Onko marihuana=kannabis=hasis?

Innanen

Nyt kun kokototuus.com lopetti kesällä, etsin muualta netistä tietoa eri huumeista ja löysin mm. tälläisen vaarallisuusasteet-taulukon:

http://users.utu.fi/taonnela/vaarallisuusasteet.html

Onko tuossa taulukossa Marihuana sama kuin kannabis ja onko se taas sama kuin hasis? Siis onko marihuana vain jenkkinimi kannabikselle?

Tuo on muuten mielenkiintoinen taulukko ja minulla noista huumausaineiden vaikutuksista lukeminen on aiheuttanut sen että olen nykyään lähes täysin absoludisti. Huumeita en ole koskaan kokeillutkaan, mutta alkoholia käytin ennen satunnaisesti (joskus jopa 'totaalino(l)laus'). Nyt kun sisäistin että alkoholi on itseasiassa huumausteknisesti huume ja aika vahva sellainen, niin ei tee mieli käyttää sitäkään. Tulee jotenkin kaksinaismoralistinen olo jos käyttää alkoholia ja samalla paheksuu noita miedompia. Huumeet/päihteet ovat pakoa todellisuudesta ja totesin että minulla on hyvä olo ilman niitäkin enkä siis tarvitse pakoa todellisuudesta. Onko muille käynyt samalla tavalla?

6

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Judd

      Kannabistuotteita ovat hasis, hasisöljy ja marihuana. Niitä saadaan Cannabis sativa -nimisestä hamppukasvista. Marihuanaan käytetään kasvin kukintoja ja ylimpiä versoja. Hasista ja hasisöljyä valmistetaan hampun hartsista.

    • *speed*

      Joo,samaa kamaa kaikki..

    • pohjanmaanmummo

      Naapuri kasvattaa suurissa laatikoissa saaristossa tätä myrkkyyä.
      Ihmeelistä ettei kukaan puutu?

      • hyvyys-muuttaa-maailman

        Ei puututa rehelliseen toimintaan, jos helpotat kaverien polttelua niin
        oot hyvä jätkä ja levittää hyvää hyvää sanomaa " välittäkää toisistanne "


    • kannabis_psykoosi_iskee

      Terveen ja tasapainoisen ihmisen ei tarvitse paeta huumemaailmoihin.

      • Ritawa

        tuskinpa rankaisut, vankilat, putkat ja sakot auttavat niitä ihmisiä, jotka eivät ole terveitä ja tasapainoisia vaan käyttävät alkoholia ja huumeita, että kestävät maailmaa edes jollain tavalla?

        vai mitä olet mieltä?

        enemmän toimimaton lainsäädäntö ja kaltaisesi ankeuttajat syrjäyttävät kuin kannabis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe