Minulle rakkaus on

Kipuajarakkautta

-Kipua. Se ei ole ahdistusta, ei pelkoa. Se on tunne, jota on vaikea selittää. Se on kuin verivala kahden ihmisen välillä.
-arkista aherrusta yhdessä
-fyysistä läsnäoloa ja paljon seksiä. Myös intohimoa
-Muista huolehtimista
-Se on korutonta ja rehellistä, ei kiiltokuvia. Se on enemmän graffiti kuin täydellinen taidemaalaus
-Se on sitä, että saa olla oma itsensä ja toteuttaa itseään
-Rakkaus on sitä, että kykenet näkemään asioita myös kumppanin silmin. Et aina tee toisesta syntipukkia
-Rakkaus on sitä, että monet ulkopuoliset ihmiset eivät edes ymmärrä, kuinka rakastunut olet kumppaniisi, koska ette vedä kulissia. Harmillisen vaikeaa nykymaailmassa, kun kaikesta tehdään niin suurta ja mahtipontista
-Joskus se on myös sanoja, mutta ei koskaan tyhjänpäiväisiä lupauksia

Minulle rakkaus on tätä. Mitä sinulle rakkaus on?

14

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Sama tunne

        Peruskallio...tämä kuva antaa hyviä monimuotoisia mietteitä.


    • UskoToivoRakkaus<3

      Aika hyvin tuossa kerroit jo mitä Rakkaus on.
      Lisäisin vielä, että Rakkaus tahtoo toisen ihmisen parasta, eikä se vaadi toiselta mitään. Rakkaus voi toivoa ja uskoa, mutta ei vaadi, eikä pakota mihinkään.
      Usko, Toivo, Rakkaus -> Suurin niistä on RAKKAUS.

    • Sama tunne

      Rakkaus on suurta vuorovaikutusta kahden ihmisen.
      Eipä olisi voinut hienommin kiteyttää kirjoitustasi.

    • Sama tunne

      Piti tulla uudelleen lukemaan...siinä on kaikki.

      • Suuri haaste

        Aloittaja kuvaa rakkautta niin vakuuttavasti, että siihen ei ole mitään lisäämistä.

        Vaikea on selittää, miksi juuri määrätyt ihmiset kiintyvät toisiinsa ja näkevät toisensa kauniina ja arvostettavana.


    • aika samoilla linjoi

      Muutoin olen aika samoilla linjoilla, mutta kivuksi en ole sitä koskaan mieltänyt.

      Tuohon mitä kirjoitat: "Rakkaus on sitä, että monet ulkopuoliset ihmiset eivät edes ymmärrä, kuinka rakastunut olet kumppaniisi, koska ette vedä kulissia."

      Tuosta sanoisin, että mitä niillä ulkopuolisilla ihmisillä tarkoitetaankaan? Tarviiko kauempana olevien ulkopuolisten sitä tajutakaan? Sitten taas tarpeeksi lähellä olevat "ulkopuoliset" näkevät kyllä varsin hyvin, jos jotain kulisseja vedetään. Kovin hyvin näkyy sekin, jos suhteessa meneekin huonosti. Tämän olen monen ystäväpariskunnan kohdalla todennut, valitettavasti, sen huonosti menemisen. Mitä omaan parisuhteeseeni tulee, niin moni läheinen "ulkopuolinen" on todennut, että teillä menee hyvin.... emmekä todellakaan vedä kulissia tai esitä mitään. Se on vain se tietty ero, miten ollaan rakkaan seurassa.

    • Rakkaus ei riittänyt

      "Joskus se on myös sanoja, mutta ei koskaan tyhjänpäiväisiä lupauksia"

      Hänelle: minä annoin sinulle rehelliset sanani, pidin lupaukseni ja halusin kantaa osani vastuusta, koska rakkaus ei ole koskaan tyhjänpäiväisiä lupauksia.. ja koska minä en ole muurien pystyttäjä vaan siltojen rakentaja (en tiedä kenen sitaatti täältä palstalta, toiv. ei sinun, koska se olisi liian tragikoomista).

      Pyydän anteeksi jos olen jollain tavalla loukannut, ja toivon sinulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät elämääsi ihmisen, jonka kanssa voit elää tuon kaiken listaamasi todeksi.

      Hyvää jatkoa, iloista joulua ja onnellista uutta vuotta 2015!

      ps. Ikuinen mysteeri sopii minulle ihan hyvin.

    • ihan ihmeissään

      Rakkaus on mielestäni niin vahva tunne, että se ylittää suurimpiakin esteitä. Joku joskus mietti täällä eletäänkö järjellä vai tunteella. Tuommoista ei voi kysyä, mutta suurta järjettömyyttä on tukahduttaa suuri rakkaus. No, tottakai yksipuoliset tunteet tulee haudata, mutta muuten ehei.

      • älä tukahduta

        Suurin osa rakkauksista on instituutioihin perustuvaa arkirakkautta, vain harvat kokevat sen oikean aidon rakkauden. Se on lähes sanoin kuvaamaton.
        Siksi nämä näkemyserot ja kinastelut aiheesta jatkuvat loputtomiin.
        Puhutaan siis kahdesta eri rakkaudenlajista.


      • vakan allapa
        älä tukahduta kirjoitti:

        Suurin osa rakkauksista on instituutioihin perustuvaa arkirakkautta, vain harvat kokevat sen oikean aidon rakkauden. Se on lähes sanoin kuvaamaton.
        Siksi nämä näkemyserot ja kinastelut aiheesta jatkuvat loputtomiin.
        Puhutaan siis kahdesta eri rakkaudenlajista.

        vakan alla voimistuu!

        Minulla on kerran ainoastaan kerran jysähtänyt niin että koskee. En ymmärrä miksi. Oliko moraalini niin korkea että koin että emme ole oikeasti rakastuneita, esitämme vain kulissia vai olinko rakastunut. Koskaan en saa varmaan tietää!


    • Rohkaistun

      Tämän toivoisin erään naisen tietoon, vaikka en ole ap.
      Miehetkin huomio!

      • No siinäpä

        ei sitten taida pelkät toiveet riittää.


      • M....
        No siinäpä kirjoitti:

        ei sitten taida pelkät toiveet riittää.

        Lähtisikö eräs mies kanssani kohti näitä rakkauden tekoja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe