Kansalaisverkkon tukeminen

Aikanaan Lieksan oli mukana kovalla tohinalla yhteistyössä perustamassa kansalaisverkkoa eli Oppiva ylä-karjala ja koulutusta järjestettiin kylillä ja taajamissa ja varsinkin ikäihmisten parissa ja sitä varten jopa koulutettiin henkilöitä opastamaan verkon käytössä.

Tänä päivänä tilanne on se,että Lieksan kaupunki on säästämässä tästä asiasta ja näin ollen lyömässä varsinkin korville ikäihmisiä ja muita palvelujen käyttäjiä esim se kohdallani merkitsee sitä,että yhden vammaijärjestön toiminta vaikeutuu koska posti on kulkenut kauttani ja näin kaupungin toiminta vaikeuttaa siten toimintaa.
Todella toimintaa on siten ontuvasita rahojen heittämistä aikanaan toimintaan ja nyt sitten mitään pitkäjänteistä toiminta ei ole tätä taustaa vasten kaupungin hallinnossa
Olen asiasta nyt tehnyt aloitteen kaupungillee koska näen,että kuntienvälistä toimintaa ollaan purkamassa,esim tuon järjestelmän avulla olen voinut laittaa ostaa myy palstalle viestin puun hankinnasta pielisen toiselle puolelle olevalle mökille ja järjestelmä on siten ollut hyvä ja tämä voisi palvella myös kesä-asukkaiden palvelua Lieksassa siten
Katson ,että hyöty olisi siten parempi kuin kaupungille säästö ajatellen kuntalaisia.Markku Korpinen

12

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitääkö vaihtaa?

Kuinkas käy sähköpostien kanssa oyk-loppuisilla osoitteilla?

• Loppuu ellei jokainen lähde sitä maksamaan itse.nyk korvaus on ollut 1 e asukasta kohden ja siten on verkkoa voinut käyttää tunnin.

Eli juuri siitä on kysymys,että tuo kaupunginhallituksen päätös on siten varsinkin vanhusväestöä loukkaava ja harkitsematonta tai tietoista syrjintää koska esim juuri minulle tulee postia jolla hoidan järjestön toimintaa jopa nyt monien järjestöjen kanssa koska olen yhdyshenkilö vammaisten vaalikeräyksessä näin ollen joudun postitse kirjeitse toimimaan ja sekö oli kaupungin tavoitteena.

Lisäski kovin heiluvaa on muutenkin toiminta kun ensiksi höyrytään tietokoneiden autuuteen kansalaisille ostetaan yhteensopimattomia laitteita kouluille niin todella voinee kysyä miten häilyvää on hankintatoimi ja päätökset MK

• boonusta

Terveydenhoito puolella on tehty Suomessa varmasti satojen miljoonien varmaan suuremmatkin vahingot ostamalla järjestelmien yhteensopimattomia laitteita. Näitä pitää nyt uusia,mutta sehän ei ole myyjien vika,vaan osaamattomien ostajien,lienevätkö olleet vielä palkkionmetsästäjiä.

• ihan älytyöntä

Lieksassa näitä toimimattomia ohjelmia hankki edellinen sivistysjohtaja. Kouluihin ostettiin uudet, hienot älytaulut, mutta ei toimivia ohjelmia. Tilaajalla itsellään ei ollut tarpeeksi älyä hankintojen suorittamiseen.

• Joka päivä käytän

No kylläpä kuulostaa erikoiselta, ellei peräti perättömältä jutulta. Älytaulut, kun toimivat tietokoneohjelmista riippumatta, ja toolseja voi käyttää vaikka tyhjään world -sivuun.

• ei toiminut
        Joka päivä käytän kirjoitti:

No kylläpä kuulostaa erikoiselta, ellei peräti perättömältä jutulta. Älytaulut, kun toimivat tietokoneohjelmista riippumatta, ja toolseja voi käyttää vaikka tyhjään world -sivuun.

Olin paikalla kun yritettiin saada muistitkulta näytetyksi PowerPoint -esitystä. Olisi pitänyt olla Microsoft Office -paketti serverillä, mutta kun ei ollut sellaista hankittu, niin esitys jäi näkemättä. Lisenssit tai vastaavat ovat kuulemma liian kalliita hankittaviksi.

• entäs opettajat
        ei toiminut kirjoitti:

Olin paikalla kun yritettiin saada muistitkulta näytetyksi PowerPoint -esitystä. Olisi pitänyt olla Microsoft Office -paketti serverillä, mutta kun ei ollut sellaista hankittu, niin esitys jäi näkemättä. Lisenssit tai vastaavat ovat kuulemma liian kalliita hankittaviksi.

Olisiko voinut olla, ettei esitystä yrittänyt opettaja hallinnut laitteistoa? Ovatko opettajat saaneet perusteelliset koulutukset tietotekniikan sovelluksiin? Sehän on kehittyvä alue, joka vaatii käyttäjiltään jatkuvaa kouluttautumista kursseilla, joita asiantunijatahot tarjoavat.

• ei toiminut kirjoitti:

MIten sitten tuo hankintatoimi toimii oliko tuokin päätös Joensuussa tehty joten paikalliset yrittäjät eliminoitiinMK

• onsejoo1
        markkukorpinen kirjoitti:

MIten sitten tuo hankintatoimi toimii oliko tuokin päätös Joensuussa tehty joten paikalliset yrittäjät eliminoitiinMK

Kyllä oli!!! Kaupungin solmima hankinsopimus takaa uhkasakon avulla sen että kaupunki ei voi tehdä tietotekniikan hankintoja paikallisilta yrittäjiltä. Lieksan kaupungin tietotekniikkakulut asukasta kohti laskettuna ovatkin aivan järjettömät, koska hankntoja ei tarvitse enää kilpailuttaa kun sopimus on voimassa ulkopaikkalunnalla toimivan toimittajan kanssa. Sen lisäksi että kaupunki maksaa tällä hetkellä järjetöntä ylihintaa tietotekniikan ja ohjelmistojen hankinnoista Lieksan ulkopuolelle, samalla myöskin veroeurojen kertymä ja hankintojen työllistävä vaikutus ohjataan näppärästi Lieksan ulkopuolelle. Miksi? Järjen käyttö on tyystin unohtunut myös tässä asiassa päättäjiltä.

• onsejoo1 kirjoitti:

Kyllä oli!!! Kaupungin solmima hankinsopimus takaa uhkasakon avulla sen että kaupunki ei voi tehdä tietotekniikan hankintoja paikallisilta yrittäjiltä. Lieksan kaupungin tietotekniikkakulut asukasta kohti laskettuna ovatkin aivan järjettömät, koska hankntoja ei tarvitse enää kilpailuttaa kun sopimus on voimassa ulkopaikkalunnalla toimivan toimittajan kanssa. Sen lisäksi että kaupunki maksaa tällä hetkellä järjetöntä ylihintaa tietotekniikan ja ohjelmistojen hankinnoista Lieksan ulkopuolelle, samalla myöskin veroeurojen kertymä ja hankintojen työllistävä vaikutus ohjataan näppärästi Lieksan ulkopuolelle. Miksi? Järjen käyttö on tyystin unohtunut myös tässä asiassa päättäjiltä.

Mikä uhkasakko? koska kuitenkin kunnilla pitäisi olla itsemääräämisoikeus mutta katsotaan taas miten tuo sote uudistus autioittaa maaseutua.
        Johan vihreät ovas vastustaneet esim varkaudentien kunnostusta.eduskunnassa

Todella nyt on aika herätä mitä oli roskakuljetukset ja mitä nyt maksamme kun meidän roskilla lämmitetään jopa kuopiossa ja me olemme maksumiehiä.
        Nyt on todella kansa halunnut tälläiset päättäjät ja tulos on nähtävissä MK

• En puhu perätöntä asian tuli esiin jopa sote uudistusta koskevassa keskustelutilaisuudessa jossa asian otin esille ja siten vahvistus asiaan.noiden sopimattomien laitteiden osalta myöskään vanhaikodilla tarvittaisiin opastusta videotykin hallinnassa MK

• markkukorpinen

Missä nyt mennään asiassa eli vastausta ei ole tullut vielä joten Jouluinen kokous on sotkenut linjat niin pahasti kaupungin luottamuselimessä, että ihmisten asiat jää hoitamatta MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5818
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      497
      2612
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      11
      1998
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      30
      1567
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1159
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      1004
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      947
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      902
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      893
    10. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      13
      869
    Aihe