Automaatti kolahtaa

mikä automaatissa

Automaatti "kolahtaa" kun vaihtaa P:ltä pois liikkeelle lähdettäessä, jos auto on pysäköitynä ylä/alamäkeen. Jos auto on pysäköity suht tasaiselle menee vaihde päälle äänettömästi. Kannattaako huolestua, onko öljyt vähissä vai onko tämä normaalia?

29

5443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysy Weholta

      Kannattaa huolestua, ei välttämättä kerro öljystä mitään enemmänkin jarrusta.

    • ei mikään vaivaa

      Ei huolta. Normaalia mercedes laatua, jolla ajetaan seuraavat 2 000 000km ilman huolen häivää.........

      • mko

        On mullakin noita autoja ollut ja ajettu kotimaassa ja ulkomailla. Eniten nostettu lavetille MB autoja. Muitakin on hinurilla viety, mutta eniten juuri noita saksalaisia.


    • kuu luu

      Kuuluu asiaan, P-asennossa vaihteisto on "lukittu" ja auton massa on sen varassa ylä tai alamäessä. Kun vapautat sen, massan aiheuttaman paineen vuoksi lukitus pitää vapautuessaan tietenkin kolahtaa. Siellä on eräänlainen mekaaninen "haka".

      • mikä automaatissa

        tämän toivon olevan selityksenä, täytynee kuitenkin varmistella asiaa Vehosta. Joskus Audiin sortuneena tiedän, että automaatin korjaus saattaa maksaa 8500 e.


      • mersu ollut 1.v.2kk
        mikä automaatissa kirjoitti:

        tämän toivon olevan selityksenä, täytynee kuitenkin varmistella asiaa Vehosta. Joskus Audiin sortuneena tiedän, että automaatin korjaus saattaa maksaa 8500 e.

        Mulla maksoi E-2,5d malliin 2000e..osat 1150e ja työ 850e.Farkku vm-95


      • mbman
        mersu ollut 1.v.2kk kirjoitti:

        Mulla maksoi E-2,5d malliin 2000e..osat 1150e ja työ 850e.Farkku vm-95

        MB:n sähköohjatusta automaattilaatikosta saattaa joskus mennä ohjauskortti joka saksasta tilattuna maksaa 120.- -240.- euroa mallista ja tilauspaikasta riippuen. Se on helppo vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä. Kortti löytyy automaatin öljynsuodattimen takaa, vanha kortti irti ja uusi tilalle ja taas loota toimii.
        Marmoritiskillä tämä remppa on poikkeuksetta maksanut n. 2000.- ekeä.


    • Paavo Pesusieni

      Mutta kun aloittaja mainitsi automaattiloodan öljyt niin huolimatta ajosuoritteesta laatikolle pitäisi joko kerran vuodessa tai kahdessa vuodessa tehdä pesu normaalin öljyn vaihdon sijaan.

      • -eemeli-

        Et ole Paavo tosissasi. Kyllä menee hankalaksi autoilu automaatilla, jos pitää automaatin öljyjä huljutella eestaas laatikossa normi öljynvaihdon lisäksi. -Olihan se huumoria, olihan?


      • Minä teen muuten aina pesuvaihdon normaalin öljynvaihdon sijaan. Tähän mennessä ei tietenkään ole vielä yhtään normaalia öljynvaihtoa vastaan tullut, mutta ehkä sekin vielä vastaan tulee.


    • Paavo Pesusieni

      Se on öljynvaihto, jossa käytetään ylimääräistä öljyä pesemään vaihteistosta vanhat töhnät pois.

    • -eemeli-

      Ymmärrän kyllä tuon, mutta eikös se tehdä noin 60000-80000km välein. Se vaihteisto öljyn vaihto nimittäin tuolla mainitsemallasi tavalla.

    • osta uus mese

      Perse on ajettu puhki, kuin puppeli hutsun beba!

    • joopasen kyllä

      Moro! Mulla kolahti samanlailla ja 2 kuukauden päästä meni automaattilaatikosta sähköinen vaihteen siirtäjä!

      • pepe9

        Mitä maksoi korjaus?


      • ällitälli
        pepe9 kirjoitti:

        Mitä maksoi korjaus?

        Volkkarin DSG:ssä on sähköinen vaihteensiirtäjä, mersussa moista riesaa ei ole.
        Provo.


      • joopasen kyllä
        pepe9 kirjoitti:

        Mitä maksoi korjaus?

        Tere! Kyllä se vähän yli 2000e maksoi!


    • mikä automaatissa

      Kuu luu oli oikeassa, Mersuhuollosta vanhempi herrasmies lähti koeajolle ja totesi asian. Mekaaninen lukko vapautuu ja saattaa nytkähtää/kolahtaa samalla. Se on suunniteltu kestämään auton paino, siitä huolimatta ei olisi pahitteeksi käyttää seisontajarrua.

    • thumbhh

      Kyllä kuule kolahtaa ihan kaikissa jenkeissä, opelissä ja mersussa mitä olen ajanut. Kaipa siellä jokin lukitus pitää ääntä jos auton paino nojaa sitä vasten..

    • (‿ˠ‿)(‿ˠ‿)(‿ˠ‿)

      "Automaatti "kolahtaa" "Kannattaako huolestua"

      No sen verran kannattaa huolestua, että mitä todennäköisemmin seuraavaksi kolahtaa lompakossasi, ja rajusti..........

      • mikä automaatissa

        Kuten yllä ja Veholta todettua kolahdus kuuluu asiaan, kun auton paino makaa lukon päällä. Samaa todentaa havainnot, kolahdusta ei kuulu kun painoa ei ole lukolla. Tosin joskus Audin automaattikorjauksesta 8500 e maksaneena en ota näitä kolahduksia ja ääniä kevyesti. Mutta jos joku osaa tehdä automaatin on se Mersu ja siksi uskalsin ostaa automaatin, Audin MultiPommit kannattaa kiertää aina kaukaa.


      • sdgsghwesdgg
        mikä automaatissa kirjoitti:

        Kuten yllä ja Veholta todettua kolahdus kuuluu asiaan, kun auton paino makaa lukon päällä. Samaa todentaa havainnot, kolahdusta ei kuulu kun painoa ei ole lukolla. Tosin joskus Audin automaattikorjauksesta 8500 e maksaneena en ota näitä kolahduksia ja ääniä kevyesti. Mutta jos joku osaa tehdä automaatin on se Mersu ja siksi uskalsin ostaa automaatin, Audin MultiPommit kannattaa kiertää aina kaukaa.

        Mersu ei ole tehnyt ensimmäistäkään automaattivaihteistoa. Sikäli myös että Multitronic ei ole ainut Audin käyttämä automaattivaihteisto ja sen verran vielä että Multitronic on CVT-vaihteisto eikä ollenkaan samanlainen kuin normaali momentinmuunnillinen vaihteisto.


      • Miguel111
        mikä automaatissa kirjoitti:

        Kuten yllä ja Veholta todettua kolahdus kuuluu asiaan, kun auton paino makaa lukon päällä. Samaa todentaa havainnot, kolahdusta ei kuulu kun painoa ei ole lukolla. Tosin joskus Audin automaattikorjauksesta 8500 e maksaneena en ota näitä kolahduksia ja ääniä kevyesti. Mutta jos joku osaa tehdä automaatin on se Mersu ja siksi uskalsin ostaa automaatin, Audin MultiPommit kannattaa kiertää aina kaukaa.

        Kuka hullu maksaa 8500 laatikon korjauksesta?


    • nouhad olen

      Minä vastata veljen kikka hänen puolesta, mercedes Gearbox jos kolahtaa pahasti, vaseliini laita sisään

      • hanurihemmo

        LIukuvoidemainokset toiselle palstalle !


    • Käytä_seisontajarrua

      Mäkeen pysäköidessä ensin seisontajarru päälle ja sitten P:lle. Liikkeelle lähtiessä ensin pois P:ltä ja sitten seisontajarru pois.

      • Anonyymi

        Tosi Mersun mies on onnellisempi mitä kalliimpi remontti.. Mersu miehen motto että ei tartte enää tehdä samaa remonttia...


      • Anonyymi

        Se sähköinen seisontajarru kyllä menee päälle ihan itsestään kun vaihde laitetaan p:lle ja vapautuu liikkeelle lähdettäessä. Ei tarvi erikseen näpelöidä.


    • johtotähti--V8

      Minä ryyppään ja nuzzin siiderivalaita niin zaatanasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe