Kansainvälinen yhtiö sijoittamassa talvivaaraan 150 miljoonaa

kau

Kansainvälinen yhtiö ilmaisi kiinnostuksensa sijoittaa 150 miljoonaa konkurssiin julistettuun Talvivaaran kaivokseen.

Talvivaaran emoyhtiö (Sotkamo Oy) ajettiin konkurssiin 6.11.2014 Espoon käräjäoikeudessa.

Jos kerta uraaninkaivuu on näin tappiollista toimintaa, että sijoittajat häviävät kaikki rahat jokainen kerta, niin miten kansainvälisillä yhtiöillä voi olla innostusta pistää haisemaan lisää satoja miljoonia.

Pääministeri Alexander Stubb vieraili Talvivaaran kaivoksella viime perjantaina Sotkamossa.

Stubb jopa aiheutti pahennusta, kun hän Twiittasi "Kiitos Talvivaara"... Koska kyseinen kaivos tuhosi paikallisen alueen luontoa oikein huolella. Herra pääministeri joutui siksi pyytelemään anteeksi myöhemmin twiittiään.

Kansainvälinen ydinaseteollisuus kuitenkin tarvitsee lisää uraania ja siksi näitä monikansallisten yhtiöiden uraanikaivoksia pidetään pystyssä ja jos kerta toiminta on tappiollista, niin sotateollisuudelle tehdyt kaupat tehdään sitten pimeästi. Tästä syystä Talvivaaran kaivostoiminta ei hyödytä kuin vain monikansallisia suursijoittajia.

Suomen väestön mielipidettä ei kuunnella, kun USA:n sotateollisuus tarvitsee lisää uraania, jotta voi käydä pommittamassa köyhdytetyllä uraanilla demokratiaa lähi-itään.

Nämä uraanikaivokset tulisi sulkea pois Suomesta ja laatia ensin lait koko ydinaseteollisuuden uraanikaupan kieltämiseksi. Mutta arkadianmäelle pitäisi saada ensin sellainen hallitus, joka ei ole läpi korruptoitunut.

Lähteet: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288773543471.html

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/hs valtio haluaa talvivaaran emoyhtion konkurssiin/201411708502

http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2014/11/kansainvalinen-yhtio-sijoittamassa.html

0

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
        Ikävä
        74
        5113
      2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
        Ikävä
        108
        3561
      3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
        Äänekoski
        40
        3436
      4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
        Ikävä
        51
        3014
      5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
        Ikävä
        26
        2748
      6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
        Ähtäri
        7
        2269
      7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
        Suomussalmi
        24
        2091
      8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
        Ikävä
        199
        1990
      9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
        NATO
        408
        1610
      10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
        Ikävä
        9
        1548
      Aihe