Mulla on tällä hetkellä Soneran laajakaista 1/512, mutta ajattelin vaihtaa sen Elisan samaan nopeuteen.
Kuinkas sitten. Onko järkevää?
Miten tuon vaihtamisen kanssa. Ei viitsisi lopettaa Soneran liittymää ennen kuin on varmasti saanut Elisan, eli voiko liittymän lopettaa vasta sitten kun on jo ottanut toisen?
Elisaan vaihto?
14
1419
Vastaukset
- kyllähän
...mitä minä olen kuullut niin kyllä Elisa luotettavampi on, joskin tilaus kestää hieman.
No mulla on ainakin Elisan liittymä ja olen tyytyväinen > ei ole ollut vielä yhtään katkoksia!!!- Tein toisin
Vaihdoin Elisan Soneraan ja pääsin eroon huolista. Kysymys kuuluu, miksi vaihtaisit, kun et edes muuta nopeutta?? EWt saa sillä mitään etua. Vaihda nopeutesi niin hyödyt jotain. 2Mb/s kuljettaa jo kummasti bittejä ja valmiiksi virussuojattuna.
Tein toisin kirjoitti:
Vaihdoin Elisan Soneraan ja pääsin eroon huolista. Kysymys kuuluu, miksi vaihtaisit, kun et edes muuta nopeutta?? EWt saa sillä mitään etua. Vaihda nopeutesi niin hyödyt jotain. 2Mb/s kuljettaa jo kummasti bittejä ja valmiiksi virussuojattuna.
Tuplaamassa taas nopeuksia tossa joulukuu-tammikuu välillä :D
- Ehkä vaihtaa myös..
Elisa on hyvä vaihtoehto ja uusi hinta tuolle 1/512 on 39 €/kk(2kk:n laskutusväli), vuoden 2005 alusta.Avausmaksusta en tiedä.
Saunalahdella vaan saisit 1/768 ja 36€/kk.(kuukauden laskutusväli)
http://saunalahti.fi/internet/adsl/adslhinnatsverkko.php
Ja nyt siellä on vuoden loppuun asti ilmainen avauskin (norm.78€).
Ite aattelin pitää 1/512 Elisan(39€/kk),jos eivät veloita 33€ siitä, että en päivitä liittymääni 2M/512. (49 €/kk - nyt nopeus siis tuo 1/512)
Hinnastossa on maininta,että liittymätyypin vaihto/nopeudenmuutos maksaisi 33€. Veikkaan että se veloitetaan vain, jos asiakas itse haluaa muuttaa nopeutta.
Nythän Elisa tarjoaa nopeuden säilyttämistä - tulkitaanko sekin,että jos säilyttää nykyisen nopeuden - että se on nopeuden muutos, koska Elisa itse nostaa nopeuksia ?
Kellään tietoa aiheesta ?- nopeutusta
Olisi aika outoa jos elisa laskuttaisi siitä, että haluaa pitää entisen nopeuden :)
Olen kyllä sitä mieltä, että elisa mielellään lakuttaisi siitä jotta mahdollisimman moni ottaisi nopeamman liittymän entiseen hintaan. En ole asiantuntija mutta mutu sanoo ettei nopeuden nostosta aiheudu juurikaan jatkuvia kuluja operaattorille ensivaiheen jälkeen jos silloinkaan. Kertokoot asiaa tuntevat totuuden kustannuksista jos sellaisia on.
Elisalta tulleen kirjelappusen luettuani minulle jäi vaikutelma, että nopeuden ennalleen jättämistä ja siten kk. maksun alentumista ei liikoja mainosteta eikä pidetä toivottavana. Tämä oli siis vaikutelmani ja pelkkä perstuntuma ei fakta.
Säntäsin kuitenkin välittömästi tekemään nettiin ilmoituksen, että pidän entisen nopeuden, enhän minä tee yhtään mitään jollain 2M/512 nopeudella kun 1M/512.kin on ylimitoitettu tarpeisiini. Viimeisen nopeuden noston yhteydessä en hoksinut kertoa elisalle, että 512/512.kin olisi riittänyt. Nyt jos vaihdan hitaampaan niin silloin joudun maksamaan välirahaa elisalle.
Lopuksi on sanottava, että itse olen ollut erinomaisen tyytyväinen elisan toimintaan eikä minulla ole ollut toistavuoden aikana minkään lajin ongelmia, ei yhteyden eikä elisan väen kanssa. - tyytyväinen
nopeutusta kirjoitti:
Olisi aika outoa jos elisa laskuttaisi siitä, että haluaa pitää entisen nopeuden :)
Olen kyllä sitä mieltä, että elisa mielellään lakuttaisi siitä jotta mahdollisimman moni ottaisi nopeamman liittymän entiseen hintaan. En ole asiantuntija mutta mutu sanoo ettei nopeuden nostosta aiheudu juurikaan jatkuvia kuluja operaattorille ensivaiheen jälkeen jos silloinkaan. Kertokoot asiaa tuntevat totuuden kustannuksista jos sellaisia on.
