KUNTONYRKKEILY?

mikko tyysonen

Mitäs kaikkea siinä kuntonyrkkeilyssä oikein tehdään.. Olen aikoinaan treenannut kaiken näköisiä lajeja mutta nyt hieman vanhempana ja ei niin kovassa kondiksessa kiehtoisi aloittaa esim. kuntonyrkkeily.. any comments.. lähteekö hiki ja läskit ilman mustelmia??

8

5133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • box

      VETÄJÄSTÄ,mut noin suurin piirtein näin ekaks alkulämmin pelaamalla jos salissa mahollista sit juostaan ja tehdään jumppaliikkeitä,levittäydytään ympyrään ja eri venyttely juttuja, tekniikkaa hiotaan yksin/parin kans sen jälkeen kuntopiirejä/säkki- kuntopiirejä,pidetään pistareita,tehdään selkä/vatsa liikkeitä ja loppu venyttelyt,kyllä siellä läski lähtee ja kunto nousee jos vaan tekee,ja oppii lyöntitekniikoita/väistöjä.tervemenoa paikkakuntas treeneihin.suosittelen

    • Punapää

      Joo itse olen myös aloittanut kuntonyrkkeilyn, ja mielestäni ohjelma on ihan kiva. Aikalailla samoja juttuja kun edellisella kirjoittajalla. Tulee hiki jos tekee ja vatsalihaksia treenataan aika paljon. Tykkään kovasti. Meillä se maksaa 4 euroa kerta tai kausikortti 30/35 euroa. Eli ei ainakaan hinnalla pilattu.

      • box

        Missä päin suomee sä käyt treenaa?


      • kkkk
        box kirjoitti:

        Missä päin suomee sä käyt treenaa?

        Helsingissä hyvä treenipaikka on Savate Forme Sörnäisissä.


      • säkki
        kkkk kirjoitti:

        Helsingissä hyvä treenipaikka on Savate Forme Sörnäisissä.

        missä turussa on hyvä treenata kuntonyrkkeilyä?


      • Boxerlady
        säkki kirjoitti:

        missä turussa on hyvä treenata kuntonyrkkeilyä?

        löytyy paljonkin kuntonyrkkeilymahiksia. Itse oon käyny Taikarin alkeiskurssin ja sittemmin kuntonyrkkeilytunneilla (http://www.taikari.fi/), järjestetään P&P Fitness centerissä Eerikinkadulla. Hyvä hinta-laatusuhde.


    • Torfinn

      No riippuu tosiaan paljon vetäjästä, ja siitä mitä haet!

      Kuntoilumuotona ihan jees, mutta itseä ainakin kiusaa tuo että sparria ei ole lainkaan joten homma menee vähän teoreettiseksi... tekniikat opetellaan mutta ainakin meillä oli sillai, että esim. alakoukkuja ei opetettu kunnolla vaan pelkät kohokoukut. Varsinaisia alakoukkuja ei opetettu ollenkaan kun se ei tietenkään ole kuntonyrkkeilyssä varmaan tarkoituskaan sparrailla ja osua/lyödä perille. Nykyään olen ollut tuollaisessa kaveriporukassa jossa kerran viikossa kokoonnutaan treenaamaan nyrkkeilyä, vaikkei se olekaan päälajini, mutta kyllä täytyy sanoa että ihan eri mielenkiinto on hommassa kun oetaan vähän matsiakin. Kuntonyrkkeilyssä päntätään säkkiä aika paljon ja paritekniikoita ja kuntopiirejä. Jos kuntoa haet ja tekniikka haluat opetella, niin ihan ok!

      Jos olet mies niin kannattaa hakeutua mieluummin sellaiseen ryhmään missä on vain miehiä, kun naisilla se tuntuu vähän menevän sellaiseksi "puolihuolimattomaksi" huiskimiseksi eikä esim. paritekniikoista saa irti niinkuin pitäis kun ei voi lyödä kunnolla kun toisella koko ajan oma nyrkki läsähtää naamaan... ;-)

      Siinä mielessä kuitenkin hyvä että tekniikoita opetetaan kunnolla!

    • Anonyymi

      Se oli tänään Lidl muki,soita mun kitarain, Heidi A Heiniä lähettänyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe