Ladattava hybridi

Tornihuhut

Lexus hekuttaa täyshybridiään jota ei voi ladata tolpasta - minusta se on selvä miinus. Onko uusissa tulevissa malleissa ko puute korjattu? Lähinnä IS ja GS mallit kiinnostavat.

14

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostan ladattavan

      Lexus konsernin johtajat nauravat plug-in hybrideille ja varsinkin BMW:lle.
      Tämä voi olla koko konsernin suurin moka - varsinkin Euroopassa kaivataan ladattavia hybridejä ja suurin osa valmistajista on lähtenyt tai lähtemässä samalla linjalle.

      Itselleni ladattava sopisi erittäin hyvin. Päivittäinen työmatka reilut 100km ja lataus mahdollisuus molemmissa päissä. Käytössäni oli Ampera ja joka toimi kuin unelma - varsinkin tältä osin - tosin auto oli vain kuukauden lainassa ja koko kuukauden aikana ei tarvinnut tankata kertaakaan.

      Toivottavasti johtajat heräävät tai voivat vain todeta, tämä juna meni eikä Lexus ehtinyt edes asemalle.

    • MikkoR----

      Toyotan johto on ilmaissut aika selkeästi, etteivät he usko sähköautoiluun, joten ladattavia malleja ei taida olla tulossa. Entistenkin myynti lopetetaan (RAV4 EV). Yhtiö panostaa nyt polttokennoihin ja niiden valmistuskustannusten laskemiseen, ehkä muutamassa vuodessa saadaan ladattavan sijaan vety-Lexus.

      Se ongelmahan noissa ladattavissa hybrideissä on, että samaan autoon on silloin laitettava sekä kallis akusto että polttomoottoritekniikka. GM on tämän tehnyt Voltillaan/Amperallaan, mutta malli on heille tappiollinen. Odotan kyllä mielenkiinnolla miten BMW saa tämän yhtälön toimimaan.

      • Plug-in on pop

        BMW, Volvo, Mersu, Audi ja moni muu luottaa ladattavaav hybridiin. Eri mieltä on Lexus joka ei usko plug-in hybrideihin. Sanoisin, että Lexus on väärässä, Vetypolttokennot eivät ole tulossa edes lähivuosina sarjavalmisteisina eurooppaan. Jakeluverkkoa ei ole - eikä tule kovin nopeassa tahdissa. Polttokennon materiaalit ovat kalliit ja tekniikka ei tykkää kylmästä ja kosteasta...

        GM on maksanut oppirahat ja satsaavat ko tekniikkaan ja uusia malleja on tulossa jo ensivuonna.


      • Ex-Audi
        Plug-in on pop kirjoitti:

        BMW, Volvo, Mersu, Audi ja moni muu luottaa ladattavaav hybridiin. Eri mieltä on Lexus joka ei usko plug-in hybrideihin. Sanoisin, että Lexus on väärässä, Vetypolttokennot eivät ole tulossa edes lähivuosina sarjavalmisteisina eurooppaan. Jakeluverkkoa ei ole - eikä tule kovin nopeassa tahdissa. Polttokennon materiaalit ovat kalliit ja tekniikka ei tykkää kylmästä ja kosteasta...

        GM on maksanut oppirahat ja satsaavat ko tekniikkaan ja uusia malleja on tulossa jo ensivuonna.

        Plug-in hybrideillä ei tee mitään Suomen talvessa ja akut menettää voimansa jo muutamassa vuodessa. Kahdeksan vuoden jälkeen kulkineen arvo on nolla, kukaan ei huoli autoa jossa akut vetää viimeisiään ja muutenkin jo vanhentunut. Tavallinen hyvä, huoleton ja luotettava peli Suomen oloihin.


      • MikkoR----
        Ex-Audi kirjoitti:

        Plug-in hybrideillä ei tee mitään Suomen talvessa ja akut menettää voimansa jo muutamassa vuodessa. Kahdeksan vuoden jälkeen kulkineen arvo on nolla, kukaan ei huoli autoa jossa akut vetää viimeisiään ja muutenkin jo vanhentunut. Tavallinen hyvä, huoleton ja luotettava peli Suomen oloihin.

        Kyllä akut saa kestämään, jos ostaa laadukkaita kennoja (lue: Panasonic) ja tekee akun kaikinpuolin kunnolla sisältäen lämmityksen. Mielestäni Plug-in on silti väliinputoaja, joko bensiinihybridi tai sitten täyssähköauto.

        Kannattaa huomioida sekin, että EU:ssa valmistajat saavat noilla malliston co2-päästöä alaspäin mikä on täällä Byroslaviassa tärkeää. Tämä on yksi iso motiivi kaupitella niitä, ei niinkään se että niissä olisi järkeä asiakasta ajatellen.


      • Tuleva Audisti
        Ex-Audi kirjoitti:

        Plug-in hybrideillä ei tee mitään Suomen talvessa ja akut menettää voimansa jo muutamassa vuodessa. Kahdeksan vuoden jälkeen kulkineen arvo on nolla, kukaan ei huoli autoa jossa akut vetää viimeisiään ja muutenkin jo vanhentunut. Tavallinen hyvä, huoleton ja luotettava peli Suomen oloihin.

        Akkujen takuu vaihtelee 5-8 vuotta, ennen kuin saat lisää hyviä ideoita, tarkista tiedot.. Aika monella hybridillä voi ajella myös vähän vanhemmillakin akuilla.

        Plug-in hybridit ovat parasta mitä normaali työmatkakulkija voi saada, jos työmatka on 50-100km päivässä, niin kuin minulla.
        Testattu on ja yhdellä tankkauksella ajelee noin kaksi kuukautta! Aikaisemmin tankkasin joka viikko enemmä kuin nyt kahdessa kuukaudessa.

        Kun verottaja saadaan ja ympräistöviranomaiset saadaa ymmärtämään asia - voidaan verohelpotukset saada myös yksityisille autoilijoille - nyt vain yritys voi hakea etua.


      • Ja miten se oli
        MikkoR---- kirjoitti:

        Kyllä akut saa kestämään, jos ostaa laadukkaita kennoja (lue: Panasonic) ja tekee akun kaikinpuolin kunnolla sisältäen lämmityksen. Mielestäni Plug-in on silti väliinputoaja, joko bensiinihybridi tai sitten täyssähköauto.

        Kannattaa huomioida sekin, että EU:ssa valmistajat saavat noilla malliston co2-päästöä alaspäin mikä on täällä Byroslaviassa tärkeää. Tämä on yksi iso motiivi kaupitella niitä, ei niinkään se että niissä olisi järkeä asiakasta ajatellen.

        "joko bensiinihybridi " plug-in hybridi voi olla bensa, kaasu tai diesel hybridi - plug-in ei ole millään tavalla sidottu polttoaineeseen...kertoo vain sen, että auton akustoa voi ladata myös sähkötolpasta.


      • Saatat päästä
        Tuleva Audisti kirjoitti:

        Akkujen takuu vaihtelee 5-8 vuotta, ennen kuin saat lisää hyviä ideoita, tarkista tiedot.. Aika monella hybridillä voi ajella myös vähän vanhemmillakin akuilla.

        Plug-in hybridit ovat parasta mitä normaali työmatkakulkija voi saada, jos työmatka on 50-100km päivässä, niin kuin minulla.
        Testattu on ja yhdellä tankkauksella ajelee noin kaksi kuukautta! Aikaisemmin tankkasin joka viikko enemmä kuin nyt kahdessa kuukaudessa.

        Kun verottaja saadaan ja ympräistöviranomaiset saadaa ymmärtämään asia - voidaan verohelpotukset saada myös yksityisille autoilijoille - nyt vain yritys voi hakea etua.

        kesäkelillä parikymmentä kilometriä kerrallaan mutta siihen se loppuu. Tavallisella hybridillä et edes huomaa millä mennään. Joka tapauksessa aina tarpeen mukaan. Pidemmässä reissussa ladattava onkin jo paljon hankalampi.


      • Ei ole vaikeata
        Saatat päästä kirjoitti:

        kesäkelillä parikymmentä kilometriä kerrallaan mutta siihen se loppuu. Tavallisella hybridillä et edes huomaa millä mennään. Joka tapauksessa aina tarpeen mukaan. Pidemmässä reissussa ladattava onkin jo paljon hankalampi.

        Plug-in hybridi on aivan sama kuin tavallinen hybridi lisättynä latausmahdollisuudella - mikä siinä on vaikeata ymmärtää? Minä ajan plug-in hybridillä noin 85 km / lataus ja jos en voi ladata niin noin 450-500km bensalla siihen päälle ja aivan samalla tavalla lataan jokaisessa jarrutuksessa kuin muutkin vastaavat jarruenergiaa hyödyntävät hybridit.


      • Asemalla on tilaa
        Ei ole vaikeata kirjoitti:

        Plug-in hybridi on aivan sama kuin tavallinen hybridi lisättynä latausmahdollisuudella - mikä siinä on vaikeata ymmärtää? Minä ajan plug-in hybridillä noin 85 km / lataus ja jos en voi ladata niin noin 450-500km bensalla siihen päälle ja aivan samalla tavalla lataan jokaisessa jarrutuksessa kuin muutkin vastaavat jarruenergiaa hyödyntävät hybridit.

        Totta liki käsittämätöntä harhailua asian suhteen. Lexus täyshybridi on puutteellinen, koska siinä ei ole tolppalatausta jota moni kaipaa.
        Koko ajan tulee uusia valmistajia jotka ovat ottaneet täysin eri suunnan. Ladattava plug-in hybridi joka sisältää kaikki samat kilkkeet kuin ns täyshybridi sillä erolla, että sen voi myös ladata tolpasta. Lexus ja Toyota tulevat menettämään paljon paljon jos eivät meinaa lähteä tähän junaan mukaan.

        Ainakin itselleni ko asia on kynnyskysymys - muuten Lexus olisi sopiva itselleni.


      • Paska_kinneri
        Tuleva Audisti kirjoitti:

        Akkujen takuu vaihtelee 5-8 vuotta, ennen kuin saat lisää hyviä ideoita, tarkista tiedot.. Aika monella hybridillä voi ajella myös vähän vanhemmillakin akuilla.

        Plug-in hybridit ovat parasta mitä normaali työmatkakulkija voi saada, jos työmatka on 50-100km päivässä, niin kuin minulla.
        Testattu on ja yhdellä tankkauksella ajelee noin kaksi kuukautta! Aikaisemmin tankkasin joka viikko enemmä kuin nyt kahdessa kuukaudessa.

        Kun verottaja saadaan ja ympräistöviranomaiset saadaa ymmärtämään asia - voidaan verohelpotukset saada myös yksityisille autoilijoille - nyt vain yritys voi hakea etua.

        Uskoktko tosiaan ,että suomessa alettaisiin antaa ihmisille vero helpotusta autosta? Älä unta nää siitä asiasta!


    • Lexus_ei_luxus

      Ei tule eikä myy - Lexus on luxus mutta ei Suomessa. Veikkaan, että ko merkki häviää Suomen markkinoilta lähivuosina. Ei kannata tuoda muutamaa autoa potkittavaksi. Ladattava hybridi kiinnostaa - mutta kun ei ole niin ei ole. Onneksi aika monelta muulta löytyy, BMW, Volvo, Mersu, Audi ja moni muu - valinta on helppo - mikä tahansa mutta ei Lexus.

    • mistä_maksat

      Ei näytä Lexus kääntävän kelkkaansa ennen kuin on pakko - ja ainakin jos kotimaan myyntitilastoja katsoo - pitäisi ymmärtää tehdä jotain. Kallis Toyota josta puuttuu toyotan herkut - moneen tojoon saa ladattavan hybridin...ehkä joskus myös Lexus ottaa opikseen.

      • Lexus_taitaa

        tietää kehityksen suunnan paljon muita aikaisemmin. Niinhän se tiesi hybridienkin kehityksen jo silloin kun muilla valmistajilla ei ollut asiasta kuin haaveita. Nyt ovat taas muita kymmenkunta vuotta edellä niinkuin maailman suurimmalle kuuluukin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      170
      10681
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      90
      7515
    3. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      27
      7368
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7366
    5. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      88
      5743
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      49
      5221
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      31
      4966
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      12
      4791
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      3
      2142
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

      Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      36
      1583
    Aihe