Kamala olo

............

En osaa selittää tätä hyvin, mut yritän. Mulla on ailahtelevat tunteet ja käyttäytymismallit jossain määrin. Ja nyt on vallalla koko ajan tunne siitä, että elämän kärsimyksistä on saatu iha tarpeeks jo ja koska on oltava muitten vuoks elos, "mun pitää saada enemmän ja useammin apua", tai ei oo reiluu kenenkään vaatii mua kitumaan täällä.

Käyn terapiassa, mutta muun ajan oon pohjattoman yksin mun tunteitten kanssa. Terapiassa saan hyviä tietopaketteja ja ohjeita mun traumanjälkeisiin tunteitten heilahtelevuuksiin liittyen, mut ne ohjeet ei täs asias auta. Tekee mieli suorastaan kiljua apua, kun olo on niin usein sellanen, et mä en jaksa yrittää enää yhtään tulla tunteitteni kanssa toimeen. Ja itsemurhaakaan ei sais tehä silti.

Mua ärsyttää, miksi juuri mulle on langennu nää psyykkiset ongelmat, joista kärsin todella. Ja sit harmittaa, ettei ollu aiemmin tietoa avun hakemisesta ja oon joutunu niin kovin kauan sinnittelee. Terapeuttini sanoi, et yläasteella jos oisin saanu apuu ja mun tilanne ois kokonaisuudessaan kuultu, mut ois ehkä lähetetty sairaalaan, sillä olin jo suunnitellu itsemurhan valmiiksi. Voi että ku ilman mitään häpeää ja syyllisyyttä pääsis tilanteeseen, et joku ois koko ajan tolleen vuorokauden ympäri valmiina auttamaan.

Nykyään itsemurhan toteuttaminen tuntuu vaan vielä kamalammalta ja syyllisemmältä, koska terapeutti koittaa auttaa ja mun mieliala ei oo koko ajan ihan huono, mitä se oli ennen hoitoon pääsyä. Silti olo on tuskallinen.

1

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Toivottamalta tuntuvissa tilanteissa voi keskustelu ulkopuolisen kanssa auttaa joko löytämään uusia näkökulmia tai kestämään sietämättömältäkin tuntuvan olon kanssa.

      Tässä sinulle linkki Suomen Mielenterveysseuran palveluihin.
      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus

      Esimerkiksi Valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää tälläkin hetkellä numerossa, 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

      Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Net-Tuki Live päivystää joka arkipäivä klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe