Missä tilanteissa lainaa?

Pankkiiri

Kertokaapa nyt hyvät ihmiset, missä tilanteissa olette joutuneet ottamaan pankista lainaa?

Onko asuntolaina ainoa lainantarve vai tarvitsetteko lainaa muihinkin tarjoituksiin esim. remontti, auto, huonekalut ym.

Miten teette päätöksen mistä pankista menette lainaa hakemaan?

5

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sow

      Asuntolainaa, remonttilainaa, lainaa avokkaan velkoihin jne jne...

      Päätöksen olen tehnyt pankin tarjouksen perusteella (aina henk koht käynti)pienin korko järj palkkio. Pankkiuskollisuus on aikansa elänyttä!

    • Tähän mennessä kaikki omistusasuntoa halvemmat asiat on tullut maksettua käteisellä tai suoralla tilisiirrolla.

      Hain lainaa vain yhdestä pankista. Samasta, missä olen ollut asiakkaana suunnilleen koko elämäni.

      • Pankkiiri

        Tämäpä mielenkiintoista, toinen sanoo, että pankkiuskollisuus on menneen talven lumia ja toinen puolestaa pitää tiukasti kiinni omasta pankistaan.
        Ovatko lainan alhaiset korot ja pienet palkkiot ainoa syy mikä vaikuttaa asiaan? Missä tilanteissa olette valmiita vaihtamaan pankkianne? Merkitseekö palvelu teille mitään?


      • muuan lainaaja
        Pankkiiri kirjoitti:

        Tämäpä mielenkiintoista, toinen sanoo, että pankkiuskollisuus on menneen talven lumia ja toinen puolestaa pitää tiukasti kiinni omasta pankistaan.
        Ovatko lainan alhaiset korot ja pienet palkkiot ainoa syy mikä vaikuttaa asiaan? Missä tilanteissa olette valmiita vaihtamaan pankkianne? Merkitseekö palvelu teille mitään?

        Olin uskollinen Nordealle yli 30 vuotta, mutta kun tarvittiin isohko laina (johon kaikki vakuudet kyllä oli kunnossa) ja pyysimme sieltä tarjouksen, muiden pankkien ohessa, ei pankki ilmeisesti halunnut pitää vanhaa asiakastaan koska kerroimme kyllä mitä laina maksaa muualla, mutta he eivät tähän pystyneet. Nyt en kyllä enää harkitsisikaan kyseistä pankkia, koska joustava palvelu ja nopea asioiti nykyisessä pankissamme on upeaa (käyn n. 2 krt vuodessa Nordeassa tallelokerolla ja ihmettelen aina sitä jonotusta mitä siellä saa kestää).
        Olemmekin jutelleet, että muutaman euron vuoksi emme pankkisuhdettamme katkaise, mutta ehkä tuollainen 150 € vuodessa voisi tehdä kuitenkin sen jos säästöä syntyisi pankkia vaihtamalla. Joten kyllä se rahan hinta ratkaisee ainakin asuntovelkaisella.


      • Pankkiiri kirjoitti:

        Tämäpä mielenkiintoista, toinen sanoo, että pankkiuskollisuus on menneen talven lumia ja toinen puolestaa pitää tiukasti kiinni omasta pankistaan.
        Ovatko lainan alhaiset korot ja pienet palkkiot ainoa syy mikä vaikuttaa asiaan? Missä tilanteissa olette valmiita vaihtamaan pankkianne? Merkitseekö palvelu teille mitään?

        Omalla kohdallani on kyse vain laiskuuden maksimoinnista, en vain ole jaksanut lähteä kyselemään muualta.. Marginaali tippui muutenkin, kun vähän keskusteli asiasta.

        Pelkän Solon ja ehkä parisen kertaa vuodessa tarvittavan valuutanvaihton takia en tarvitse henkilökohtaista palvelua. Palvelun merkitys kokonaisuudessa on siis sangen vähäinen.

        Jos kuukaudessa säästäisi vaikka vähintään 50 e, niin sittenhän voisi jo viimeistään harkita vaihtoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe