Moi!
Minkälainen päivärytmi mun kannattais tehdä mun tulevalle suomenhevoselle?
Ratsastan aina n. 16.00-18.00 aikaan, milloin mun kannattais ruokkia yms?:)
Päivärytmi
4
120
Vastaukset
- Kasiro
Päivärytmi oman makusi mukaan kunhan muistat että ruokit sen 3 - 6 kertaa päivässä. Anna kuitenkin pari tuntia aikaa ruoan sulatteluun ennenkuin ratsastat ja odota vähintään tunti, mieluummin kaksi ennenkuin annat ruokaa ratsastuksen jälkeen. Pidä mahdollisimman tasaiset ruokintavälit.
- Tanjaa_
Ei kyllä ihan oman maun mukaan kannata, lähes kaikilla talleilla on suurinpiirtein samat ajat. Esim. aamulla 8-9 aamuruoat, 12-13 päiväheinät, voit heittää pikkuisen heinää kun harjaat hevosta, pieni määrä ei ole pahitteeksi ennen ratsastusta. Ratsastuken jälkeen voi myös antaa heinää tai riippuu monelta tulet ratsastamasta. Iltaruoat 19-20.
- mörrinkäinen
No joo, jos ratsastus on ollut kevyttä köpöttelyä, sen voi kyllä ruokkia liikutuksen jälkeen, mutta vähänkään rankemman treenin jälkeen (ts, jos hevonen on hikinen) on hyvä odotella se tunti tai pari ennen ruokintaa niin kuin Kasiro sanoi. Jos hevoselle antaa kunnon aterian heti rankan ratsastuksen jälkeen, sille voi tulla vatsanväänteitä ihan niin kuin ihmisellekin. Siksi on turvallisempaa odotella.
Jos talli hoitaa aamu- ja päivähoidon, on päivärytmiä tosiaan hankala järjestellä siltä osin, mutta iltahoidon voi kyllä junailla sen mukaan mikä itselle sopii. - Kasiro
Koska päivärytmiä kysyttiin niin oletin ilman muuta että hevonen on omassa tallissa. Kaikissa talleissa ei ole samat ajat, minun tallissa ruokitaan hevoset joka aamu klo 6 koska lähden sitten töihin. Isä hoitaa pari seuraavaa ruokintaa ja vie ne ulos ja minä töistä tullessani hoidan taas loput.
Naapurissa taas hoidetaan poni aamulla klo 7 koska omistaja lähtee sitten kouluun. Päiväruoan antaa tytön äiti ja tyttö hoitaa loput koulusta tultuaan.
Eli täysin eri rytmit.
Ja olen edelleen sitä mieltä ettei heti liikutuksen jälkeen kannata antaa ruokaa, syyt Mörrinkäinen jo kertoikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1428360Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047549Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot1255782Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035678Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194840Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1472690Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys632519Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81505Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71474Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2221369