Elisalta tulleen kirjelappusen luettuani minulle jäi vaikutelma, että nopeuden ennalleen jättämistä ja siten kk. maksun alentumista ei liikoja mainosteta eikä pidetä toivottavana. Tämä oli siis vaikutelmani ja pelkkä perstuntuma ei fakta.
Säntäsin kuitenkin välittömästi tekemään nettiin ilmoituksen, että pidän entisen nopeuden, enhän minä tee yhtään mitään jollain 2M/512 nopeudella kun 1M/512.kin on ylimitoitettu tarpeisiini. Viimeisen nopeuden noston yhteydessä en hoksinut kertoa elisalle, että 512/512.kin olisi riittänyt. Nyt jos vaihdan hitaampaan niin silloin joudun maksamaan välirahaa elisalle.
Lopuksi on sanottava, että itse olen ollut erinomaisen tyytyväinen elisan toimintaan eikä minulla ole ollut toistavuoden aikana minkään lajin ongelmia, ei yhteyden eikä elisan väen kanssa.Viime kerralla kun nostivat nopeuksia ilmaiseksi, niin jos asiakas ei tehnyt mitään, niin nopeus nousi. Nyt tilanne on toisinpäin eli jos asiakas ei tee mitään, niin hinta laskee ja nopeus pysyy ennallaan. Valitsee sitten nopeamman yhteyden tai halvemman hinnan, niin laskua ei tästä tule. Eli ilmaista on.
- ei ei
tyytyväinen kirjoitti:
Viime kerralla kun nostivat nopeuksia ilmaiseksi, niin jos asiakas ei tehnyt mitään, niin nopeus nousi. Nyt tilanne on toisinpäin eli jos asiakas ei tee mitään, niin hinta laskee ja nopeus pysyy ennallaan. Valitsee sitten nopeamman yhteyden tai halvemman hinnan, niin laskua ei tästä tule. Eli ilmaista on.
Ei ei ja vielä kerran ei. Minulle tuli ainakin kotio lippunen jossa erinomaisen vaivihkaa sanottiin jotta 30 päivään kuluvaa kuuta mennessä on ilmoittauduttava lapussa olleeseen osoitteeseen ja kerrottava halunsa säilyttää nykyinen nopeus, muussa tapauksessa nopeus nostetaan automaattisesti kahdenkertaiseksi. Kehoitan kaikkia jotka eivät katso tarvitsevansa lisää nopeutta menemään viipymättä kirjeessä mainittuun osoitteeseen ja kertomaan tyytyväisyytensä nykyiseen nopeusluokkaan jolloin hinta kuukaudessa veloitettuna laskee.
- Töppöhönö
ei ei kirjoitti:
Ei ei ja vielä kerran ei. Minulle tuli ainakin kotio lippunen jossa erinomaisen vaivihkaa sanottiin jotta 30 päivään kuluvaa kuuta mennessä on ilmoittauduttava lapussa olleeseen osoitteeseen ja kerrottava halunsa säilyttää nykyinen nopeus, muussa tapauksessa nopeus nostetaan automaattisesti kahdenkertaiseksi. Kehoitan kaikkia jotka eivät katso tarvitsevansa lisää nopeutta menemään viipymättä kirjeessä mainittuun osoitteeseen ja kertomaan tyytyväisyytensä nykyiseen nopeusluokkaan jolloin hinta kuukaudessa veloitettuna laskee.
Minulle tuli Elisalta kirje, jossa sanotaan näin:
"Jos haluat saada käyttöösi nykyistä nopeamman laajakaistayhteyden-joka maksaa saman verran kuin
tämän hetkinen yhteytesi-niin ilmoita siitä meille täyttämällä säköinen lomake osoitteessa:www.elisa.fi/laajakaistanosto/
30.marraskuuta 2004 mennessä.
Jos et tee mitään, säilyy laajakaistaliittymäsi yhteysnopeus ennallaan
ja sen kuukausimaksu laskee 1.tammikuuta 2005."
Jokainen voi halutessaan tarkistaa
asian elisalta . - nopeus nousi jo
Töppöhönö kirjoitti:
Minulle tuli Elisalta kirje, jossa sanotaan näin:
"Jos haluat saada käyttöösi nykyistä nopeamman laajakaistayhteyden-joka maksaa saman verran kuin
tämän hetkinen yhteytesi-niin ilmoita siitä meille täyttämällä säköinen lomake osoitteessa:www.elisa.fi/laajakaistanosto/
30.marraskuuta 2004 mennessä.
Jos et tee mitään, säilyy laajakaistaliittymäsi yhteysnopeus ennallaan
ja sen kuukausimaksu laskee 1.tammikuuta 2005."
Jokainen voi halutessaan tarkistaa
asian elisalta .Selvästikin liikkeellä on useanlaisia kirjeitä.
Itselleni tuli kirje, jonka sanamuoto ei edes suoraan antanut mahdollisuutta säilyttää nyt jo ENTISTÄ nopeutta. Kirjettä ei tässä juuri ole käsillä, mutta aivan varmasti sanamuoto oli täysin erilainen.
Nopeus nimittäin nousi jo (1M => 2M), vaikka www.elisa.fi/laajakaistanopeus toisin väittääkin. - ei ei
nopeus nousi jo kirjoitti:
Selvästikin liikkeellä on useanlaisia kirjeitä.
Itselleni tuli kirje, jonka sanamuoto ei edes suoraan antanut mahdollisuutta säilyttää nyt jo ENTISTÄ nopeutta. Kirjettä ei tässä juuri ole käsillä, mutta aivan varmasti sanamuoto oli täysin erilainen.
Nopeus nimittäin nousi jo (1M => 2M), vaikka www.elisa.fi/laajakaistanopeus toisin väittääkin.Näyttääpä tosiaan olevan erinlaista tarjontaa elisan kirjelmissä.
"Nopeuden nosto tapahtuu automaattisesti ja se ei edellytä erityisiä toimenpiteitä. Laajakaistapäätteessä(=adsl modeemissa) olisi kuitenkin hyvä olla virta kytkettynä 15 marraskuuta - 31 tammikuuta välisenä aikana, jotta voimme tarkistaa nopeuden noston onnistumisen"
"Voit myös halutessasi säilyttää vanhan laajakaistanopeutesi täyttämällä sähköisen lomakkeen osoitteessa: http//www...... 30 marraskuuta 2004 mennessä"
Suoraa lainausta elissan kirjelmästä. - Töppöhönö
ei ei kirjoitti:
Näyttääpä tosiaan olevan erinlaista tarjontaa elisan kirjelmissä.
"Nopeuden nosto tapahtuu automaattisesti ja se ei edellytä erityisiä toimenpiteitä. Laajakaistapäätteessä(=adsl modeemissa) olisi kuitenkin hyvä olla virta kytkettynä 15 marraskuuta - 31 tammikuuta välisenä aikana, jotta voimme tarkistaa nopeuden noston onnistumisen"
"Voit myös halutessasi säilyttää vanhan laajakaistanopeutesi täyttämällä sähköisen lomakkeen osoitteessa: http//www...... 30 marraskuuta 2004 mennessä"
Suoraa lainausta elissan kirjelmästä.Niin on suora lainaus.
Minulle tulipostissa tiedote, jossa luki juuri noin.
Miksi mie valehtelemaan alkaisin?
Tai keksimään olemattomia.
Vai oliskos pitäny keksiä? - Töppöhönö
Töppöhönö kirjoitti:
Niin on suora lainaus.
Minulle tulipostissa tiedote, jossa luki juuri noin.
Miksi mie valehtelemaan alkaisin?
Tai keksimään olemattomia.
Vai oliskos pitäny keksiä?Anteeksi!
Taas silmät ristissä.
Tuo kirjelmän ote eivät ollutkaan minun
viestistä.
Olen pahoilanai häiriköinnistä!
Töppöhönö poistuu palstoilta iäksi.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! - eiei
Töppöhönö kirjoitti:
Anteeksi!
Taas silmät ristissä.
Tuo kirjelmän ote eivät ollutkaan minun
viestistä.
Olen pahoilanai häiriköinnistä!
Töppöhönö poistuu palstoilta iäksi.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!Elä suotta pakene vuoristoon paleltumaan sillä syyhän on elisan ja sen erinlaisten kirjeiden.
Varmuuden vuoksi hyvää joulua sulle kuitenkin :) - Töppöhönö
eiei kirjoitti:
Elä suotta pakene vuoristoon paleltumaan sillä syyhän on elisan ja sen erinlaisten kirjeiden.
Varmuuden vuoksi hyvää joulua sulle kuitenkin :)Puolisokee ja luetunymmärtämis vaikeuksista kärsivä yleishäirkkö on palannut
reissultaan. Mopo petti.
Alako hävettään jo tuo joutava tohelointi tuon
väärin luetun ja päin helevettiä ymmärretyn
viestiin vastaaminen.
Täytyy alkaa opettelemaan lukemista.
Tuosta hinnoittelusta sen verran, että vaikuttaakohan sijainti mitään?
Jotenkin vaikuttaa siltä, että etelämpänä olis enempi vaikeuksia.
Mie olen täällä EU:n itäisessä provinssissa ja minulla ei ole(vielä) ollut
mitään ongelmia elisan suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205263Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271605- 1011470
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701429Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361349- 501341
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761292Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541085Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50958- 86955