Kiitos nyt jo tässä alussa jos kommentoitte! Niin, mulla on sellanen juttu et memuutetaan ihan liika.. Ensin 1-3luokan olin yhessä koulussa,sitten muutettiin ja jouduin pikku kouluun missä oli n.20 op. ja siinä samassa enkku meni ihan p*****lleen. mutta ei se vielä mitään, sitten jouduin vaihtaan taas siihen kouluun (olin siinä pikku koulussa 4luokan.) missä olin 1-3 luokilla, koska se mini koulu lopetettiin, ja taas etenkin englanti meni huonommin sitten vitosella n.puolivälissä vaihdoin taas koulua, vähän kauemmas n. 60km vanhasta koulusta. Ja tällä kertaa englannin kirjat vaihtuivat. ei siinä vielä mitään, vitosella aika loppupääässä vaihoin taas koulua n. 16km päähän ja taas vaihtui englannin kirjat! Sitten olin lopun vitosesta ja kutosen siellä koululla, mutta kutosen päästötodistuksessa oli enkku 5!!! nyt oon 7lla, ja sain välitokariin 5 enkusta! siis äiti ei tykänny yhtään!!! Mulla menee tosi huonosti, enkä saa tukiopetusta, vaikka sitä ihan varmasti tarviisin!!!
kiitos vastanneille, vaikkei tässä varsinaista kyssää ollutkaan..
SURKEA ENGLANNISSA (7LUOKKALAINEN!)
12
1250
Vastaukset
- ggggg
oon saman ikänen ku sä mutta mulla menee vaan kemia huonosti, kyllä siitä enkustaki niitä kutosia tulee mutta mul on ollu 3 kemian koetta ja tässä tulokset: 5 ½ , 5 - ja 4½
siis luen kokeisiin mutta en kokskaan osaa mitään - pikkunen
No jos äitisi suuttuu numeroistasi, niin voit yrittää seliittää, että ei ole helppoa, kun kirjat vaihtuvat aina muuton mukana. Ja jos et koulusta saa tukiopetusta, niin pyydäpä vaikka vanhemmiltasi/sisaruksiltasi ihan vaan vaikka tunti tai pari tukkaria viikossa :) Ja jos olet jostain (ihan mistä tahansa, vaikka joku tietty kirja, elokuva tms.) aiheesta kinnostunut, niin voit lukea siitä englanniksi (vaikka ficcejä tai jotain...). Siinä muuten sanavarasto ja kielioppi kasvaa 100 % varmuudella, kokemusta on :)
- opiskelija
ei hemmetti ei siinä selitykset mutsille auta.. täytyy vaa oppii oppimaan! Keskityt täysillä ja meet vaikka http://www.koulukanava.fi/ hin vai onko sulla opit.wsoy.fi ssä sähkärii.. sieltä löytyy kaikkii harjotustehtävii jos vaa motivaatio riittää! :)
- >_<
Tuonkin ajan, jonka käytät Suomi24:ssä haahuiluun oisi voinut käyttää enkun lukemiseen.
Ei sitä ilman työtä pärjää. Mul menee enkku kans aika huonosti, mut aion hankkia penpal ystävän. Siis enkkkuu kirjottavan mailikamun. Siit sais luultavasti vähän motivaatiota kun on jotain mihin enkkua käyttää. penpal ystäviä löytyy osoitteesta: http://koti.mbnet.fi/~kakoskin/penpal/search.html
- Retsku
Mä oon abi, eli lukion kolmannella ja oon kans tosi huono enkussa. Ja se ei todellakaan johdu mistään muusta ku mun omasta asenteesta. Sillon ku enkku alko ala-asteella, ni mä aloin saman tien inhoomaan sitä, aina ku oli enkun kokeet, ni koko meidän kämppä käänty ylösalasin, ku mä riehuin ja huusin etten osaa mitään. Mä oon tällee jälkeenpäin miettiny et toi inho johtu varmaankin siitä, ku olin 2ekaa kouluvuottani selvinnny kaikesta tekemättä mitään, kun eihän johonkin 2.luokan matikan kokeeseen tarttenu lukea. Ja sit enkku oli tavallaan eka aine, missä oikeesti piti tehdä jotain, esim. lukee sanakokeisiin jne. Ja yhtäkkiä se tuntu niin työläältä ja hankalalta, ni aloin sit inhoomaan sitä. Kuitenkin ala-asteen ja yläasteen kahlasin läpi arvosanalla 8. Yläasteella riitti ku istu tunnilla ja edes yritti kokeessa.
No sit ku menin lukioon, ni ne vaikeudet vasta alkokin. Huomasin etten osaa edes kirjottaa normaalilauseita. En osannu sanajärjestyksiä tai aikamuotoja tms. Kuunteluista ja luetunymmärtämisistä en tajua mitään. En edes aihetta. Kursseista oon päässy nipinnapin läpi, muutaman olen uusinu ja niistä saanu jopa 7, koska uusinnassa ei oo ollu kuuntelua pudottamassa arvosanaa. Eikä ole ollu sen enempää motivaatiota ku aisemminkaan, nimittäin meillon ollu semmonen opettaja, et oksat pois. Se opetti meille lauseenvastiketta ja mä sit kysyin jostain lauseesta et miten se tehään, ni opettaja vaan tokas: "Onhan siellä kirjassa ne esimerkkilauseet, en minä voi jokaista täällä yksittäin neuvoa!" Sit mä mietin, että antaa olla, jos opettaja ei voi edes opettaa, ni eikai munkaan tartte opiskella.
No nyt ku on vika kertauskurssi meneillään, ni meillä vaihtu opettaja. Se on todellä pätevä ja näpäkkä opettaja, joka osaa oikeestikin opettaa. Arvatkaapa vaan, että harmittaako. Osaisin ehkä kymmenen kertaa enemmän juttuja jos toi nykyinen opettaja olis ollu koko lukion ajan mulla opettajana.
Nyt pelottaa se, että en pääse ylioppilaaksi sen takia, että kirjotan enkusta I:n. Niinpä pienenä vinkkinä ja opastuksena voisinkin kertoa, että vaikka se tuntuu vaikealta, ni kannattaa vaan yrittää. Nimittäin mitä aikasemmin pääsee kärryille takasin, sen paremmat mahollisuudet on oppia vielä lukiossakin jotain. Mä tipuin heti 3.luokalla niiltä kärryiltä, enkä oo vieläkään päässy takaisin. Enkä nyt syytä pelkästään opettajaa, tietenkin vika on minussa, iteppä menin aina sieltä missä aita on matalin. Mutta mä oon kyl sitä mieltä, et kyl se opettajakin vaikuttaa oppimiseen!
Eli nyt vaan opiskelemaan. Kannattaa suomentaa aina kappaleet ja lukea muutenkin niitä kirjan kappaleita, eikä vaan sillon ku ope niin käskee. Muista tehdä läksyt oikein ajatuksella ja vaikket osais kaikkea, ni edes yrittää miettiä et miten se menis. Pärjäämistä opiskeluun enkun parissa!! :)Mulla taas on niin päin, että osaan puhua englantia ja ymmärrän luetun tekstin mutta kielioppi asioita en osaa vaikka kuinka lukisin!
En sitten tiedä,että voisiko hahmottamisongelma johtua siitä,että minulla on erittäin paha matematiikan oppimishäiriö!Eli siis en hahmota mikä tehtävissä on jujuna esim.jos eteeni tungetaan sanallinen tehtävä osaan kyllä lukea sen mutta en ymmärrä mitä tehtävässä kysytään!
Ongelmani havaittiin jo ekalla luokalla ja siitä asti olen rämppännyt erityisopettajilla ja jopa psykologilla kaksi kertaa.
Olen itse sitä mieltä ,että aineenopettajan pitää osata opettaa asia niin,että hitaampikin tajuaa!Ala-asteella minulla oli todella hyvä matikanopettaja joka selitti asiat niin,että oikeasti tajusin mistä hommassa on kyse mutta ylä-asteelle siirryttäessä koko homma meni täysinpuihin!Opettaja ei ensinnäkään osannut pitää kuria ja kävi asioita läpi niin nopealla vauhdilla,että hyvä kun pysyin perässä!
Tukiopetus oli hyvin kummallista joko erityisopettajilla oli aikaa tai ei ollut ja yleensä kun sinne meni niin eikö siellä ollut yleensä nämä oppilaat jotka eivät edes viitsineet vilkaistakkaan matikan kirjaan!Itse sentään olin istunut joka tunti mukana ja yrittänyt tehdä niitä tehtäviä!
- Minä
Buahahhaa! Sucker! I got 10 from english, you shouldn't even try cos' you suck at it anyway xD
I hope you understood the message or did you not?- Minäpäs
Even if she has difficulties with English that doesn't make her hopeless case. If she'd receive tutoring and study the basics before catching up with her peers I'm sure she would eventually gain the skills needed for grade of 7-. At the end of comprehensive school, she might pass English with good grades - if she receives tutoring, that is.
- ...
Mulla on aivan sama ongelma kun sulla MUTTA OLEN 7 VUOTTA SUA VANHEMPI! Tässä samalla tutkailen kielimatkojen hintoja ja au pair paikkoja Englantiin! Kannattaa ottaa jo sun iässä niskasta itteään kiinni niin kyllä se siitä paranee! Tsemppiä!
- mii tuu
et oo ainut joka ei osaa tota ENKLANTIA..:/
mä oon nyt ysillä,ja just tänään oli enkun kokeitten palautus,sain 5½. eli pääsin siis läpi,viime kokeesta tuli 4½.
kasilla mulla oli yks jakso komeesti 4. tuli joka koeesta 4,uusimaan en jaksanu mennä.
seiskalla meni vielä ihan ok,mut kasilla tökkäs.
pitää kattoo,jos skarppais nyt ysin keväälle.
voi olla,et mulla on joku asennevamma tai vastaava. ;D
mutta muista että et oo ainut joka tappelee enkun kanssa. xD
- mullakin
itellä oli enkku seiskal seiska mut sit kasil aloin vaan lukee saniksiin paremmin ni sain heti ysin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682877
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642446- 2032189
- 711796
- 1011748
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91601- 921363
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2111115- 811110
- 951059