Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi Häme ja Pirkanmaa talvipyynnin ulkopuolelle???

Ryynäsen Topi

Kuten otsakkeessa kerroinkin miksi hirven talvipyynnin ulkopuolelle jää Häme ja Pirkanmaa??? Vaikka nyt onkin heikoin hirvikanta vuosikausiin niin siitä huolimatta kyseisillä alueilla on useampina vuosina mitattu suomen tiheimpiä hirvikantoja. Tästä huolimatta talvi hirvestystä ei sallita näillä paikkakunnilla kun se mahdolliseksi tulee päätösten mukaan.
Mielestäni on hyvin epäoikeudenmukaista jättää tietyt alueet ulkopuolelle koska kantakaan ei siitä vaarantuisi yhtään enempää kuin muualla suomessa.
Syyksi ei kelpaa edes asutusten läheisyys sillä alueet ovat moninpaikoin laajoja erämaita siinä missä keski-suomessa tai pohjanmaallakin ja saahan kiväärillä myös syysaikaan metsästää näissäkin kunnissa.
Minkään muun eläinlajin kohdallakaan ei suomessa rajoiteta metsästystä maakunnan mukaan jos vain eläinkanta metsästyksen kestää.
Itse tulen vastustamaan periaatteellisista syistä koko hirven talvipyyntiä koska koko maa ei ole tasa arvoisessa asemassa sen suhteen.
Kumma että alueilla jossa hirvenpyynti ei olisi sallittua ei edes syksyiset rajoitukset usein ole voimassa vaan koko kausi on tähän asti ollut sallittu hirven metsästykseen. Näinollen minun järkeeni ei käy miksei sitten talvipyyntikin.

1

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahimees

      Trolli on taas herännyt:D
      Kyllä voi jollain olla henkilökohtaisia ongelmia aitoa RT.a kohtaan. Mene hoitoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe