Olen tuttavan Windows 7 -koneella, joka on muuttunut tosi hitaaksi. Koneella ei ole erillistä virusturvaa. Katsoin ohjauspaneelista, ja siellä on Windows Defender, mutta ohjelmavalikossa on Microsoft Security Essential. Onko tämä seiskassa normaalia? Tehtäväpalkissa alaoikealla ei ole kummankaan kuvaketta.
Kumman noista nyt sitten tässä seiskassa pitäisi virusturvaa hoitaa, Essential vai Defender?
Windows 7 ei ole minulle tuttu käyttis, koska itse siirryin XP:stä suoraan Windows 8 -käyttikseen. Kasissahan on tuo Windows Defender.
Kokeilin ladata F-Securen Online -tarkistuksen. Siinä latautui tiedosto, jonka pääte oli exe.part. Epäilytti tuo part-osuus, ja jätin suorittamatta.
Seiskan oma virusturva?
7
142
Vastaukset
- X-Guru
Microsoft Security Essential on virusturva, mutta ei sisälly seiskaan vakiona!
Se on kohtuullinen virusturva ja ilmainen
Defender ei ole virusturva, vaan se on oikeuskäsittelijä joka pyrkii estämään haitallisen koodin toimintaa.
Jos epäillys viruksesta, aja ihmeessä se f-securen live scannaus ja nortonin vastaava NPE.
Jos kone kieltäätyy ajamasta noita, silloin kannataa huolestua! Halutessaan MSE ohjelman voi vaihtaa Panda Cloudiin joka voi olla tarkempi.
- OMC
Panda Cloud on hyvä haistaan örkkejä. tosin ei reaaliaikainen ja hidas käyttää.
F-secure ja Kaspersky on ne kauppalliset joita voisi harkita.
Hyvin menee kun ei asentele yhtään ylimääräistä yenkisontaa OMC kirjoitti:
Panda Cloud on hyvä haistaan örkkejä. tosin ei reaaliaikainen ja hidas käyttää.
F-secure ja Kaspersky on ne kauppalliset joita voisi harkita.
Hyvin menee kun ei asentele yhtään ylimääräistä yenkisontaaOn se reaalaikainen.
- ei ilmainen
"Se on kohtuullinen virusturva ja ilmainen"
Ei varsinaisesti ilmainen, edellyttää windowsin hankintaa noin 110€:llä , muistaakseni.- X-Guru
Sorry joo!
Näinhän se on :(
- reikäjuusto se on
Ei siinä sellaista ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1354410Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092214- 641518
- 571269
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1351109Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49866Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k9822Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31793Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.40787