Maksamaton luottokorttilasku

dsfhsdfh234

Mulla on maksamatonta luottokorttilaskua noin 3500€ ja se on ollut maksamatta vuoden päivät. Nets ei kuitenkaan vie asiaa eteenpäin vaan laittaa aina laskun jossa on joku reilu 30€ aina lisää korkoa joka kuukausi.

Voiko noin tehdä miten pitkään vai onko netsin laitettava jossain vaiheessa velkani perintään ja sitä kautta oikeuteen/ulosottoon. Vai pitääkö minun itse vaan ilmottaa etten maksa, laittakaa perintään jne..


ps. velkaa on 70k€ joten tuo on rikka sopassa..

10

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+4

      Milläköhän perusteella noita luottokortteja oikein myönnetään? Itse olen muutaman kerran hakenut. Aina tullut hylky, vaikka luottotiedot ovat olleet aina kunnossa eikä velkaakaan ole ollut lähes vuoteen.

      • näin menee

        Nets voi roikuttaa laskuasi ja kerryttää sille lisäkuluja ihan niin pitkään kuin haluaa. Sinä itse voit pyytää laskun siirtoa oikeudelliseen perintään (= käräjaoikeuden maksutuomio ulosotto), mutta Netsin ei ole pakko pyyntöösi suostua. Mutta pyyntösi jälkeen Nets ei saa enää periä perintäkuluja. Korot velalle kuitenkin edelleen kertyvät.


      • eläkeläinen

        Onko säännölliset tulot? Ihmettelen miksi et ole saanut korttia? Kyllä ne pankin tiskilläkin laittavat hakemuksen ainaki minulle tuli eka luottokortti siten, että virkailija ehdotti ja hakemus lähti. Halusin siihen aikaan kortin 800 e luotto-ominaisuudella ja jos käytin maksoin aina pois. Luottoraja on nykyään kolminkertainen alkuperäisestä.


      • 17+4
        eläkeläinen kirjoitti:

        Onko säännölliset tulot? Ihmettelen miksi et ole saanut korttia? Kyllä ne pankin tiskilläkin laittavat hakemuksen ainaki minulle tuli eka luottokortti siten, että virkailija ehdotti ja hakemus lähti. Halusin siihen aikaan kortin 800 e luotto-ominaisuudella ja jos käytin maksoin aina pois. Luottoraja on nykyään kolminkertainen alkuperäisestä.

        On säännölliset tulot, nettona 833 euroa kuukaudessa. Lisäksi saan eläkkeensaajan asumistukea. Ymmärtäisin, jos saisin takuueläkettä, joka ei ole ulosottokelpoista.


      • Kekkonen2
        eläkeläinen kirjoitti:

        Onko säännölliset tulot? Ihmettelen miksi et ole saanut korttia? Kyllä ne pankin tiskilläkin laittavat hakemuksen ainaki minulle tuli eka luottokortti siten, että virkailija ehdotti ja hakemus lähti. Halusin siihen aikaan kortin 800 e luotto-ominaisuudella ja jos käytin maksoin aina pois. Luottoraja on nykyään kolminkertainen alkuperäisestä.

        wippiii, 2400EUR !!??


      • 9+6
        17+4 kirjoitti:

        On säännölliset tulot, nettona 833 euroa kuukaudessa. Lisäksi saan eläkkeensaajan asumistukea. Ymmärtäisin, jos saisin takuueläkettä, joka ei ole ulosottokelpoista.

        Kokonaistulo lienee liian pieni, vaikka onkin säännöllinen. Yksi mitä katsovat on tilihistoriasi, jos tili menee lähelle nollaa aina ennen eläkepäivää niin eivät myönnä korttia.


      • dsfhsdfh234
        näin menee kirjoitti:

        Nets voi roikuttaa laskuasi ja kerryttää sille lisäkuluja ihan niin pitkään kuin haluaa. Sinä itse voit pyytää laskun siirtoa oikeudelliseen perintään (= käräjaoikeuden maksutuomio ulosotto), mutta Netsin ei ole pakko pyyntöösi suostua. Mutta pyyntösi jälkeen Nets ei saa enää periä perintäkuluja. Korot velalle kuitenkin edelleen kertyvät.

        No ne "perintäkulut" on kuukaudessa se tilinhoitomaksu eli 2,95€, ei muita kuluja koron lisäksi. Aika kärsivällisiä ovat velallisen kanssa kun vuosi jo vierähtänyt viimeisestä maksusta :D ...no omapahan on asiansa jos ei vie oikeuteen


    • net or to not net

      Eikös tää ole niin että NET ei myönnä tai laskuta mitää luottoja. Itsellä ei ole kokemusta NETsistä muuta kuin se, että pankki varmensi vain Debit kortin myöntämisperusteen ja pankki vasta itse myönsi sen.

    • lainansa yhdistellyt

      Hei,

      Tilanteesi ei kuulosta hyvältä. Miten oletko ajatellut maksaa tuon 70t joskus pois? Oletko ollut yhteydessä velkaneuvontaan? Se voi tuntua tuossa tilanteessa olevan ihan sama mitä tapahtuu ja mistä laskuja tulee, mutta elät vain kerran ja tuo ei ainakaan elämän laatuasi paranna. Tee itsellesi excel taulukko mihin pistät kaikki sinun tulosi ja menosi per kk ja mene tämän taulukon kanssa velkaneuvontaan? Luottotietosi olet varmaan jo menettänyt, mutta jos mahdollista niin koittaisit saada joitain lainoja yhdisteltyä niin et maksaisi turhaan palvelumaksuja moneen suuntaan.

      Aina asioille on jotain tehtävissä, mutta se vaatii omaa aktiivisuutta.
      Tsemppiä!

      • dsfhsdfh234

        Maksan velkoja pois aika reippaasti, noin 1300e/kk joten ajattelin suoriutua noin 5 vuodessa.. Tällä hetkellä menee vielä taulukkomaksuja mutta ne poistaa puolen vuoden päästä joten "vauhti kiihtyy".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe