Eduskuntavaalit 2015

Maaninka47m

Käteen tyrkättiin keskustan ehdokkaat. Ei uutta eikä hyvää. Mikä meidän maakuntaa vaivaa kun samat rosvot ja osaamattomat sinne aina pyrkii. Eikö listalle saada ketään oikeaa yrittäjää? Pelkkiä poliitikkoja ilman kokemusta oikeasta elämästä, jos nyt ei avioliiton ulkopuolisista suhteista puhuta. Hävettää.

Taitaa mennä ääni ulkonäköperustein nuorimmalle.

7

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitäkö johtunee

      Ilmeisesti näiden kilpailevien puolueiden edustajat ja edustajaehdokkaat ovat vielä keskustaa surkeampaa porukkaa, koska Keskusta on gallupkannatuksessa lähes kymmenen prosenttiyksikköä suositumpi, kuin seuraavaksi eniten kannatettu puolue.

    • Keskustan johtoasema

      Keskustan johtoasema johtuu vain ja ainoastaan puheenjohtaja Sipilästä. Hän on saanut keskustan nousuun.

      Sipilähän tuntuu olevan hyvin ihmisläheinen ja osaava henkilö. Hänellä on yrittäjänä nimenomaan kokemusta taloudesta ja pystyy tuomaan esille yrittäjän näkökulman päin vastoin kuin pitkään poliitikassa toimineet. Byrokratia on kerrassan mahdoton tässä maassa, ei vain yritäjälle vaan myös tavan kansalaiselle. Sitä taas ovat kautta aikain ruokkineet vasemmistopuolueet. Perussuomalaisista ei vielä oikeastaan tiedä mitään. Heidän näkyvä roolinsa on ollut tähän mennessä kovin lyhytaikaista. Se nähdään sitten, kun heidän asemansa vakiintuu ja mille kannatustasolle se vakiintuu.

      Keskusta on onnistunut 110-prosenttisesti puheenjohtajavalinnassaan, muutamat muut puolueet eivät.

      Tietenkin keskusta on lisäksi oppositioasemassaan voinut "nauttia" nykyisen yleisen taloudellisen sekä kansainvälisen poliittisen tilanteen ongelmista antamalla ohjeita hallitusvastuussa oleville kuitenkaan vastaamatta niistä.

      Me äänestäjät sitten teemme johtopäätöksiä näillä perusteilla. On mukavampi olla niiden joukossa, jotka kertovat tietävänsä ratkaisunsa vaikeisiinkin asioihin. Sen näkee sitten, kun he (keskustalaiset) ovat vastuussa näistä ikävistä asioista.

    • Enpäs muuta

      En muuta äänestyskäyttäytymistä, vaikka en olekaan nykyiseen hallitukseen tyytyväinen.

      Äänestän edelleenkin puoluetta, joka istuu hallituksessa. Ei ole ollut helppoa ensin kuuden, sitten viiden jne puolueen yhteistä näkemystä löytää kaikista asioista. Ideologia merkitsee äänestyskäyttäytymisessäni.

      Äänestän sellaista, joka on yrittäjäystävällinen, ei aiheuta byrokraattisia esteitä työnteolle, ei muutenkaan byrokraattinen, ei siltarumpupoliitikko, haluaa yhdistellä pikkukunnat isompiin, sallii julkisen sairaanhoidon rinnalle tasaveroisena yksityisen... eli toimivuutta ihmisen arkeen. Tänä päivänä hallitsevat byrokratia ja kateus.

    • vieremänsirkka

      Sipilän henkilöhahmo on vetänyt kannatuksen pilviin ja hyvä niin. Harmittaahan että kannatuksen nousu on vetänyt ehdolle taas niitä joilla ei ollut sydäntä taistella mukana keskustan kannatusta ylös, silloin kun ajat olivat heikommat. Meiltäkin sinne taas yksi käärme koittaa luikerrella ja hehkui perheonnea Seurassa. Perheonni on monelle keskustalaiselle tärkeä arvo, mutta tämä nainen haluaa senkin nauttia tuplana. Onneksi meillä on keskustan listalla vahvoja uusia nimiä Kääriäisen ja Kataisen lisäksi. Minä toivon että keskusta uusiutuisi aidosti. Pelkkä puheenjohtajanvaihdos ei riitä, nyt tarvitaan aidosti uusia kansanedustajia. Sellaisia se keskustan lista on täynnä. Minun mielestäni.

    • Paitsi että

      Enpä osaa sanoa mitään tuohon aloittajan ongelmaan kun olen demari.

    • -työmies-

      No hävettää kyllä minuakin. Tosin olen demari. Backman oli ennen luotettava, nyt kärähtänyt kelmin hommista jo monta kertaa. Persut tai kepulaiset sen äänen nyt saa. Inhottaa kyllä se porvarisipilä, mutta on siellä hyviäkin miehiä ja tyttöjä.

    • Ddooo

      Sipilä on kansanmies, mut ongelmia tiedossa, kun Väyrynen ja Vanhanen ilmoittautuu mukaan. Väyrysen ego kun ei kestä jos ministerin paikkaa ei tule ja Vanhanen nyt on vitsi jo sinänsä, mut pakko tulla tyrkylle änkyttämään. Tärkeintä kuitenkin ettei demarit ja kokoomus saa ääniä, jotta loppuu tää Suomen alasajo ja verojen kiristys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe