sopia huollon kanssa asiasta että saataisi terve masiina. Muiden samanlaiset kokemukset voisivat olla avuksi..

3

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hui hui hajuja

Vaihda hajusteettomiin pesuaineisiin ja varsinkin hajusteettomiin huuhteluaineisiin. Vaikka saisit uuden puhtaan pesukoneen, niin oireita voi tulla kemikaaleistakin. Hajusteyliherkkyys on mahdollista saada homepulmien kylkiäisinä.

• huonomäihä

Tosiaan olen itsekin kuullut että homelle altistuneet voivat herkistyä helposti myös muille kemikaaleille siinä ohessa. Mutta itse olen aina käyttänyt hajusteettomia pesuaineita ja huuhteluaineita, eikä oireita tule pesulan pesukoneessa pestyistä pyykeistä tai äidin upouudessa pesukoneessa pestyistä pyykeistä samoilla pesuaineilla. Siksi epäilen että koneessa itsessään on jotain pielessä.

• Hui hui ja sillee

" Siksi epäilen että koneessa itsessään on jotain pielessä". Sinä itse olet se paras mittari. Täytyy uskoa omiin tuntemuksiin ja kokemaansa oireilua.
      Kun on pahoin herkistynyt, niin pienetkin määrät aiheuttavat oireiluja. Tsemppiä.
      Vaikeita asioita selvittä. Eihän noita pysty selvittämään tai eivät ehkä oikein uskalla tai halua THL, STM, Valvira ja TTL. Ainoa mitä on tapahtunut on, että kaikki kielletään ja vastuu sairastelusta jää työntekijöille ja opiskelijoille sekä kotona terveytensä menettäneille.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/jopa-neljannes-julkisten-rakennusten-alasta-on-homeessa/3154258

http://www.katsomo.fi/?progId=421160

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe