Turhin aine koulussa on Ruotsi!

Seppälä.

Se ei yksinkertaisesti hyödytä ketään.

45

835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyl vaeee

      On niitä paljon turhempiakin, esim. uskonto, kuvataide ja musiikki...
      Ruotsin yo-kokeesta saa sentään helposti hyvön numeron, joten kannattaa panostaa siihen.

    • hahujukha

      Voi ihmisiä kun eivät tajua kuinka tärkeää on kielten osaaminen tässä mailmassa..

      • Kyl vaeee

        Nimenomaan. Hyödyttömämpää esim. sitä uskontoa on päntätä, kieliä tarvitaan maailmalla.


      • Mika -'
        Kyl vaeee kirjoitti:

        Nimenomaan. Hyödyttömämpää esim. sitä uskontoa on päntätä, kieliä tarvitaan maailmalla.

        Ruotsia et tarvi mihinkää. Ruottalaiset vääntää englantia todella hyvin.

        Minulla monta ruottalaista kaveria ja englanti on puhekieli.

        Panostakaa englannin kieleen.


      • teinipellet
        Mika -' kirjoitti:

        Ruotsia et tarvi mihinkää. Ruottalaiset vääntää englantia todella hyvin.

        Minulla monta ruottalaista kaveria ja englanti on puhekieli.

        Panostakaa englannin kieleen.

        Määrittele "mihinkään".


      • ruotsi on huödytön kieli
        Mika -' kirjoitti:

        Ruotsia et tarvi mihinkää. Ruottalaiset vääntää englantia todella hyvin.

        Minulla monta ruottalaista kaveria ja englanti on puhekieli.

        Panostakaa englannin kieleen.

        Oon iha samaa mieltä ku sä


      • voisaatananteinit
        Mika -' kirjoitti:

        Ruotsia et tarvi mihinkää. Ruottalaiset vääntää englantia todella hyvin.

        Minulla monta ruottalaista kaveria ja englanti on puhekieli.

        Panostakaa englannin kieleen.

        Tällä periaatteella myöskään suomen kieltä ei tarvitse. Lakkaa puhumasta siis suomea ja aletaan käyttämään englantia. Meillä on oiva koulutus systeemi tähän, joten tekosyitä ei juurikaan löydy. Tällä periaatteella pitäisi pystyä kumoamaan KAIKKI maailman kielet englannilla. Onko sulla joku kolo aivoissa vai tahallaanko oot idiootti?


    • Flerspråkig

      Kyllä hyödyttää. Äitini on elättänyt itsensä, perheensä ja lemmikkinsä nimenomaan ruotsinkielentaidollaan.

      Minä pidän kaikista kielistä ja minulla on niistä myös aika hyvät numerot. Aion lukioon ja sen jälkeen yliopistoon kieliä opiskelemaan. Matikka, fysiikka ja kemia ovat minulle välillä kuin tervan juontia, mutta pahalla sisulla selviän niistäkin ihan kelvollisesti.

      Äidinkielentunneilla seuraamisesta olisi sinulle hyötyä. Kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

    • gjryskjy

      Maailman huonoin keskustelunaloitus pakkoruotsista.

    • VOIVITTUJENKEVÄT

      Jos olet sitä mieltä että ruotsi on paskaa ja vaikeaa voit vaikka kokeilla venäjää ja sen jälkeen todeta että olet väärässä.

      on vittumasta ajatella että opit kieltä josta on hyötyä.

      Kun jos vertaat vaikka niin sanottuun pakko uskontoon. Mieti että jos olet käynyt peruskoulu niin että KUINKA MONTA HELEVETIN TUNTIA OLET KULUTTANUT TARINOIHIN JOTKA OVAT YKSNEKERTAISESTI TÄYTTÄ PASKAA

      • Seppälä

        Ateistin ei ole pakko käydä uskonnontunneilla.

        Kuvataide ja musiikki kehittävät sinua ja niistä voi tulla, vaikka tuleva ammattisi. Piirtämisellä ja soittamisella tienaa lisäksi hyvin. Ja nämä aineet eivät ole pakollisia.

        Ruotsi on kieli, jota ei tarvitse missään. Englanti, Venäjä, Ranska ja Saksakin ovat hyödyllisempiä!


      • Joku vaan
        Seppälä kirjoitti:

        Ateistin ei ole pakko käydä uskonnontunneilla.

        Kuvataide ja musiikki kehittävät sinua ja niistä voi tulla, vaikka tuleva ammattisi. Piirtämisellä ja soittamisella tienaa lisäksi hyvin. Ja nämä aineet eivät ole pakollisia.

        Ruotsi on kieli, jota ei tarvitse missään. Englanti, Venäjä, Ranska ja Saksakin ovat hyödyllisempiä!

        Ateistin ON pakko käydä uskontotunnilla jos vanhemmat ei anna lupaa erota. Kirkossakäynti on mulle silkkaa kidutusta. Mun mielestä ruotsi ei oo lainkaan hassumpi kieli ja mul on siit kymppi.

        Mielipiteensä kullakin


    • 1235678765434567654

      no shit

    • kielletty sana

      hyödyttää se mutta siinä on vain yksi ongelma.

      sitä ei vittu koskaan opi.

    • kokemuss

      hah, uskontoko muka hyödyttää? Uskonto on ehottomasti hyödyttömin aine koulussa, ei ruotsi.

      • plöplö

        Kieliä tarvitsee mutta ne kielet joita haluaa opiskella pitäisi saada itse valita. Pakko ruotsin takia en jaksa keskittyä alueellani tärkeään venäjän kieleen.


    • Oma asenne ratkaisee

      Mä sanoisin, että oma asenne vaikuttaa tosi paljon oppimistuloksiin. Jos ajattelet noin negatiivisesti, niin varmaan onkin vaikeeta, mutta koetapa asennoitua positiivisemmin ja tee läksyt edes jotenkin ja lue kokeisiin vähän tavallista enemmän , niin kummasti tulokset alkaa parantua. Itse nostin matikan seiskasta ysiin, joten ei oo mahotonta! Mun mielestä Ruotsi on melkein helpoin aine koulussa ja se ei oo missään nimessä turhin. Kielitaitoa tarvitaan aina!

    • gsghnjdhbsgf

      "Kielitaitoa tarvitaan aina!"

      Haha, kieli jota voit käyttää VAIN ruotsissa ja jonkinverran suomessa.
      Eikä se ole edes kieli, vaan puhevika.

      • 7+17

        Ihanaa kun näkee kuinka kirkas Suomen tulevaisuus on. Teetkö palveluksen ja muutat Siperiaan? Saatais tuommoset yhteiskunnan kompastuskivet pois jaloista:)


      • Kiia 19 v.

        No onhan siinä jo paljon, että voi käyttää länsinaapurissamme sekä omilla rannikkoalueillamme ja Ahvenanmaalla! Todellisuudessa ruotsilla pärjää kyllä myös Norjassa ja jopa Tanskassa, varsinkin, jos osaa lisäksi saksaa.

        Tottahan se on, että kaikki eivät koskaan tule ruotsinkielentaitoa tarvitsemaan, mutta sama koskee kaikkia kouluaineita. Moniko tulee koskaan tarvitsemaan vaikkapa toisen asteen yhtälöitä? Tai eri kivilajien nimiä? Peruskoulun on tarkoitus antaa pohja jatko-opinnoille ja kukaan peruskoululainen ei todellisuudessa tiedä, mitä tietoja tulee yksityiselämässään tai ammattiurallaan tarvitsemaan.


    • Herää jo!

      Voi ku sulla on huono yleissivistys! Etkö tajua, että se ( kielitaitoa tarvitaan aina) tarkoittaa yleisesti sitä, että kun haet esim. Työpaikkaa niin tottakai silllä ihmisellä on paremmat mahdollisuudet saada paikka, joka on saanut kielistä parempia numeroita! Vaikka ruotsia ei tarviskaan muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa, on siitä kuitenkin paljon enemmän hyötyä, että saat siitä hyvän numeron. Eikä suomen kieli ole sen ihmeellisempää kuin vaikka ruotsin kieli, joten heräääää!!!

    • TupakkaaJaSavuaa

      Luulis et uskonto ja kuvis on turhia aineita..

    • muumimörkö

      ulkomaalaisten kanssa paljon tekemisissä oleville uskonto (siis tieto maailmanuskonnoista) voi olla hyödyllistä.

      turhia aineita ovat kuvaamataito ja musiikki.

      ruotsi on aineena p*rs**nr*ikä, mutta pitää opiskella sitäkin koska se vaikuttaa päättötodistuksessa.

    • yjdhtxgdfhbndhgd

      Ruotsinkieli on täysi turhake ja täysin poliittinen päätös. Täällä ei puhuttais ruotsinkieltä ollenkaan jos RKP ei itsepintaisesti istuisi hallituksessa. Vaikka ei koskaan tarpeeksi ääniä saakkaan se on hallituksessa siltikin.

    • Voiteinitteinit...

      Varmasti noin pienillä aivoilla ja alhaisella ÄO:llä ruotsin opiskelu on tuskaista. Onneksi valtio on aloittanut ruotsin ja englannin kielen kielikylypjä jo päiväkodeissa, että lapset oppivat kielet jo herkkyysvaiheessa n. 3-vuotiaana. Näin ollen yhteiskunnastamme ei enää sikiä sinun kaltaisia asennevikaisia massaliikehdinnällä aivopestyjä idiootteja, jotka toistaa ikätovereidensa aivoituksia sokeasti.
      Minä vein juuri kesätyöpaikan jonkun teinin nenän edestä ruotsin kielentaidoillani. Minä tulen saamaan automaattisen sivuaineen yliopistossa linguistiikan osastolta, koska kirjoitin E:n ruotsista. Tätä kautta saan työpaikan niin ruotsin kielen kuin englannin kielen opettajana. Olen siis työmarkkinoilla kaikinpuolin etulyönti asemassa.

      Asu sinä vaan kapeassa tynnyrissäsi jos tykkäät. Sillä aikaa minä laajennan tajuntaani kulttuuritiedolla ja laajoilla kommunikaatiomahdollisuuksilla sekä laajennan fonologisen silmukkani pinta-alaa.

      • yhtsgswhnsrhtgahg

        Rantaruåttalaisen itkupotkuraivari?
        Hyvin sä vedät! Pidä tosta kii!


      • ed.
        yhtsgswhnsrhtgahg kirjoitti:

        Rantaruåttalaisen itkupotkuraivari?
        Hyvin sä vedät! Pidä tosta kii!

        Itseasiassa Oulun seuduilta.
        Osuko liian kohille?


      • yjhstghsrh
        ed. kirjoitti:

        Itseasiassa Oulun seuduilta.
        Osuko liian kohille?

        Kohille?


      • ed.
        yjhstghsrh kirjoitti:

        Kohille?

        Anteeksi, eikö suomikaan suju? Vi kan ju tala svenska, om det känns bättre?:)


    • et5rtg5re4

      Uskonto on kyllä kova kilpasisko ruotsin kanssa!

    • sadasdasdda

      uskonto, musiikki ja kuvaamataito. muusikissa ja kuvaamataidossa sentään hermo lepää ellei opettaja ole joku esim- himonuotteja nokkahuilun imuttaja tai vaan kunhan vaan lauleskellaan taikak kuvaamataidossa vaan piirreellään

    • älyvoittoon

      Ei kyllä se turhin on liikunta tai puukässä. Ei ketään kiinnosta monta maalia teit koulussa säbässä tai kuinka moneen naulaan osuit puukässän tunneilla.

    • TheBlueFlyingCamel

      Joo ruotsi on kyllä turha kieli kun ei sitä maailmalla tarvitse. Mielummin vaikka saksaa jota tarviikin johonkin.
      Ruotsia tarvii ruotsalaiset ei kukaan muu joten mitä vittua.

      • älyvoittoon

        Ja saksaa puhuu vain saksalaiset. Oletko hieman jälkeenjäänyt?


    • svenska

      Rakastan ruotsin kielen opiskeluu, vaik en siit varmaa mitää hyödykkää. Mut mun ruotsi on 10, joten.

      • Helppoo

        Sama täällä ainut aine, josta tokarissa 10!


      • Sverigek
        Helppoo kirjoitti:

        Sama täällä ainut aine, josta tokarissa 10!

        Voin opettaa teille kaikille, (jotka tarvitte apua) vähän ruotsin peruskäsitteitä! Itselläni on ruotsi 10 ja osaan ainakin nämä asiat:
        Ensin on hyvä lähteä ihan perusjututuista eli persoonapronomineista:
        Jos puhut itsestäsi käytät muotoa jag, muuten käytät muotoja:
        Sinä: du
        Hän: pojasta han ja tytöstä hon! Huomaa!
        Me: vi
        Te: ni
        He: de
        Opettele ensin nämä, jotta voit rakentaa lauseita!

        Seuraavaksi yleisiä ja paljon käytettyjä verbejä:
        Esim. Kun puhut voinnistasi käytät verbiä mår, tästä voisi rakentaa kysysymyksen kuinka voit?= hur mår du?
        Eli mår=voida
        Muita verbejä:
        Går=mennä, vertaa englannin go eli vähän samankaltainen! Tästä voisit kertoa lauseessa jag går till skolan= menen kouluun.

        Muita: tycker om= pitää jostakin
        Säga= sanoa
        Vill= haluta
        Är= olla
        Heter= olla nimeltään
        Avsky= inhota
        Spela=pelata
        Bor= asua
        Äta=. Syödä
        Har= olla jollakin, omistaa!
        Simma= uida
        Fixa= laittaa
        Baka= leipoa
        Tala= puhua
        Yms. Lisäksi paljon muitakin, muttä nämä vähintään pitäisi tietää!

        Seuraavaksi peruskysymyksiä ja niihin vastaamista:
        Kuinka voit?= hur mår du?
        Vastaus: jag mår bra, tack
        Eli voin hyvin, jos vastaisit kielteisesti se olisi: jag mår inte så bra tms.

        Mitä teet vapaa- ajalla?: vad gör du på fritiden?
        Vastaus: esim. Jag träffar mina kompisar tai jag spelar fotboll.

        Millainen on sinun perheesi? Hurdan är din familj?
        Vastaus: jag bor med( kanssa) min mamma, pappa och lillasyster ja nimi.

        Mistä kouluaineesta pidät eniten? Vilket skolämne tycker du mest om?
        Vastaus: jag tycker om svenska och historia.

        Mikä Sinun nimesi on: vad heter du?
        Vastaus: jag heter Sofie esim.

        Kuinka vanha olet? Hur gammal är du?
        Vastaus: jag är tretton år gammal.

        Onko sinulla poikaystävä? Har du en pojkvän?
        Vastaus; jag det Har jag.
        Lisäksi muitakin. Mutta tässä muutama esimerkki.

        Seuraavaksi verbien aikamuodot! Jos puhut esim. Menneestä ajasta et voi käyttää nykyhetkeä yms. Ruotsissa on sekä säännöllisiä että epäsäännöllisiä verbejä. Säännölliset voi oppia muistisääntöjen avulla, mutta epäsäännöllisesti taipuvat pitää usein opetella ulkoa. Oikotietä ei ole!!! Impefektin päätteen perusteella verbit jaetaan neljään taivutustluokkkaan eli konjugaatioon.

        Tässä muutamia esimerkkejä:
        1. Konjugaatio: perusmuoto: Preesens: imperfekti: supiini: eli perfekti ja plusvamp.
        Pelata. Spela. Spelar. Spelade. Spelat.
        Eli ensimmäisen konjunktion preensensissä verbi saa päätteen ar, imperfektissä ade- pääte ja supiini saa at- päätteen.

        2. Konjugaatio: perusmuoto: preesens: imperfekti: supiini:
        Soittaa. Ringa. Ringer. Ringde. Ringt.
        Eli pääte preesensissä on er, imperfektissä de ja supiini t.
        Huomaa että päätteet lisätään verbin vartaloon, tässä Ring on vartalo.

        3. Konjugaatio: esim. Bo, bor, bodde, bott
        Eli päätteet samoihin kuin edellisissä ovat r, dde ja tt.
        Muista: 3. Konjugaatioon kuuluvat usein yksitavuiset sanat.

        Epäsäännöllisesti taipuvat: esim. Vara, är , var, varit. Eli ei selkeitä taivutuspäätteitä.

        Ruotsalaisia adjektiiveja: eli adjektiivit kertovat millainen jokin esine asia tai ihminen on. Esim.
        Billig=halpa
        Hög= korkea
        Stor= iso
        Låg= matala
        Bra= hyvä
        Dålig= huono
        Liten= pieni
        Gammal= vanha
        Ung= nuori
        Yms. Muista vertailumuodot! Opettele! Esim Hög, högre, högst.

        Adjektiivien taivutus lyhyesti: adjektiiveilla on yleensä 3 muotoa. Esim. Stor, stort,stora. Eli nämä määräytyvät substantiivin artikkelin mukaan, näitä artikkeleita Ruotsissa on en, ett ja monikko! Tässä stor= en- sukuinen, stort= ett- sukuisesta ja stora= monikosta yleisiä adjektiivien päätteitä ovat siis t ja a.
        Huom! Kaikki adjektiivit eivät taivu esim. Bra tai kul.
        Esimerkkilause: jag har en stor hund tai jag har ett stort rum. Näissä esimerkeissä koira eli hund on en- sukuinen eli adjektiivi on stor ja toisessa esimerkissä rum on ett sukuinen eli adjektiivistä tulee stort eli t- muoto.

        Muista lisäksi ruotsin kielestä någon, något ka några muodot eli suomeksi joku, jokin. Inte någon, inte något, inte några= ei kukaan, ei mikään.

        Kysymyslauseissa käytetään usein sanoja:
        Vem= kuka
        Vad= mikä, mitä
        Hur= kuinka
        Farför= miksi
        Varifrån= mistä
        Yms.kysymyslause voidaan aloittaa myösverbillä esim. Tycker du om katter?

        Muista lisäksi muodot min, mitt, mina!!!= minun
        Din, ditt, dina= sinun er, ert, era= teidän

        No tässä oli perusasioita. Ruotsin kieliopista, jos osaat nämä sinulla on hyvät mahdollisuudet käyttää ruotsia myöhemmin itsekin tai voit saada hyviä numeroita. Kielenosaaminen vaatii aina kiinnostusta , mutta myös sen käyttöä. Ruotsi ei ole missään nimessä turhin. Esim. Pohjoismaissa erittäin paljon käytettävä! Sen kielen oppiminen on helpompaa, koska lausuminen ei yleensä vaadi ihmeellisyyksiä ja se on mielenkiintoista! Ei muuta kun opiskelemaan!!!


    • Huhhuhhhhhh

      No onpa siinä teoriaa!

    • ruotsiaKannattaaLukea

      Karu totuus on se, että ruotsi on meidän toinen virallinen kieli. Jos et osaa ruotsia, niin voi monet koulu ja työpaikat jäädä saamatta. Meillä on etulyöntiasema maailmalla, kun osataan puhua vähintään kolmea eri kieltä, eli suomea, ruotsia ja enkkua. Kielten opiskelu on kannattavaa kansainvälistymisenkin takia ja kansainvälistyminen on osa tätä päivää ja tulevaisuutta! Kielten opiskelu auttaa myös uusien kielten opiskelussa. Esim. saksa on helppo kieli mikäli osaa enkkua ja ruotsia. Ja tietysti ruotsin numero todistuksessa on yksi tärkeimmistä.

      Itse ymmärrän kyllä niitä ihmisiä, jotka eivät pidä ruotsista. Kyllä se minunkin korvaan kuulostaa typerältä, mutta vielä typerämpää on aikuisena itkeä työpaikan perään, jota ei saanut vain koska ei peruskoulussa jaksanut lukea ruotsia. Muistatko miten helposti englantia oppi kolmosella? Yhtä helppoa ja vielä helpompaa on oppia ruotsia seiskalla. Seiskalla asenteeni kyseistä oppiainetta kohtaan oli aika huono, hyvä että numerot muistin. Keväällä kuitenkin ajattelin, että olisi hienoa osata puhua ruotsia kunnolla. Kertasin syksyllä opitut asiat kunnolla, opiskelin sanoja quizletissa (googleta jos et tiedä mikä se on) ja kokeesta tuli 9,5. Nyt vuosia myöhemmin numeroni on 10 ja paljoa ei ole tarvinnut vaivaa nähdä sen eteen, koska yläasteella ei tule paljoa uusia sanoja. Vanhat kun muistaa, niin hyvä tulee ja kielioppiakaan ei tule paljoa kerralla. Olen myös kiinnostunut ruotsin kielestä sen verran, että joskus olisi kiva kenties opiskella Ruotsissa tai tehdä töitä vaikka vuoden verran. Pakko on kyllä sanoa, että ysillä olen ymmärtänyt ruotsin opiskelun olevan helpompaa kuin englannin. Toki ruotsissakin ne kielioppijutut ja muut tulee vaikeutumaan, mutta toistaiseksi menee näin.

      Tsemppiä ruotsin opiskeluun. Siinä on loppujen lopuksi kyse vain vanhan kertaamisesta ja mielen pitämisestä avoinna kyseiselle aineelle. Lukisitte sitä edes todistuksen takia jos ei muuten. Olette joskus vielä kiitollisia itsellenne siitä.

    • Anonyymi

      No hei. Mä oon enkussa ja ruotsissa kympin oppilas. Minusta ruotsi ei ole turhaa. Eikä myöskään enkkukkaan

    • Anonyymi

      Katos kun ruotti nyt sattuu olemaan suomen toinen kieli.. Et voi sille mitään.

      • Anonyymi

        Ruotsista töitä ja siellä on tullut pitkästä työurasta tehdyksi yhteensä noin 4 ½ vuotta

        Hurri on tyhmä, ei osaa suomea. Kassallakin vedin aluksi hurrin kalimoukkua, kun ylimieliset eivät älynneet suomenkieltä. Haluan palvelua omalla kielelläni, perkeleen Tuhkolmistit nistit.

        Englanitani eivät ymmärtäneet. 2 kkn jälkeen näytin kaikille keskaria. Töykeitä paskiaisia enään 5 buotta en siellä homomoukkulasas viettänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsista töitä ja siellä on tullut pitkästä työurasta tehdyksi yhteensä noin 4 ½ vuotta

        Hurri on tyhmä, ei osaa suomea. Kassallakin vedin aluksi hurrin kalimoukkua, kun ylimieliset eivät älynneet suomenkieltä. Haluan palvelua omalla kielelläni, perkeleen Tuhkolmistit nistit.

        Englanitani eivät ymmärtäneet. 2 kkn jälkeen näytin kaikille keskaria. Töykeitä paskiaisia enään 5 buotta en siellä homomoukkulasas viettänyt.

        Mikäs vitun sekopää se siinä kirjoittelee? Tekstistäsi ei saa mitään selvää, eikä siinä ole järkeä.


    • Anonyymi

      Mua on hyödyttänyt. Olen saanut kaksi kertaa Ruotsista töitä ja siellä on tullut pitkästä työurasta tehdyksi yhteensä noin 4 ½ vuotta. Kielitaitokin parani, voin lukea ruotsinkielisiä kirjoja, seurata uutisia - ja vertailla niitä Suomessa käytävään keskusteluun. Eroja on ja maailmani on rikastunut.. En tarkoita palkkaa, ne on tulleet ja menneet, mutta henkisesti iloitsen. Muuten olen sitä mieltä, että turhaa kieltä ja kielenopiskelua ei olekaan. Ruotsin kanssa historiamme on niin mielenkiintoinen, että kyllä kannattaa osata.

      • Anonyymi

        En vain osaa kertoa mitä siinä on mielenkiintoinen-
        huviseni vain kirkoittelen oi, irtolauseita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe