Pudotin rillini jokeen putsatessani niitä, kun kaveri tölväisi "hei kato!" Korvaako laaja kotivakuutus? Eli = onko tämä huolimattomuutta vai onnettomuus?
Vakuutuskorvaus kotivakutuksesta?
8
7605
Vastaukset
- Iffin asiakas
Riippuu kotivakuutuksen laajuudesta.
Katso ehdot
Miulla on iffissä ja rillit hajos niin korvasivat koska se oli ehdoissa. - moponen_
Tee vahinkoilmoitus, niin saat vastauksen.
- olla
tarkkana nyt ! sillä Vahinkovakuutusyhtiöt ei korvaa VAHINKOA, siis jos vahingossa putoo rillit tms
Ehdoissa puhutaan jotain huolimattomuudesta, tuottamuksesta ymm ym , kannattaa todella miettiä tarkkaan vahinkoilmoitusta tehdessä mitä siihen merkitsee ! Ettei kaveri joudu ostaan uusia rilliä !
Nuo vak yhtiöiden "ehdot" ovat niin vaikeita tulkita, mutta jos et saa rilleistäs korvausta, ehkäpä opit jotain ja seuraavalla kerralla korvataankin jo tuplasti !
Kyllä vakuutusyhtiöiden liikeperiaate on maksaa mahdollisimman vähän korvauksia, siksi jokaisen pilkun paikkakin on tärkeä luettaessa sopimuksen ehtoja. - Markku
Laaja vakuutus korvaa yleensä jos vahinko on äkillinen ja ennalta-arvaamaton. Tämä tapaus täyttää molemmat edellytykset eli kuuluu korvata. Toki eri yhtiöillä on eroja korvauskäytännöissä. Jos lasit olisivat menneet hukkaan, niitä ei korvattaisi koska unohtamista ja kadottamista ei mikään korvaa eikä kuulukaan korvata. Nyt kuitenkin tarkka vahinkohetki on tiedossa ja se riittää. Yleisimpiä tällaisia vahinkoja ovat puhelinten tippuminen mereen tai järveen ja ne korvataan.
- Kohalle sattunut
Aivan . Äkillinen ennalta arvaamaton rikkoutuminen. Korvattava vahinko jos lasit löytyy tai niistä osanenkaan. Katoamisia ei voida korvata(Katoaminen korvataan ainoastaan matkavakuutuksesta. esim. lentokentällä kadonnut matkalaukku.). Jos lasit/kännykkä tms. tippuu esim mereen ja niitä ei löydetä ei voida korvata. Jos oltas kaikki rehellisiä ihmisiä niin tällaisia ehtoja ei vakuutuksissa tarvittaiskaan. Ehdoilla on yleensä pyritty rajaamaan vakuutuspetokset pois. Ajatelkaa miten helppoa ois tienata rahaa jos esim. katoamisetkin korvattais, myisin esim. kameran kaverille ja ilmoittaisin vakuutusyhtiöön, että kamera tippui jokeen/katosi. Vakuutuksesta uusi kamera ja taas myytäs eteen päin. Että tällä lailla se homma pelais.
- Selvä tapaus
Kohalle sattunut kirjoitti:
Aivan . Äkillinen ennalta arvaamaton rikkoutuminen. Korvattava vahinko jos lasit löytyy tai niistä osanenkaan. Katoamisia ei voida korvata(Katoaminen korvataan ainoastaan matkavakuutuksesta. esim. lentokentällä kadonnut matkalaukku.). Jos lasit/kännykkä tms. tippuu esim mereen ja niitä ei löydetä ei voida korvata. Jos oltas kaikki rehellisiä ihmisiä niin tällaisia ehtoja ei vakuutuksissa tarvittaiskaan. Ehdoilla on yleensä pyritty rajaamaan vakuutuspetokset pois. Ajatelkaa miten helppoa ois tienata rahaa jos esim. katoamisetkin korvattais, myisin esim. kameran kaverille ja ilmoittaisin vakuutusyhtiöön, että kamera tippui jokeen/katosi. Vakuutuksesta uusi kamera ja taas myytäs eteen päin. Että tällä lailla se homma pelais.
Lasit katosi tosiaan eli varastettiin lukitusta tilasta ja todistajat on asiassa, mutta ei vakuutusyhtiö korvannut kun olin rehellinen ja kerroin tapahtumien kulun.
Eli olen samaa mieltä että kun ei löydy ja ns: häviää, mutta kyse oli silmälasien varkaudesta lukitusta aulasta ja ei korvattu olisikohan tehtävä vieläkin polissitutkinta asiassa? saa nähdä. - detekeke
Kohalle sattunut kirjoitti:
No jos kännykkä tippuu mereen ja sillä on silminnäkijä tai useampi niin miten siinä tapauksessa tai esim allokon takia tippuu vaikka reppu missä puhelin, avaimet yms. Eikö korvata?
- huity
Laaja kotivakuutus korvaa. Jos kaikki muutkin korvaamisen edellytykset täyttyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569