Suomalaiset kirosanat ovat uskonnollisperäisiä, joten vaparit eivät varmaankaan voi käyttää niitä.
Onneksi löytyy yksi uskontoneutraali kirosana, se v-u. Se on varmaan aika suosittu, ainakin toiminnasta ja kampanjoinnista päätellen.
Vapari voi kiroilla vain yhdellä sanalla
13
107
Vastaukset
Pitääkö muuten paikkansa, että perkele on tullut kirosanaksi kristinuskon myötä, kun se viittasi johonkin balttilaiseen jumalaan perkunes tjsp, siis "väärään jumalaan"?
Vittu on käsittääkseni ollut aikanaan jonkinlainen kunnianimityskin, naiselle joka on synnyttänyt liudan lapsia. Ei se kevyttä hommaa varmasti ole ollutkaan, mm. kivunlievitystähän ei ollut. (Sitä muuten vastustettiin uskonnollisin syin, kun se tuli mahdolliseksi... valvalla pitää sinun synnyttämän.)- korjaussarja
Heikko trollialoitus taas, mutta kommentoinpa silti:
Ei sanojen alkuperä minua estä kiroilemasta jos siltä tuntuu ja tilanne sitä edellyttää. En vain miellä että manaisin mitään jumalia kiroilemalla.
Eikö ennemminkin uskovia pitäisi häiritä kiroilussa se, että siinähän huudetaan "vääriä" jumalia? - Hipheihurraaa
V-u on ihmiselämän synnyttämisen kanava sekä suuren ilon, onnen ja nautinnon lähde niin naisille kuin miehille, joten viksut vaprit eivät pidä sitä kirosanana.
Mites p--se, k--pä, p--ka? Kai niitä saa sanoa? Kätevä sanaseppä voi näistä askarrella lisää yhdistelmiä kuten v--tup--ka tai p--kav--tu, kenties jopa p--sev--tu? Ei lopu kesken, rikas on kieli...
- eroa vapareista
Törkypuheet (kampanjoista puhumattakaan). Siinäkin syy erota vapareista.
- P'skamessu
Onko p'ska uskonnollisperäinen sana? Kentis jokin kaunis kristillinen riitti?
- hyvä ihminen
Kiroilu on rumaa.
- eroa vapareista
Sano se törkypuheista kuuluisille vapareille!
Väärin. Koska jonkin jumalan, ѕaatanan tai рerkeleen nimen sanomisella tai kuvitteellisen "hеlvetti"-nimisen paikan ääneen lausumisella on oikeaa taikavoimaa vain uskovaisen korvien välissä, voi ateisti aivan vapaasti kailottaa mitä tahansa kirosanoja haluaa.
Toki hyvätapaisena ja sivistyneenä ateisti rajoittaa kiroilunsa tilanteisiin, joissa ei loukkaa mahdollisia herkkähipiäisiä kuulopiirissään olijoita...- Hyhhhyhhuijaaa
Entäs peltimuki, saapas, sammakko ja kortonki?
- Reddington
Vaparit eivät kiroile. Se on henkisesti kehittymättömien antivaparien ominaisuus.
- enkehuskelisi
Vapareilla on kirosanat hallussa!
Ennen joulua isompi vintiöni otti piparipeltiä uunista, poltti sormensa ja huusi "AI VITTU!". Toisesta huoneesta kuului pienemmän vintiön korjaus "himputti...".
On ainakin toiselle mennyt isän opetus kaaliin. :=)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 127917
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504